Visum naar India

• Sundri

Je moet naar een 0800-nummer bellen, welke weet ik niet meer. Als het goed is, staat dat nummer op je kwitantie. Dan geven ze je een tracknummer waarmee je je aanvraag kunt volgen. Je kunt je aanvraag pas volgen 2 of 3 werkdagen na indienen van je aanvraag. Dus vanaf morgen in jouw geval.

• R

Beste mensen,

Ik heb mijn visumaanvraag op 3 juni ingediend en gisteren heb ik contact gehad met het visumburo. Er werd mij verteld dat ik vanaf 6 juni bijna 6 werkdagen bij moet tellen voordat ik mijn visum heb.

Mijn advies is: mensen wacht niet te lang met het aanvragen van visum.

groetjes

R

• Mr Bojangles

ik zie het probleem niet. je dient iets op vrijdag in, logisch dat dat er maandag pas is, en dan rekenen ze net iets meer dan 1 week voor afhandeling.

• R

Beste mensen,

Ik heb mijn visum vorig week donderdag gekregen. Visum voor 3 maanden met Single entree. Geen probleem wij gaan op 4 juli naar India en komen op 8 augutus terug. Tegenwoordig krijg je een visum met je foto erop.

Voor mijn klein kinderen hoefden wij geen aparte paspoort te hebben. Zij staan ingeschreven in het paspoort van mijn zoon. Mijn zoon reist met ons mee. Op het visum van mijn zoon staat “Children 2”. Op het visum zijn geen foto's van de klein kinderen opgenomen. Dit kan nu weer anders zijn. Het verandert telkens.

Nu ga ik rustig mijn vakantie voorbereiden.

Dank aan jullie allemaal voor de nodige informatie.

Vr.gr.

R

• riez

fijn hoor! DAn kun je idd rustig gaan voorbereiden! Ik ben nu wel erg benieuwd of onze kids op mijn visum komen of toch apart een visum in mijn pp krijgen!!! Mag ik weten of je het visum voor of na 26 mei had aangevraagd?

• erik

Mooi dat het binnen is! Vroeger was je visum aanvragen een leuk voorproefje van de bureaucratie die je in India tegen ging komen. Nu lijkt het krijgen van het visum verreweg de moeilijkste opgave van een reis naar dat fascinerende land. De rest is een peuleschil :)

• R

Op de vraag van Riez,

Wij hebben onze visa op 3 juni aangevraagd.

vr.gr.

Bis

• Rob

Erik,

Ja, op de website van de Indiase Ambassade lees ik het volgende als reactie op klachten:

“he/she has been approached by certain individuals to do favours for them in exchange of additional cash.”

In het verleden werden de regels stenger omdat Ambassade medewerkers contant meegestuurd geld achterover drukten.

Nu zijn het de toeristen zelf die de boel blijkbaar zitten te verzieken door extra geld ‘under the table’ aan te bieden.

Rob

• Khan

Rob Schreef:

> Nu zijn het de toeristen zelf die de boel

> blijkbaar zitten te verzieken door extra geld

> ‘under the table’ aan te bieden.

>

http://www.youtube.com/watch?v=9LYZc3jLcKs

• riez

Bedankt R, dat is dus raar, want net als onze vrienden is dit dus NADAT de regels van aparte visums van kracht werd die dus vervolgens niet wordt nageleefd. Nou, hopenlijk ook bij osn niet :-). We wachten nog even af, nog 2,5 week voordat we gaan, visum lijkt nog bij de ambassade te liggen!