twijfel over Noord-India als alleenreizende dame

• karen

Beste forumlezers,

Ik merk dat het onderwerp nogal wat stof doet opwaaien.

Mijn besluit staat nog niet vast, maar ik denk wel dat ik ga. Mogelijk sluit ik m'n reis dan af met een weekje Goa, vond het de laatste keer dat ik er was toch ook wel lekker relaxed.

Uiteindelijk ben je toch zelf degene die er voor zorgt dat er een leuke sfeer ontstaat, waar of met wie je ook bent.

Ik wil jullie allen bedanken voor de adviezen en tips!

• van havezate

Het kan vriezen het kan dooien, je moet je normaal gedragen en dan valt het wel mee!

• marianne

@kees m

Ze kijken ook niet naar leeftijd, als het maar oneerbiedig gezegd twee tieten en een kont heeft betasten ze dit.(Tunesie,Egypte en t ergste Jpordanie)

Gelukkig hebben we vroeger geleerd goed in deze te handelen. (vechtsporten)

Dat wil wel eens helpen.

Dus niet alleen India, maar ocvewral heb je van die vieze kereltjes gefrustreerd en wel , die het niet laten kunne.

Gelukkig heeft Keesie zijn vechtsporten volledig onder de knie zodat hij iedereen van zich af kan slaan.

Maar Kees heeft het niet over al die vieze Europeese mannen die juist naar Azie reizen om kleine kinderen sexueel te pakken/misbruiken en verkrachten. En al die kinderen hebben nou net die behendigheid om die vieze oude dikke blanke kerels van zich af te “vechtsporten”. En dit gebeurt in landen waar onze chloorkuif nou net geen interesse in heeft. Dat is jammer he.kees? Of ben u dat nou ineens vergeten.

Heeft Geert Wilders dan toch gelijk over de ISLAM, zou het bijna gaan denken.Maar neem het Hindoeisme eens naar vrouwen toe .Belabberd en soms nog erger !!!!!!!!!!!

Zou u dit hele verhaal, wat u nogal hijgerig tikt voor mij willen onderbouwen.

U slingert namelijk allerlei beweringen de ether in, waarvan ik denk dat u dit door een westere bril, en op rubberen hema slippers ziet. Ik ben gewoon heel benieuwd naar uw belabberde kijk op het Hindoeisme.

ik ga graag de discussie met u aan.

Nog iets anders mijnheer kees. Als uw het heeft over een vrouw, dan dient u te praten over borsten (en niet over tieten) laten we vooral respect houden als we hier virtueel praten met elkaar. Ik neem aan dat uw vrouw het ook niet aangenaam vindt als u het over haar tieten heeft.

• kees m

Hallo Ritoe,

Soms moet je weleens iets uitlokken , om een discussie te krijgen.

Ben in het geheel niet radicaal, zet wel degelijk de dingen op een rij.

Dus gewoon een didactisch gebruik , nog overgehouden van 40 jaar onderwijs.(o.a. maatschappijleer).Zal hier wel opmerkingen over krijgen.

Discussie voer ik hier niet uigebreid, maar wil deze wel degelijk aangaan op b.v. mijn mailadres en/of, maar is niet mogelijk in een leuke groep, waar er respectvol (inderdaad) met elkaar gesproken en naar elkaar geluisterd wordt , en daar is zo`n forum echt niet geschikt voor.

Hier worden allerlei verwijten, en dingen erbij gehaald , die niets met de onderwerpen te maken hebben.

hier laat ik t even bij.

grjes Kees M

• Theo

Hoi Hannah, Rob zit zelf in India, nu, hij komt wel weer eens online.:)

• Theo

Nestor-F Schreef:

> Overigens op de stranden van Goa

> lopen horden Indiërs langs de vloedlijn die met

> speciale arrangementen inkomen vliegen om westerse

> vrouwen in bikini of minder te zien. Na ons

> laatste bezoek in Goa in 2009 zie je ons niet meer

> in deze streek. Wat een toeristische bende, wat

> een prijzen, wat een afgang voor dit gebied.

Hé, dat is redelijk nieuwe voor mij.

