twijfel over Noord-India als alleenreizende dame

• petra debruyn

Dus bij deze, eerst goed lezen wat de vraagstelling is en daar gericht op antwoorden en anders je mond houden. Schrijft Hannah!! Ik haat India niet in tegendeel, maar ik haat wel die k.lootzakken die hun vrouw in brand steken ( op grote schaal) Trouwens wie ben jij om mij de mond te snoeren.

Karen ik zeg echt niet dat er op elke hoek van de straat een verkrachter staat en je moet ook zeker gaan, want de kans dat je met criminaliteit te maken krijgt is bijzonder klein. Maar sluit niet je ogen voor het feit dat je in noord India begluurd, aangeraakt e.d. gaat worden. In India is de positie van de vrouw nog niet zo als wij dat zouden willen.

Ga eens te rade bij “lonely planet thorntree” of bij “indiamike” je zal zien dat daar de mensen een meer realistische kijk op de zaken hebben.

• hannah

En weer luistert ze niet.

Ik snoer niemand de mond, zeg alleen heel eerlijk wat ik denk en voel.

Maar ga lekker door met mensen ontmoedigen.

Veel succes.

• Ineke M

Geeft niet Hannah. Ze is duidelijk gefrustreerd over iets en kan zaken niet uit elkaar halen. Van mij mag ze nog even door mopperen, want het helpt toch niets wat wij zeggen. Verloren energie dus!

Ineke

• petra debruyn

Onderstaande tekst heb ik van de site van het ministerie van buitenlandse zaken geplukt.

Vermijd dat u zich na zonsondergang alleen op straat begeeft in geïsoleerde plekken van populaire toeristenbestemmingen. Er is een toegenomen aantal meldingen van seksuele vergrijpen tegen buitenlandse vrouwen in onder andere Delhi en Goa.

Sinds maart 2008 is er in de Indiase pers veel aandacht besteed aan de veiligheidssituatie op en nabij de stranden in Goa, aan de Westkust van India. Inmiddels zijn door de overheid van Goa maatregelen getroffen, zoals strandpatrouilles door de politie, die de veiligheid van buitenlandse toeristen moet verbeteren. Net als in de rest van India is drugsbezit en -gebruik in Goa een strafbaar feit.

Zal wel niet waar zijn!!

• Sweety

petra debruyn Schreef:

——————————————————-

In India is de positie van de vrouw nog niet zo als wij dat zouden willen.

Petra,

Is dat in Nederland wel zo dan?!

• hannah

Lieve Petra,

Ze gaat niet naar Goa gelukkig. Dat is ook geen India.

• petra debruyn

Lieve Hannah,

Dat wist ik echt niet, ik was altijd van mening dat Goa wel bij India hoorde!!

• hannah

Daar heb je helemaal gelijk in Petra.

Het hoort bij India, maar het IS geen India.

Zelfs de indiers zelf zeggen dat Goa zo verschilt met hun land dat ze het geen India noemen.

Het is zo verwestert, mede door de hippies van de jaren 60/70.

En dan natuurlijk de portugese invloeden.

Goa is vakantie gebied die toevallig in India ligt, maar het onderscheidt zich totaal van het land.

Maar goed, daar zal de criminaliteit hoger zijn , maar dat hebben de toeristen aan zichtzelf te danken.

Het is wel de kat op het spek binden als je in minuscule badkleding op het strand ligt, in korte broek met hemdje door de dorpjes loopt.

Het mannelijk vlees is nu eenmaal zwak. Overal ter wereld dus waarom niet in India.

Nu besef ik dat ik heel de mikmak van de Goa aanbidders over me heen zal krijgen.Maar het is mijn mening.

• kees m

Hannah en consorten:

Blijf er ook maar fijn weg.

Is niets voor jullie———Ga lekker naar Varanasi enz.

Blijf weg van al die toeristen, want het is echt gevaarlijk !!!!!!!!!!!!!!

Ok niet voor n paar daagjes.

Mijd het levensgevaarlijk

grjes kees m

• hannah

Ja Kees,

Jouw reactie had ik wel verwacht. Jij bent een trouwe Goa ganger, dat weet ik.En ik weet dat ik met mijn mening mensen “beledig”. Maar gelukkig mag iedereen gaan en staan waar hij wil.

Maar zo als ik al zei, ik geef MIJN mening, wat anderen er ook van denken.

En ik blijf niet weg uit Goa vanwege de criminaliteit, maar omdat ik het niets met India te maken vind. Ik kan ook naar Mallorca of Ibiza gaan, tref ik het zelfde aan, en voor minder geld dichterbij.

Maar de discussie ging niet over Goa, maar over criminaliteit in het algemeen.

Dus jouw reactie slaat kant noch wal.

Ook voor jou de tip, ga de berichten eens goed lezen. Dan kun je een gericht antwoord geven!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten, Hannah.