Visum naar India

• Khan

kataraja Schreef:

——————————————————-

> Khan, otta poora

>

> Groet kataraja

Nog steeds aan het pruttelen… :D

• Rob

M. de Bruin,

Volgens mij heb je zelf de reactie van Khan niet goed gelezen.

Daar staat dat India niet zit te wachten zit op krentige Nederlanders.

Daar staat niet dat alle Nederlanders krenterig zijn.

Dat is een verkeerde conclusie.

Lees de reactie van Khan zelf nog eens rustig na.

Heb je ooit een IQ test gedaan?

Rob

• Frank

En nu moet je las ik pasfotos bijvoegen van een formaat van 5x5 centimer!:S

• M. de Bruin

Waarde Rob, gisteren heb ik mij laten verleiden, n.a.v. uw reactie hier, om op de zelfde kinderachtige manier te reageren (op een ander topic) zoals u hier tegen mij doet, sorry voor dat. Goed ik heb Khan's reactie nog eens doorgelezen en kom tot de conclusie dat de heer Khan, u en andere mede forum gebruikers schoffeert! Want iedereen die moeite heeft om een visum te krijgen is volgens de definitie van de heer Khan krenterig en xenophoob, en zitten ze in India niet op te wachten.

Vandaag heb ik veel tijd eraan besteed om uw reacties op diverse topics te na te lezen, waarom reageerd u vaak zo naar? Ook de reactie's van ene Kataraja heb ik nagelezen, en ja ook hij trolt, en provoceert graag.

Nu voor de heer khan, zijn vrouw heeft grote rijkdommen in India achtergelaten om een sober leven (als 2de klas burger want zover is het heelaas geworden in nederland als je een kleurtje hebt) te leiden in Nederland. Tsja baby's worden gebracht door de ooievaar!

Dit was mijn laatste reactie hier. Want het voelt werkelijk niet goed hier. Lees maar eens na hoe jullie mevrouw Shirley hebben aan gevallen.

• Rob

Meneer de Bruin,

Heb ik Shirley aangevallen…, hoe dan?

Zij zit net als ik al jaren op dit prikbord en levert haar eigen bijdragen.

We hebben elkaar ooit ontmoet in Delhi, was erg gezellig.

Dat betekent toch niet dat we geen kritische opmerkingen (welke?) over elkaar meer mogen maken.

Als ik te ver ga mailt ze mij wel prive en mail ik terug dat ik het niet zo bedoeld had, of zoiets.

Mijn voorstel:

Interpreteer niet te snel, knap niet te snel af op dit prikbord.

Probeer eerst eens de mensen te leren, hoe ze reageren en waarom.

Dit prikbord kan alleen maar bestaan dankzij vragen van nieuwkomers.

Die nieuwkomers moeten wel de reacties van oudkomers serieus nemen, anders heeft dit prikbord geen zin.

Rob

• Khan

M. de Bruin Schreef:

——————————————————-

>! Want iedereen die moeite heeft om een

> visum te krijgen is volgens de definitie van de

> heer Khan krenterig en xenophoob, en zitten ze in

> India niet op te wachten.

Ok, ik ben wellicht te subtiel geweest, en te veel dubbele bodems. ;) Heeft niet gewerkt om mensen aan het denken te zetten, sorry. De uitnodiging om je eens in het buitenlands perspectief te verplaatsen is mislukt. Mea Culpa.

Natuurlijk was mijn typering een provocatie. Ik dacht dat dat er wel dik op lag. Een provocatie om eens na te denken wat er echt aan de hand is. En niet te blijven steken in de opinie dat een Blonde Politicus zijn mond zou moeten houden omdat anders Nederlanders het wellicht nog moeilijker krijgen een visum te krijgen.

Als de Nederlandse overheid iedereen over een kam scheert en zware, soms vooraf onbekende, eisen gaat stellen aan mensen die een visum voor Nederland willen hebben, moet je niet gek staan te kijken als het buitenland hetzelfde spelletje gaat spelen tegenover Nederlanders. Mijn schets van de “krenterige xenophobe” Nederlander is natuurlijk een even maf cliche als de “kansarme niet-Westerse allochtoon” . Alleen staan de meeste mensen er niet gek bij te kijken (of doen het zwijgen er toe, of staan er helemaal niet bij stil) omdat het hun niet aangaat als zo'n cliche door de Nederlandse overheid wordt gebruikt om het vreemdelingenbeleid te rechtvaardigen.

• Shirley

M. de Bruin, dank voor 't opnemen voor mij ;) , maar ik voel met niet aangevallen hoor.

Ik ken Rob inderdaad van 1 ontmoeting op Pahar Ganj en hij is best aardig. Hij was ook niet degene waarop ik reageerde, dat was T.o.m.

• riez

AAAAARRRRRGGGGHHHH….hadden we maar 2 weken geleden de visa s al aangevraagd! Op het nieuwe online aanvraag formulier staat nl geen vraag of er meereizende kinderen in het pp vd ouder staan. Ik heb dit nagevraagd en er werd me toen verteld dat meereizende kids maar handmatig moesten worden bijgeschreven. “vroeger” had je dan 1 visum waarop vermeld stond hoeveel kids er meereisden. NU moeten alle kids een eigen visum in het pp krijgen (wat betekent dat ik zo 5 visa s in mn pp heb) EN ze moeten allemaal apart aangevraagd en betaald worden!!!! SLIK…dat is wel een behoorlijke extra kosten post 1 of 5 visa dat scheelt :-( ;-( :-(, ik krijg steeds minder zin om te gaan!

• kataraja

Als ik jullie verhalen allemaal lees, en dan dat vehaal van Marc hoe makkelijk het in brussel gaat, dat is een wereld van verschil. Is het niet mogenlijk om het visum in brussel aan te vragen in plaats van Den Haag. Zelf heb ik als ( xenophobe krenterige) Nederlander op diverse plaatsen in de wereld een visum aangevraagd, en zonder problemen gekregen. Waarom zouden jullie in Nederland geen visum in Brussel krijgen en op die manier de Den Haagse rompslomp omzeilen??

Groet Kataraja, pruttel pruttel

• R

Beste mensen,

Afgelopen vrijdag (3 juni) heb ik mijn visumaanvraag ingediend.

Het is nu afwachten. Van het visumbureau hoorde ik dat het 3 tot 4 dagen kan duren.

Je kan het op de website zien als het klaar is.

Weet iemand waar ik moet kijken. Ik kijk onder visumaanvraag, volg uw visumaanvraag maar ik kan niets terugvinden van mijn aanvraag.

Doe ik iets niet goed.

vr.gr.

R