'kben ook (erg) lang niet in Goa geweest, je maakt me erg nieuwsgierig. :D

• Theo

T.o.m. Schreef:

——————————————————-

> Er was een tijd, nog niet zo lang geleden, dat ik

> een echte fan-boy van India was. Pakweg 20 jaar

> was ik lid van deze on-officiële fanclub.

> Negatieve zaken van India werden door mij niet

> ontkent, maar weggepoetst (zoiets als India; I

> love it, and I hate it waarbij de uiteindelijke

> balans dan overtuigend doorsloeg naar I love it).

:D Ja, ik hoorde er ook een beetje bij, toen.

>

> Maar tijden veranderen, India veranderd zelfs

> harder dan ik kan veranderen en langzaam is mijn

> roze brilletje afgegaan.

Ik ga nog wel eens naar India, doch ik heb mijn hart verpand aan Nepal, niet KTM doch de bergen.

>I ndia is apart, en ik kan

> iedereen aanraden er eens te gaan kijken. Maar om

> er jaar in-jaar uit je bestemming van te maken,

> dan doe je jezelf toch wat tekort.

Mee eens.

> Net als Nestor

> en vele anderen, heb ik bijvoorbeeld Cambodia,

> Laos en Vietnam “ontdekt” Wow. Daarbij valt India

> toch wel in het niet hoor.

En delen van China, Sumatra en nog wat mooie eilanden van Indonesië zijn eveneens geweldig.

>

> En Karen? Ik denk dat het wel meevalt, maar als je

> naar India gaat met een angstig gevoel, dan kan

> het best wel eens zijn dat je niet optimaal gaat

> genieten.

Zo zat ik ook te denken, dit wordt 't niet helemaal. Ik heb voldoende meegemaakt met aangepast geklede jonge vrouwen uit NL in dorpen in Bihar en UP, daar wordt je niet vrolijk van. Niemand die ze aan durt te raken, doch, alle mannen liepen uit voor de bezienswaardigheid. We hadden moeite om er fatsoenlijk weg te komen. Okee dat was buiten de toeristencentra om, maar dat is Noord India. of is dat zo hard veranderd?

> In dat geval zou je kunnen overwegen op

> een later tijdstip in je leven er nog eens heen te

> gaan, en nu een bestemming te kiezen waar je wel

> een goed gevoel bij hebt.

Geheel mee eens, nou Karen, we wachten op je reactie. :)

• Theo

Deze reactie, Kees, was te verwachten, een aantal van je stellingen was kort door de bocht en soms zelfs grof.

• Theo

karen Schreef:

——————————————————-

> Beste forumlezers,

>

> Ik merk dat het onderwerp nogal wat stof doet

> opwaaien.

Ja, Karen, het is een dankbaar onderwerp! :D

> Mijn besluit staat nog niet vast, maar ik denk wel

> dat ik ga.

Noord India en ook Goa hebben veel te bieden, jij kan zelf je keuzes maken, waar te naartoe gaat en wat het meest geschikt is.

Je weet nu al een stuk meer.

>Mogelijk sluit ik m'n reis dan af met

> een weekje Goa, vond het de laatste keer dat ik er

> was toch ook wel lekker relaxed.

Ik ben lang niet in Goa geweest, doch er zijn vast mooie nieuwe plekken waar 't rustig is.

> Uiteindelijk ben je toch zelf degene die er voor

> zorgt dat er een leuke sfeer ontstaat, waar of met

> wie je ook bent.

Precies, het is vooral ook de instelling en je hebt veel ervaring.

>

> Ik wil jullie allen bedanken voor de adviezen en

> tips!

Het was zeker de moeite waar de reacties een doorte lezen.:)

Veel plezier, als je gaat en probeer Nepal ook eens, 't is vlakbij, Ladakh kan ook natuurlijk! :)

Groetjes, Theo.

• Rob

Karen,

Overal in India wordt je lichamelijk aangeraakt, ze doen daar niet zo paranoia over lichamelijke aanrakingen als wij hier in het westen. Westerse vrouwen voelen iedere aanraking als een ongewenste intimiteit.

Voor mij zijn dat cultuurverschillen.

Was het niet hoogleraar Ineke Weeda die pleitte voor meer gewenste lichamelijke aanrakingen?

Ok, een beetje een ongenuanceerde reactie, heb geen zin om alle voorgaande reacties te lezen.

Knap af op ene Petra.

Rob