6-maanden visum afgewezen!!!!!

• Sundri

Hallo Chantal,

Zorg dat je uiterlijk om 9.30 uur voor de deur staat. Het is er namelijk nummertjes trekken en het kan lang duren voor je aan de beurt bent als je pas tegen of na 10 uur komt. Slim om gepast geld c.q. wisselgeld mee te nemen. Je kunt er namelijk niet pinnen.

Ik wens je heel veel sterkte en het gaat vast goed komen; eigenlijk ben ik daarvan wel overtuigd! Het kost je alleen wat energie… Ik heb al zo vaak wanhopige mensen gezien, ook hier bij het Foreigners Registration Office hier in Kashmir, maar het komt altijd goed.

• chantal

Bedankt voor je reaktie!!!!!

Groetjes Chantal

• Sundri

Graag gedaan, Chantal! Ik wacht je bericht af over hoe het is gegaan. Ik en anderen zijn daarnaar erg benieuwd. Dat geeft vast ook weer zinvolle informatie voor andere reizigers naar India.

• Ineke M

Chantal,

Ik ben nog steeds op zoek naar een plausibele verklaring, omdat ik niet eerder van vage afwijzingen heb gehoord.

Kan het zijn dat door de chaos op de ambassade (die nu wel degelijk groter is als anders! Staat zelf op de site) de verwerking langer duurt en daarmee jouw uitreisdatum buiten een driemaanden visum valt? Of had je voor zekerheid een 6 maanden visum aangevraagd?

Ineke

• chantal

Hoi Ineke,

Mijn visum is niet afgewezen, maar ik nog niet klaar.

Ik vind dit wel waardeloos hoor. Het ligt daar nu al 5 weken!!!!!

Ik heb gewoon een visum aangevraagd voor drie maanden.

Ik hoop je zo voldoende info gegeven te hebben.

Groetjes Chantal

p.s. bedankt voor je interesse

• chantal

Hoi Sundri,

Nog weinig nieuws. Vandaag weer heel veel telefoontjes gepleegd met visumdienst en de ambassade.

Visum is niet afgewezen, maar is nog niet klaar.

Ik vind dit wel heel vreemd, maar ja.

Ik ben nog steeds van plan om morgen te gaan.

Documenten, paspoort, alles ligt daar.

Ik houd jullie op de hoogte. Ik vind dit wel zenuw slopend hoor.

Van de spanning kilo afgevallen!!!

Groetjes Chantal

p.s. geduldig en rustig blijven is niet mijn sterkte kant, maar standvastig dat ben ik wel

• Sundri

Ik weet hoe het voelt, omdat ik het zelf ook heb gevoeld. Maar geen zorg: met je standvastigheid kom je er wel! Geduld is een schone zaak, maar vaak valt het niet mee om geduldig te zijn. Soms is je geduld gewoon op.

• chantal

Ah super bedankt!!!!!

Bedankt voor je steun en je advies.

Ik waardeer dat echt!!!!

Groetjes Chantal

• Ingrid

Marnél

Heb je ondertussen je visum al gekregen?

Via welk visumbureau heb jij je visum aangevraagd?

• Mireille

Ik ben al een week aan het wachten op mijn visum.

Als ik mijn status nakijk wordt het iedere dag verschoven.

Waarom is me niet bekend!!!!