6-maanden visum afgewezen!!!!!

• Ineke M

Heb ik nog steeds geen antwoord van Anna op mijn vraag of de retourvlucht zoals die op het bijgevoegde ticket staat binnen de 3 maanden visum valt.

Vraag het niet voor niets. Uit jouw verhaal lijkt het dat je al een ticket had en toen uitgenodigd werd voor de bruiloft in mei. Als je dus nog geen ticket had voor een langer verblijf, dan snap ik het (is iets anders dan er mee eens zijn). Als de ticket na de einddatum van de 3 maanden visum ligt dan slaat het nergens op en lijkt het willekeur.

Ben het overigens met Rob eens dat die coverletter zoveel mogelijk vermeden moet worden.

Ineke

• Rob

Khan,

Ik heb wat zitten googlen en inderdaad: je kunt je toeristenvisum verlengen.

Onder de voorwaarde dat je inmiddels in India officieel met een Indier getrouwd bent.

Rob

• Ineke M

Anna,

Ik heb nog steeds niet duidelijk of de retourdatum van het ticket dat je bij de aanvraag gevoegd hebt binnen het drie maanden visum ligt. Als dat zo is, dan begrijp ik het (is iets anders al het er mee eens zijn). Ligt de retourdatum buiten het visum dan slaat het visum nergens op. Lijkt dan het willekeur.

Vraag het omdat het leek dat je het ticket al had en toen uitgenodigd werd voor de bruiloft in mei?

Nogmaals; ik heb een 6 maanden visum gekregen door 2 tickets bij te voegen, maar ook daar moest 2 maanden tussen de twee bezoeken liggen.

Ineke

• Thomas

Vorige week dinsdag ingeleverd bij de ANWB, vandaag bericht gekregen dat ik mijn paspoort vanaf morgen kan afhalen. Geen coverletter bijgeleverd maar wel kopietjes bijgevoegd tbv financiele waarborgen en kopie tickets.

Groeten Thomas

• Khan

Thomas Schreef:

——————————————————-

> Vorige week dinsdag ingeleverd bij de ANWB,

> vandaag bericht gekregen dat ik mijn paspoort

> vanaf morgen kan afhalen. Geen coverletter

> bijgeleverd maar wel kopietjes bijgevoegd tbv

> financiele waarborgen en kopie tickets.

> Groeten Thomas

Als ze net zo werken als de IND zit geen enkele ambtenaar daar te wachten op coverletter bla-bla, maar wil men duidelijke bewijsstukken die zonder omhaal gepresenteerd wordt. Ik ken smakelijke verhalen van een IND ambtenaar die zich zat te verbazen over toegezonden CD's (naar zeggen van de aanvrager vol gezellige vakantiefoto's met de partner van aanvragen), handgeschreven verklaringen van vrienden hoe serieus het allemaal is en hoe bijzonder de aanvrager is, en - dat was een naturalisatieaanvraag - een foto van een allochtoon gezin in Volendams kostuum en foto's delfsblauw op de schoorsteenmantel thuis. Een dossier vol met irrelevante of oncontroleerbare info wil niemand op zijn buro en werkt alleen vertragend.

• johan1

trouwen is nogal wat. Een andere mogelijkheid is een verleniging d.m.v. een medical visa. Als je wat mankeert of je kan papieren van een ziekenhuis in India overleggen kun je jaren in India verblijven. Je moet dit in India aanvragen (met je toeristvisum) bij de commisaris van politie. Het is maar een idee.

• Rob

Ja Johan,

Uit de hele wereld hebben mensen al jaren gezocht naar mogelijkheden om van geldende regels af te wijken.

Met als gevolg dat die regels veel strenger worden.

Naief als ik ben denk ik dat deze strengere regels ontstaan zijn na de bomaanslagen in Mumbai.

Rob

• Mr Bojangles

Nou, dan kan ik die ‘official reasons’ wel wat toelichten.

Ik had deze keer grote problemen om in Jodhpur mijn Indiase vriendin een hotel in te krijgen. reisverslag

Bij een aantal hotels gevraagd wat de reden was van weigering en ik kreeg overal vrijwel hetzelfde antwoord:

“De regering heeft een ontmoedigingsbeleid ingesteld voor relaties van Indiers met buitenlanders.”

Ik verwacht dat diverse mensen hier dat zullen gaan ontkennen maar over de waarheid van de stelling ga ik niet in discussie. Ik vermeld enkel wat mij werd verteld.

• Ineke M

Klopt!! Ook in het hotel waar ik in Pushkar ben hangen de ‘gouvernement roules’.

Daarin staat dat je geen Indiërs mee mag nemen naar je kamer. Het hotel is verplicht dat op te hangen.

Had het nog niet eerder gezien, maar schijnt er al langer te hangen. Overigens kunnen Indiers en buitenlanders die samen reizen zonder probleem daar terecht.

Hoorde ook dat er een nieuwe regel is, nl. dat Indiërs geen toeristen meer achterop hun bike mogen hebben, tenzij er geen zakelijk belang is (dus vrienden mag wel). Reden schijnt te zijn dat ze af willen van het imago dat iedere toerist meegesleept wordt naar de winkel van ‘mijn broer’.

Ineke

• Khan

Mr Bojangles Schreef:

——————————————————-

>

> Bij een aantal hotels gevraagd wat de reden was

> van weigering en ik kreeg overal vrijwel hetzelfde

> antwoord:

> "De regering heeft een ontmoedigingsbeleid

> ingesteld voor relaties van Indiers met

> buitenlanders."

>

Ik vermoed eerder dat dit betreft “sexual relations” = prostitutie.

Voor mij niets nieuws. Zelf met echtgenote enkele malen geweigerd bij een hotel. Hetzelfde overkwam mijn Engelse zwager, die vervolgens nog eens in een ander hotel bezoek kreeg van de politie.

Aankomen als westerling met een Indiase vrouw te Mumbai leverde ook een taxichauffuer op die 20x verteld moest worden dat mijn vrouw geen prostituee was die een klant naar een hotel ging brengen. Waarschijnlijk geloofde die kerel het nog niet.