twijfel over Noord-India als alleenreizende dame

• kataraja

Ik ben het helemaal met Rob eens, aanpassen gaat niet lukken. Ik heb het al eerder geschreven hoe langer ik er verbleef hoe minder van de denkwijze van de indier ik begreep.

• KeesM

mijn vriendin is enkele jaren geleden nog door haar man verbrand.

dit gebeurt dus inderdaad wel degelijk nog steeds dagelijks!!

• KeesM

Volgens mij is Rajasthan inderdaad veilig. Ik kom voornamelijk in Udaipur, Mount Abu, Ranakpur, Jodhpur en Jaisalmer.

Geen problemen daar voor zover mij bekend. Ik zou alleen 's avonds niet te laat over straat gaan in mijn eentje.

Je wordt overigens uiteraard wel “lastig” gevallen maar da's omdat die mannen iets van je willen. ;-)

zoals wij bruin mooi vinden, vinden hun blank mooi. En verlegenheid of schaamte kennen ze niet, dus ze komen op je lip staan om je te bekijken. doet misschien wat dreigend aan maar het is enkel hun gewoonte.

• Ineke M

Niet om een tweede Rob te worden….maar;

'jouw vriendin is nog verbrand en daarom gebeurd het nog dagelijks…'????

Begrijp ik niet.

Ineke

• quiwiwi

Ik weet niet of je al vertrokken bent, terug bent,…

Maar 7 jaar geleden reisde ik alleen door Noord India. Ik heb me niet één keer bedreigd, afgezet,… gevoeld.

In tegendeel. In stations mag een vrouw iedereen voorsteken en hoeft niet aan te schuiven.

Als je effectief wordt lastiggevallen, spreek een andere Indiër aan. Ze helpen je ontzettend. Ze willen niet dat je thuis gaat vertellen dat India een vreselijk land is.

Daag ze niet uit, ALs je schaars gekleed gaat lopen, dan lok je reacties uit die je liever niet hebt.

Ik kwam zo een gezin met twee jonge dochters rond 17 jaar, tegen. Die meisjes hadden niets dan last van de mannen daar. MAAR ze liepen ook in van die hotpants, spaghettibandjes,…

Ikzelf, toen zeker nog een jonge blonde vrouw, deed dat niet en heb nooit last gehad.

Ben één keer bestolen geweest. Wou die dag net naar een paleis gaan; Was redelijk duur voor de normen daar. Dus ben ik daar gewoon wat gaan slenteren. Uiteraard werd ik honderden keren aangespoord om binnen te gaan. Toen ik zei dat ik bestolen was en geen geld op zak had kwamen er 10 min later twee mannetje op me af met een gratis ingangsticket én een bon om te eten…

Ik had wel foto's mee van mijn neefje en nichtje en zei dat dat mijn kinderen waren. Ik was alleen in India voor een prospectie want is was godsdienst en geschiedenis leerkracht. Zo'n verhalen doet hen begrijpen waarom je als vrouw alleen reist, lijkt me.

Ik heb India wél vrouwvriendelijk ervaren als toerist weliswaar.

• VideJo

quiwiwi Schreef:

——————————————————-

> want ik was godsdienst- en geschiedenis leerkracht.

Dat verklaart een boel! Jij bidt natuurlijk vaker . . . (:D