Halo zijn er mensen die ervaring hebben dat bij weigeren van indiaas visum de annuleringsverzekering het ticket vergoed?
Ben net maar wee reven gaan neuzen op de site van het visumburo omdat ook wij voor de zomervaklantie een visum aan gaan vragen, lees het voordat je gaat echt even door, want er is weer iets gewijzigd! (om het makkelijk te houden :-P)
BELANGRIJKE WIJZIGING per 20-05-2011 U kunt niet meer handmatig een visumformulier invullen. U dient uw visumaanvraag online aan te melden op https://indianvisaonline.gov.in/visa/ Uitsluitend de print van dat online ingevulde formulier wordt nog geaccepteerd. Op het formulier staat een uniek referentienummer.
Mijn man heeft 4 weken terug zijn visum aangevraagd en dat hebben we dus handmatig gedaan, als ik nu niet weer even had gekeken was er een handmatige aanvraag richting buro vertrokken….Tjonge, jonge wat een gedoe!
Sundri Schreef:
——————————————————-
> He Riez, het verkrijgen van een XV visum is een
> stuk makkelijker, zoals ik pas heb mogen ervaren.
> Weliswaar had ik een (oude) werkgeversverklaring
> bijgevoegd, maar volgens mij was die niet nodig.
> Ik heb zelfs geen vliegticket bijgevoegd en het
> visum toch gekregen. In jouw geval is het
> belangrijk een zogenoemde coverletter bij te
> voegen, waarin je je situatie uitlegt. Bij mij
> bleek dat zeer goed te werken, mijn visum was er
> al na twee werkdagen!
Wij hebben ook geen tickets toegevoegd, op de site van de indiase ambassade staat bij stap 1: do not make any confirmed bookings.
Rob Schreef:
——————————————————-
> Interessanter vind ik de vraag of er mensen zijn
> waarvan hun visumaanvraag voor India geweigerd is,
> en waarom.
> Tot nu toe heb ik daar op dit prikbord nooit iets
> over gelezen.
>
> Rob
Ik heb het net ergens hier gelezen, geweigerd ivm het ontbreken van een werkgeversvergunning.
1 advies: neem ruim de tijd voor je visum.
Vorig jaar was het voor mij ook stressen. Ik deed een doodnormale toeristenvisum aanvraag. En gedoe gedoe, moest langs komen in Den Haag. Daarvoor moest een afspraak gemaakt worden en ivm drukte daar, ging daar ook weer 1,5 week overheen voor ik kon komen. Vanuit Groningen moest ik naar Den haag. Stond al veel te vroeg op de stoep, na 3 uur wachten op het gesprek bleek: omdat ik als beroep social worker had ingevuld, wilde men mij ondervragen of ik echt niet van plan was in India vrijwilligerswerk te gaan doen.
Dat was ook in de tijd dat ik het vaag was of je nou wel of niet een werkgeversverklaring nodig had. Eerst wel, later weer niet. Maar men vroeg er mooi wel om. Gelukkig had ik voor de zekerheid meegenomen.
Ik mocht weer naar huis, kreeg te horen dat het oke was. En paar dagen later kwam mijn visum thuis. Wat bleek mijn visum was al afgestempeld nog voor de dag dat ik het gesprek had gehad.
De werkgeversverklaring om met vakantie te mogen gaan heb ik nu uiteindelijk binnen. Dus zoveetste stap om met vakantie te gaan is gezet.
Nu zie ik op het onderdeel visumaanvraag van dit prikbord dat de aanvraag formulier voor visum is gewijzigd.
Graag wil ik de ervaring van de mensen weten die vanaf vandaag dit formulier moeten invullen.
groetjes.
R
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?