6-maanden visum afgewezen!!!!!

• Anna

Het is dus zover. Datgene waar ik al die tijd bang voor was is gebeurd. Mijn aanvraag voor een 6-maanden visum is dus afgewezen. En wat is de reden? Niemand die er antwoord op kan geven. Ja, ik krijg wel een 3-maanden visum. Maar dat krijgt iedere idioot. En dan ook nog mijn visum al op 24 januari af stempelen terwijl ze mijn paspoort gister pas aan het Visumburo meegegeven hebben. Schoften zijn het!

Kortom, mijn vakantie voorstress is veranderd in woede, frustratie en een ontzettend klotegevoel.

Anna

• Ramrod

> Maar dat krijgt iedere idioot

Bedankt he , ik weet vermoedelijk wel de reden voor de afwijzing …..

• Anna

Ach gos, voel je je in negatieve zin aangesproken?

• scootmobiel

Kunnen we wat vriendelijker met elkaar omgaan?

Peter de Ruiter

Beheerder

• KeesS

Wat ontzettend vervelend voor je. Het blijft inderdaad een ondoorzichtige handelswijze. Maar kun je nu uit de voeten met je 3 maanden visum? Bij mijn laatste visum was die ook al eerder afgestempeld en zijn er dagen over heen gegaan. Ik had toen de indruk dat dit kwam door het CIBT.

• Ineke M

Inderdaad. Je gaat er vanuit dat ze jouw paspoort pas gister aan het CIBT afgegeven hebben. Volgens mij is het andersom; het CIBT houdt het paspoort vast tot je aan de 8 werkdagen zit.

Heb je een ticket bijgevoegd waaruit blijkt dat je een 6 maanden visum nodig hebt? Anders krijg je 'm volgens mij niet.

Ineke

• Rob

Anna,

Ik snap je woede, frustratie en klotegevoel helemaal.

Toch wil ik weten: wat was de reden? Blijkbaar geen?

Je visum aanvraag is niet echt afgewezen, maar niemand krijgt een visum voor 6 maanden, alleen maar 3?

Stond er iets in je coverletter wat daar beter niet in kon staan?"

Allemaal vragen die nu bij mij opkomen.

Rob

• Anna

Ik heb gewoon eerlijk verteld dat ik een vriend heb in India en daar een langere tijd naar toe wil. Ook heb ik in de brief geschreven dat zijn broer gaat trouwen in mei en hiervoor ben uitgenodigd en heel graag zijn familie wil ontmoeten. Ze hebben het gewoon afgewezen. De reden dat het was afgewezen was vanuit official reasons.

• Anna

Ik had juist het gevoel dat het CIBT heel behulpzaam was. Ik heb vaak gebeld en ze hebben me de laatste week in ieder geval op de hoogte gehouden. Daarbij is mijn aanvraag op 23 januari ingediend en op 24 januari is de stempel van 3-maanden visum er al in gezet. Dan vraag ik me af hoe zorgvuldig de ambassade met de aanvraag van een 6-maanden visum omgaat.

Groetjes Anna

• Ineke M

Als ik het goed begrijp had je dus geen ticket voor die periode, of 2 tickets in dit half jaar??

Ik heb 2 keer een half jaar visum aangevraagd;

- de eerste keer had ik alleen het ticket voor de eerste periode en heb een brief bijgevoegd

- 2de keer had ik het 2de ticket ook al gekocht. Toen kreeg ik moeiteloos een 6 maanden visum

Als ik het goed begrijp kun jij het in weze af met 2 x een 3 maanden visum?

Overigens moet er ook bij een 6 maanden visum 2 maanden tussen beide reizen zitten.

Ineke