Visum naar India

• Khan

kataraja Schreef:

——————————————————-

> Nogmaals jij praat mij geen xenofobie aan van mij

> mag iedereen wonen waar die wil.

>

> Maar een vraag voor jou, jij woont in Nederland,

> is de Nederlander een xenofobe krent?

>

> Groet kataraja, de rozijn.

Zoals ik wel meer bij je zie, begrijp je je zelf niet meer. Begin eens je eigen reacties op dit topic door te lezen. En uit alles blijkt dat je een Nederlander blijft, ha, ha B)

• Khan

kataraja Schreef:

——————————————————-

> T.o.m. , ik heb geschreven dat ik 25 lahs uitgeef,

> ik KAN veel meer uitgeven als ik dat zou willen.

> Ja inderdaad, ik heel veel geluk gehad in mijn

> leven.

>

> Kataraja.

Ik zou het sterker vinden als je dat kon als je geen geluk in je leven had gehad.

Waarom moet ik toch ineens aan bepaalde films met the Big B. denken?

p.s. en mocht je eens niet meer weten waar je met je poen naartoe moet, vooral geen Dalits ondersteunen. Die worden er toch niet gelukkig van als ze goed onderwijs hebben genoten, niet waar?

:D

• kataraja

Khan kan wel zijn dat ik mij zelf niet meer begrijp, maar geef nou eens antwoord, ben jij geboren nederlander en woon jij in nederland?? Want als ik je reactie lees heb ik toch een donker bruin vermoeden dat jij geen nederlander bent en neer kijkt op de Nederlanders!!! En geef eens een voorbeeld waar begrijp ik mijzelf niet?

Kataraja.

• kataraja

Khan, als jij mij 25 dalits in tamil nadu kan laten zien die de maatschappelijke ladder zijn opgeklommen, dus een baan waar zij voor gestudeerd hebben trek ik mijn woorden in.

Een middle class of upperclas indier zal zich nooit, maar dan ook nooit verlagen (in hun ogen) om met een dalith samen te werken. Khan waarom drinkt een hogere kaste indier niet aan zijn glas, beker, of fles als hij buitenshuis is???

• kataraja

Khan, met geluk bedoel ik niet erven, of een loterij winnen, maar op het juiste moment DURVEN te investeren en risico's nemen, als andere mensen dat niet durven.

• Rob

Kataraja,

Hoe komt het dat je met al je geld zo'n doordrammer geworden bent?

Je leest niet goed, reageert alleen maar vanuit je eigen, zeer beperkte, referentiekader.

Wat dat visum gedoe betreft:

Tata heeft onze nationale trots, de Hoogovens allang over genomen.

Nog even en de Keukenhof is ook in Indiaas bezit.

Het is nog maar een kwestie van een paar jaar en Indiers hebben helemaal geen visum voor Nederland meer nodig.

Wel nog een special permit voor Staphorst, Volendam en Ameland.

Rob

• T.o.m.

Beste Johan, “coverletter” is een Engels woord.

Ik zou zeggen sla er een Engels-Nederlands woordenboek op na, die zijn ook op internet te vinden:

bijv

http://nl.w3dictionary.org/index.php?q=cover+letter

• Sundri

Dat noemen ze zo bij de Indiase ambassade en het servicebureau. Een coverletter zou je in het Nederlands ook een oplegbrief kunnen noemen, die je aanvraag begeleidt en waarin je uitlegt waarom je je aanvraag doet en wat je intenties zijn.

• R

Beste mensen,

Wij vertrekken op 4 juli. Wij denken tussen 20 en 25 juni onze visumaanvraag in te dienen is dit vroeg genoeg gezien de vakantieperiode juli-augustus dat veel mensen naar India voor vakantie is gaan.

Ik lees dat sommige mensen binnen een dag hun visum hebben en andere weer niet.

Wat adviseren jullie mij.

Groetjes,

R

• Sundri

R., ik raad je aan om vier weken van tevoren je visa aan te vragen. Het kan snel gaan, maar soms ook helemaal niet. Het hangt er helemaal vanaf hoe de ambassade met je aanvraag omgaat en of ze je b.v. uitnodigen voor een interview. Ik heb voor de ambassade op een Indiase feestdag (op vrijdag) mensen zien staan om hun visum op te halen (de feestdag was op de website foutief vermeld op een andere dag) en die mensen stonden met tranen in hun ogen, terwijl ze zondag zouden vliegen. Hun paspoort lag waarschijnlijk met visum klaar, maar ze moesten hun vliegreis aanpassen c.q. annuleren. Waarom zou je tot het laatste moment wachten? Geef jezelf de tijd om risico's uit te sluiten.

De laatste twee keren b.v. kreeg ik m'n visum zeer snel, maar ik heb er ook weleens 2,5 week op moeten wachten. Pas nadat ik zelf had gebeld kwam mijn paspoort met visum boven water. Het gaat echt weleens niet goed. De ambassade verwerkt naar ik inschat toch wel zo'n 100 aanvragen per dag.