Bedankt Hannah
heb te lang in het onderwijs gezeten , om me nog druk te maken
grjes Kees M
Voor Katajara,
Als je de berichten over dit onderwerp goed hebt gelezen, begrijp je dat het niet gaat of Goa nu wel of niet leuk is .Het gaat om de vraag of een alleenstaande vrouw alleen kan reizen door India.
Petra gooide een bericht over de misdaad in Goa in de groep en daar reageerde ik op door te zeggen dat dat misschien!!!!!!!!!!!! wel zo is, maar dat dat niet relevant is op de vraag van Karen. Zij wil naar het Noorden van India.
Verder heb ik gewoon eerlijk gezegd dat Goa niets voor mij is waarop KeesM een heel sarcastisch mailtje stuurt. Wie is nou de Take 2?
Kees kan kennelijk geen kritiek verdragen over Goa, oke, ik kan dat begrijpen, ik kan ook niet zo tegen kritiek over India. Ik ben niet kwetsend geweest, ik ben niet beledigend geweest, kortom, geen Take 2 reactie.
Kom op meid, (of jongen, dat kan ik uit je naam niet afleiden) glimlach en geniet van dit forum, ook al zeggen mensen soms dingen die je niet leuk vindt.
Carpe Diem, Live and let live.
Voor Kees,
Blijkbaar maak je je wel druk Kees, anders is er geen reden om zo sarcastisch te reageren op iemand die Goa niet de mooiste plek op aarde vindt. Varanasi overigens ook niet.
Dus Kees, smile and keep on dreaming and living your way like i do mine.
Ik laat het hier bij, reageren heeft geen zin meer , heb ik geleerd van al die jaren dat ik hier op dit forum zit.
BTW: ik mis Rob.
Hahahahhahaaha, mis zijn manier van relativeren.
Hannah.
Moeten we zelf maar relativeren.
Dus bij deze;
- Hannah gaat niet naar Goa
- Petra vindt de Indiase man vreselijk en Goa gevaarlijk
- Kees M. snapt niet dat er mensen zijn die Varanasi verkiezen boven Goa
- Ineke M (geen familie!) vindt Pushkar geweldig
- Hannah vindt Pushkar maar niets
- Kataraja vindt dat wij allemaal zeuren (en pikt Hannah er uit)
- Hannah en Ineke doorstaan alle gevaren die het reizen in India met zich meebrengt en staan hun mannetje tegen de Indiase man.
Maar,…ehhe,… heeft Karen nu antwoord op haar vraag?????
Ineke
Ja, is wat moeilijk te definiëren. Mijn vrouw en ik reizen al vele jaren door Azië, niet allen India meer geheel Azië. Soms georganiseerd, soms individueel. De in dit bericht genoemde problemen hebben we, overigens niet als probleem ervaren, alleen gemerkt in Delhi en in Goa. In Delhi werd een van de 3 vrouwen uit ons gezelschap van 4 personen bij de borsten gegrepen uit een langzaam rijdende auto. Mijn alert reagerende vrouw heeft de arm van deze man tot een zeer hoge “ouw grens” vastgehouden. In Goa, niet meer onze onze plek, werd mijn vrouw in de zee aan de billen getast door een Indiër. Door deze met zijn hoofd onder water te houden totdat hij net niet verdronk is dit opgelost. Overigens op de stranden van Goa lopen horden Indiërs langs de vloedlijn die met speciale arrangementen inkomen vliegen om westerse vrouwen in bikini of minder te zien. Na ons laatste bezoek in Goa in 2009 zie je ons niet meer in deze streek. Wat een toeristische bende, wat een prijzen, wat een afgang voor dit gebied. Desondanks blijven we India een geweldig land vinden maar de door de commercie overgenomen gebieden komen we niet meer. Ga ook eens naar Cambodja of Vietnam, zeer interessant.
Een aantal mannen in Pushkar heeft het nog steeds over de westerse dames in Goa, die topless zonnen en in miniscule bikinitopjes op scooters schijnen te zitten. Kan in werkelijkheid best meevallen, maar voor hun was het heftig genoeg. Op die manier komt er een vertekend beeld van de Westerse vrouwen.
Ineke
Er was een tijd, nog niet zo lang geleden, dat ik een echte fan-boy van India was. Pakweg 20 jaar was ik lid van deze on-officiële fanclub.
Negatieve zaken van India werden door mij niet ontkent, maar weggepoetst (zoiets als India; I love it, and I hate it waarbij de uiteindelijke balans dan overtuigend doorsloeg naar I love it).
Maar tijden veranderen, India veranderd zelfs harder dan ik kan veranderen en langzaam is mijn roze brilletje afgegaan. India is apart, en ik kan iedereen aanraden er eens te gaan kijken. Maar om er jaar in-jaar uit je bestemming van te maken, dan doe je jezelf toch wat tekort. Net als Nestor en vele anderen, heb ik bijvoorbeeld Cambodia, Laos en Vietnam “ontdekt” Wow. Daarbij valt India toch wel in het niet hoor.
En Karen? Ik denk dat het wel meevalt, maar als je naar India gaat met een angstig gevoel, dan kan het best wel eens zijn dat je niet optimaal gaat genieten. In dat geval zou je kunnen overwegen op een later tijdstip in je leven er nog eens heen te gaan, en nu een bestemming te kiezen waar je wel een goed gevoel bij hebt.
Nestor ga nooit naar n Arabisch land met je vrouw , want daar is het nog veeeeel erger.
Dit kunnen we zeggen uit eigener ervaring.(mijn vrouw nu 63 jr)
Ze kijken ook niet naar leeftijd, als het maar oneerbiedig gezegd twee tieten en een kont heeft betasten ze dit.(Tunesie,Egypte en t ergste Jpordanie)
Gelukkig hebben we vroeger geleerd goed in deze te handelen. (vechtsporten)
Dat wil wel eens helpen.
Dus niet alleen India, maar ocvewral heb je van die vieze kereltjes gefrustreerd en wel , die het niet laten kunne.
Heeft Geert Wilders dan toch gelijk over de ISLAM, zou het bijna gaan denken.Maar neem het Hindoeisme eens naar vrouwen toe .Belabberd en soms nog erger !!!!!!!!!!!
Maar over Goa——–We houden ook van andere plekken in India,Malysie,Indonesie,Sri Lanka , maar het KLIMAAT is er zooooooo heerlijk in onze winter.
Daarom elk jaar 4-5 mnd daar , doet je knoken goed.
En die echte charter tatoo toeristen uit Engeland,Nederland,Duitsland laten we ook links liggen.
Ga in Goa maar eens naar Utorda,Majorda, daar is het heer;lijk rustig .
Maar niet erg , hoe minder er van jullie nog komen , des te minder iedere keer het gezever over GOA ———als toeristisch verdoemoord.
Gaan weer lekker in november
grjes Kees M
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?