twijfel over Noord-India als alleenreizende dame

• hannah

gou , is dat Indiaas?? Hindi???

Grapje…………………..

Petra je vergist je, ik ben maar 1 keer in India geweest , voor 2 dagen.Waarschijnlijk was het net die 2 dagen dat de Indiers geen interesse in borsten, billen of buik hadden……………………….

maar ik ben het met Rob eens, je toon bevalt me niet. Je kunt gewoon niet disussiëren.

• hannah

Verrek, dat is het.

Ik draag geen geitenwollen sokken maar netkousen. Dat zal het probleem zijn.

• kataraja

Beste mensen, India is een fantastisch land. Maar om je ogen te sluiten voor de problemen die er zich kunnen voordoen vind ik nogal vreemd. Ineke je schrijft dat je vaak in India bent geweest en nog nooit aangeraakt bent, nou dan heb je heel veel geluk gehad maar je zet Karen met deze info op het verkeerde been. Ik ken legio verhalen van meisjes en vrouwen die op trein stations en drukke plaatsen behoorlijk betast zijn geworden en dat maakt een behoorlijke inpact op deze mensen! En als jij er zo luchtig over doet dan denegreer je deze mensen, in mijn ogen. Karen de kans dat je “per ongeluk” aangeraakt word is aanwezeig, want Indiase mannen zijn op sexgebied (cultuur) behoorlijk gefrustreerd. Een van de vorige reageerders refereerde ook al eens naar “india mike” en naar “lonely planet thorntree” ik zou zeggen stel deze vraag ook eens op internationale sites ik denk dat je een ander beeld zal krijgen dan hier geschets wordt.

Een hele fijne dag verder iedereen.

• Ineke M

Hoi Kataraja,

Ik reis vrijwel nooit met de trein, dus misschien dat dat al een hoop scheelt. Ben, net als Rob, meer een achterbank type.

Volgens een van mijn vrienden daar gaat 70% van de mannen (en dus ook vrouwen?) vreemd. Ik ken alleen al een hoop mannen die er een (indiase) vriendin op na houden. Soms zelfs met een heel gezin ernaast. En allemaal stiekem. Van een situatie kan ik mij niet voorstellen dat de omgeving het niet ziet. De man in kwestie zegt daarop dat het niet erg is als ze het weten, zolang het maar niet uitgesproken wordt.

Misschien scheelt het ook dat ik veel op dezelfde plaatsen kom (heb in het verleden wel rondgereisd) en mensen mij daar kennen. Enige dat ooit ‘gebeurd’ is was in 1999 tijdens de Pushkar Fair. We liepen toen in een enorme massa en een man pakte mij van achter bij mijn schouder. Ik schrok daarvan en reageerde heel erg fel (te fel). Verder echt niets meegemaakt……..toch iets te zeggen voor de achterbank guru's ;)

Ineke

• Rob

Kataraja,

Het gaat nier over aanrakingen, maar over gewenste / ongewenste aanrakingen.

Daar zijn cultuurverschillen in.

Alles sexueel interpreteren vind ik vrij kortzichtig.

Rob

• Rob

Karen,

In India, in de toeristische gebieden, wordt je voortdurend aangeraakt en lastiggevallen.

Iedereen, niet alleen maar alleen reizende vrouwen.

Als je daar niet tegen kunt, kun je beter niet naar India gaan.

Rob

• marianne

En dan tot slot. Als je je gewoon gedraagt volgens de normen en waarden van het land, ga dan gewoon de uitdaging aan. Je gaat toch niet naar het bolwerk van de taliban zonder boerka. Kom op. GA-ZIE- en geniet. En hou gewoon je boere-huisvrouwe verstand erbij. Dat doe je toch ook in Loppersum? of Bakkum

• marianne

Soms moet je weleens iets uitlokken , om een discussie te krijgen.

Ben in het geheel niet radicaal, zet wel degelijk de dingen op een rij.

Dus gewoon een didactisch gebruik , nog overgehouden van 40 jaar onderwijs.(o.a. maatschappijleer).Zal hier wel opmerkingen over krijgen.

Discussie voer ik hier niet uigebreid, maar wil deze wel degelijk aangaan op b.v. mijn mailadres en/of, maar is niet mogelijk in een leuke groep, waar er respectvol (inderdaad) met elkaar gesproken en naar elkaar geluisterd wordt , en daar is zo`n forum echt niet geschikt voor.

Hier worden allerlei verwijten, en dingen erbij gehaald , die niets met de onderwerpen te maken hebben.

hier laat ik t even bij.

grjes Kees M

@kees m

Oops Kees, m.i. bent u nogal tegenstrijdig in u verhaal/reactie.

Discussie voer ik hier niet uigebreid, maar wil deze wel degelijk aangaan op b.v. mijn mailadres en/of, maar is niet mogelijk in een leuke groep, waar er respectvol (inderdaad) met elkaar gesproken en naar elkaar geluisterd wordt , en daar is zo`n forum echt niet geschikt voor.

U kunt deel uit maken om het forum, waar mensen vragen stellen over India, met humor en wijsheid te benaderen. Hou het positief kees. Actie is reactie.

gr ritoe

• Rob

Ritoe,

De normen en waarden in India zijn compleet hypocriet.

Als westerling moet je daar een houding in kunnen vinden.

Met alleen maar aanpassen kom je in India niet ver.

Rob

• Ineke M

Volgens mij zijn normen en waarden wel vaker hypocriet…..ook in Nederland ;)

Ineke