Visum naar India

• T.o.m.

Beste Shirley, de kracht van een prikbord als dit is onder andere, dat je recente informatie van reizigers kan krijgen.

Visumgedoe is daar een uitstekend voorbeeld van, want velen onder ons is het niet ontgaan dat de hele visum aanvraag en uitgifte compleet op de schop is gegaan, ongeveer anderhalf jaar geleden (of is het 1 jaar geleden?).

Niemand zit dus te wachten op hoe het 2 jaar geleden was. Netjes dat je er even bij vermeld dat de info die je geeft betrekking heeft op de situatie 2 jaar geleden, maar je informatie is in het kader van dit topic totaal niet nuttig en kan zeker verwarrend werken.

• Marc

Halo,

Ik heb twee weken geleden 4 visum aanvragen ingediend, en heb niets van dit alles moeten indienen.

Gewoon de formulieren en twee foto's.

Heb intussen al de visums op zak.

Ik spreek hier wel over Belgie

Groeten

Marc

• Rob

Tom,

Je hebt helemaal gelijk.

Ik ben onderhand 14 keer in India geweest en kan er geen touw meer aan vastknopen hoe het nu met vism aanvragen zit. Mijn laatste keer was vorig jaar augustus / september.

Kon gewoon via de post.

Een werkgeversverklaring heb ik tot nu toe nooit meegestuurd.

Ik vertrouw al jaren op Sundri, die houdt het allemaal goed bij.

Rob

• T.o.m.

Je hebt geluk gehad, of misschien Indiase willekeur?

Weet niet hoeveel keer ik in India geweest ben, meer dan 10 keer zeker, maar vorig jaar mislukte de visum aanvraag ! :(

Ik kreeg geen 6 maanden multiple, en die had ik nodig. Ik heb geen werkgever.

Toen maar in Nepal aangevraagd. Daar duurt het gemiddeld 3 dagen, behalve voor nederlanders, die moeten tussen de 1 en 3 weken wachten.:S

• Shirley

Ach, T.o.m., er worden hier wel vaker totaal niet nuttige en verwarrende reacties geplaatst.

• Shirley

Ach, T.o.m., er worden hier helaas wel vaker totaal niet nuttige en verwarrende reacties geplaatst.

• johan

Heeft iemand recentelijk een zes maanden toeristen visum aangevraagd en wat is de ervaring??

• Khan

Marc Schreef:

.

> Ik spreek hier wel over Belgie

Ik vermoed een verband met het Nederlandse paranoide visumbeleid. Niet de eerste keer dat India daar zo op reageert. Men heeft zelfs ooit een dagquota voor afgifte van visa ingesteld.

Als je weet wat voor troep een Indier naar een Nederlandse ambassade mee moet nemen, waarbij nog een voorbehoud gemaakt wordt dat men om meer informatie/bewijzen kan vragen en men afgifte soms opschort tot een paar dagen voor je vlucht, valt dit allemaal nog mee.

• kataraja

T.o.m. je schreef “Toen maar in Nepal aangevraagd. Daar duurt het gemiddeld 3 dagen, behalve voor nederlanders, die moeten tussen de 1 en 3 weken wachten”

Ik heb het zelfde meegemaakt maar dan voor een visum voor bangladesh, mijn engelse kennissen met wie ik naar Bangladesh zouden gaan, kregen het visum binnen een dag terug, terwijl ik een week moest wachten, en mijn visum koste het driedubbele dan dat van mijn vrienden (engels). Bij navraag hoe dat kon kreeg ik als antwoord, "we tread dutch citisens the same as you tread bangladesh people who want a visum for neterlands. Als dit een trend wordt, en we laten die geblondeerde idioot van de pvv verder zijn gang gaan, denk ik dat het altijd moeilijker word om een visum te krijgen!!

• kataraja

P.S. die visum aanvraag voor bangladesh gebeurde in bangkok.