Visum naar India

• Theo

Precies, Rob, een bootkaartje van Wagenborg, heel speciaal voor Ameland. :D

Hé Rob, Jan heeft een verhuiscode (KPN) van de site gekregen, hij zet 'm op zijn domein.

Kijk even verder op je PB, groetjes van Ameland, Theo.

• riez

Ik heb gisteren nog gebeld met het visumburo ivm de vernieuwde regels. Het visumformulier moet dus op de compuetr ingevuld worden, daarna uitgeprint en ingeleverd worden. Dit met werkgeversverklaring of bewijs positief baksaldo, foto's ingeleverd worden. Op het visumformulier staat echter niet meer de vraag of er kinderen meereizen op hetzelfde paspoort en dus hetzelfde visum. Mij werd verteld dat dit dan maar handmatig bijgevoegd moest worden, hun namen ne hun foto's. Dit werd mij verteld door Minoush. Ik vind het erg lastig hoor, steeds die neiuwe regels. Dus ik neem gewoon alles mee, bankafschrift, werkgeversverklaring, formulieren, o, ja, en niet te vergeten instemmingsverklaring vd vader van de kinderen dat hij toestemming geeft dat er een visum aangevraagd wordt voor hun! PFFFTTT.

EN: de dag voordat ik ga bel ik echt nog een x om alles zeker te hebben, t is voor mij te ver reizen om daar aan te komen en dan iets niet te hebben en dus voor niks te komen. Gelukkig vreagen we vlgd jaar de PIO kaarten aan en de OCI kaarten. Als het goed is hebben we dan nooit meer gedoe :-), alhoewle dat nooit zeker is natuurlijk :-)

• kataraja

Riez, ben jij mischien een xenophobe, krenterige Nederlander waar India echt niet te wachten zit? Volgens khan is dat de reden waarom er zo moeilijk gedaan wordt!

Groet Kataraja

• Riez

Nou :-( Niet waar hoor! Ik ben gewoon een Nederlandse met Indiase schoonfamilie die graag vaker bij hun zou willen zijn, maar die door deze torenhoge kosten zich steeds meer genoodzaakt ziet om maar eens per 2 a 3 jaar te gaan :-(. Daarnaast spenderen wij meer dan genoeg aangezien wij eigen land/ huis hebben en familie die ondersteund wordt en een dagcentrum voor verst. geh. kids.

• kataraja

Weet ik ook wel Riez, ik wilde alleen maar aantonen hoe belachelijk Khans bewering is.

Ik hoop dat je een geweldige tijd met je schoonfamilie hebt in India, veel plezier.

Groet Kataraja de rozijn

• Khan

kataraja Schreef:

——————————————————-

> Weet ik ook wel Riez, ik wilde alleen maar

> aantonen hoe belachelijk Khans bewering is.

>

Geweldig, de kaaskop die nog 5 dagen door blijft pruttelen nadat 'tie een voltreffer in zijn mik had.

:D

• kataraja

Khan, otta poora

Groet kataraja

• Shirley

TIP: Bij een toestemmingsbrief van de vader van de kinderen moet ook een kopie van zijn paspoort gegeven worden

• M. De Bruin

Khan, volgens mij moet jij je bericht eens rustig na gaan lezen. De nederlander is zeker niet krenterig, vooral als het om hulp acties gaat, ook lopen wij voorop met ontwikkelings hulp bijdragen. Zeker xenophobie steekt de kop maar dat wordt ons grotendeels aangepraat door de politiek.

Waar haal jij vandaan dat wij krenterig zijn. Van je reactie naar Kataraja druipt de jaloursie af, de man/vrouw heeft het voor elkaar en plant in india te gaan wonen, en jij fietst elke dag naar je werk.

• Khan

M. De Bruin Schreef:

——————————————————-

> Khan, volgens mij moet jij je bericht eens rustig

> na gaan lezen. De nederlander is zeker niet

> krenterig, vooral als het om hulp acties gaat, ook

> lopen wij voorop met ontwikkelings hulp bijdragen.

> Zeker xenophobie steekt de kop maar dat wordt ons

> grotendeels aangepraat door de politiek.

Ik ga niet over het Nederlandse visumbeleid, goed lezen en je begrijpt uiteindelijk wat ik bedoel… B)

Verder weet jij helemaal nix over mij, maar denk je iets te weten. Net zoals de heer Kataraja ooit een beeld van mijn vrouw wist te schetsen dat kant nog wal raakte. :D