Je hebt helemaal gelijk Sundri. Naar de ambassade gaan en iemand te spreken vragen en vooral vriendelijl en standvastig blijven.
Ze deden daar inderdaad een beetje vaag over, toen ik ernaar vroeg de eerste keer.
Ze zeiden toen dat ze moeilijk deden over mijn reis van drie maanden. Ik ga eerst naar India en daarna naar Nepal.
Later vertelde de visumdienst mij dat het chaotisch was op de ambassade, en heel erg druk.
Ik ga mijn spullen morgen bijelkaar zoeken wat ik hier heb liggen. Alle copietjes meenemen!!
Ik heb nog een vraagje. De kosten die ik nu extra maak.
Nieuwe ticket, kan ik dat vergoed krijgen door mijn annuleringsverzekering?
En ik vind dat de visumdienst niet goed zijn best hebben gedaan. Ze hebben o.a. mijn reisschema laten liggen voor ruim een week, wat ze door hadden moeten sturen. Ik ben eigenlijk terleurgesteld in hun diensten.
En als ik geen visum krijg, krijg ik de kosten van mijn reisprogramma die ik geboekt heb bij een reisorganisatie ook niet terug.
Of zouden jullie hier niet druk om maken?
En het is zoals het is.
Bedankt in iedergeval voor jullie reakties!!
Groetjes Chantal
Het is altijd chaotisch en druk op de ambassade, dat is normaal. Laat je daardoor niet van de wijs brengen. Als je in India bent geweest, dan weet je dat dit wel meevalt. In Delhi ging ik om me te laten registreren (omdat ik er ging wonen), dàt is pas chaotisch.
Op je andere vragen heb ik geen goed antwoord, maar bedenk dat het jouw verantwoordelijkheid is om een visum te krijgen. Dus ik schat de kans niet groot dat de annuleringsverzekering vergoedt. Die vergoedt alleen onvoorziene omstandigheden, zoals een familielid dat plotseling ernstig ziek wordt of overlijdt.
Ik reisde op de eerste keer na altijd individueel naar en in India en na een paar keer zonder reisverzekering en annuleringsverzekering simpelweg omdat je die verzekering bijna nooit nodig hebt of toch niet geldig is (wat vaak het geval is met een annuleringsverzekering). Heb je een aanvullende ziektekostenverzekering, dan is die ook in India geldig inclusief repatriering van jezelf, maar niet van een eventuele reispartner of als familie thuis ziek mocht worden, waardoor je vervroegd terug moet. Overigens is de vliegmaatschappij vrijwel altijd bereid om je vervroegd terug te vervoeren zonder extra kosten, mits er een stoel beschikbaar is. Een bagageverzekering heb je ook vrijwel nooit nodig; hoeveel neem je nou mee als je vliegt (is wat anders als je met de auto gaat en/of gaat camperen). Van de bespaarde verzekeringskosten heb ik al minstens 2 vliegtickets retour India kunnen kopen.
Voor zover mij bekend is wordt een visum zelden afgewezen. Als ik mij goed herinner, dan is er maar een keer eerder een melding van geweest en was dat omdat iemand een 6 maanden visum aanvroeg met een ticket van een maand. Wat je er ook van vind, een heldere reden.
Chantal zegt dat er vaag over gedaan werd, maar niet dat ze helemaal geen reden heeft gekregen. Juist omdat ik het bijna niet hoor ben ik benieuwd waar het mis is gegaan.
Ineke
Hoi Ineke,
Ik weet ook niet waar het mis is gegaan.
Visumdienst heeft wel mijn reisschema 1,5 week laten liggen. Ze hadden dit door moeten sturen, maar of het daar nou aan gelegen heeft.
Geen idee.
Dinsdag ga ik met mijn vader naar de ambassade!!!
Die visum ga ik krijgen, echt wel!!!!!
Toch lees ik op het internet verhalen dat ik toch echt niet de enige ben.
Wat ik overigens wel fijn vind om te lezen, dat het misschien toch niet aan mij ligt.
Als jullie het goed vindt houd ik jullie op de hoogte.
Tips en adviezen zijn van harte welkom, waardeer ik heel erg.
Groetjes Chantal
Chantal ga er maar van uit dat het visumbureau je extra kosten gaar aanrekenen.
Ons hebben ze eens de verkeerde formulieren laten invullen ( deze waren verouderd )en hadden ons zelf die verouderde formulieren via mail doorgestuurd.
We moesten toen de nieuwe versie opnieuw opsturen met het gevolg dat ze ons 26 euro pp.
meer telden voor de bemiddeling.Reden , de visums hadden ze daardoor langer in de kluis moeten bewaren en dit was de extra huur voor de kluis die wij moesten betalen.
Je staat machteloos want ze halen het geld meteen van je rekening!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?