Visum naar India

• kataraja

Khan ik begrijp je antwoord niet. Ik ben geen xenofoob en al zeker niet krenterig. Als ik omreken naar roepee spendeer ik hier in Thailand 25 lahks roepee per jaar, en dat zou ik in india ook doen. En dat geld stroomt zo de economie in dus…… ik zie het probleem niet.

• T.o.m.

Kataraja, wat Khan bedoelt : veel. Het kan een discussie opleveren van hier tot ginder, maar 1 kernzaak is vrij simpel:

Het aandeel van Nederlandse toeristen/zakenlui in de Indiase economie is te verwaarlozen. Ook als de huidige toeristen/zakenlui hun uitgaven verdrievoudigen, zal dit op de totale Indiase economie geen ene zak uitmaken. In dat licht gezien heeft het hebben van de Nederlandse nationaliteit geen prioriteit voor India.

Laten de Nederlandse autoriteiten nu wel moeilijk doen over Indiers die een visum voor NL willen, ook de ontvangst op schiphol is blijkbaar niet altijd even hartelijk. Blijkbaar heeft dit een reactie van de Indiase overheid opgeleverd: lik op stuk. Why not.

• johan

Dag Sundri, wat is een coverletter?

• kataraja

T.o.m.

“Het aandeel van Nederlandse toeristen/zakenlui in de Indiase economie is te verwaarlozen”. Hier zal je wel gelijk in hebben, maar wat is er op tegen om mensen in je land laten wonen die voor de rest (aantoonbaar) financieel onafhankelijk zijn.

“In dat licht gezien heeft het hebben van de Nederlandse nationaliteit geen prioriteit voor India”.Nee integendeel want kijk maar eens op de site van de indiase ambassade in berlijn, hoe makkelijk het daar gaat.

http://www.indianembassy.de/templateg.php?mnid=801&sm=1&inclpage=cservices.htm

Verder is het ook een soort klassen justitie wat nederland doet, denk je dat Laksmi Mittal veel moeite moet doen om nederland in te komen????

En van je “why not” zakt mij de broek helemaal van af, jij vind dus dat ze gelijk hebben??? De wereld is van iedereen en iedereen zou vrij moeten zijn van overal te gaan en staan.

• Khan

kataraja Schreef:

——————————————————-

>De wereld

> is van iedereen en iedereen zou vrij moeten zijn

> van overal te gaan en staan.

Je bent te lang uit Nederland, dat vinden “ we” hier allang niet meer. Nee, sorry, ik maak een fout, dat hebben we in Nederland nooit gevonden als het gaat om lui die naar ons land komen, alleen als het gaat om Nederlanders die naar het buitenland willen vinden we dat, Kataraja. ;) Want eigenlijk verrijken Nederlanders de wereld toch… Als het niet met ons gedachtengoed is, dan toch wel met ons geld :P

Vandaar dat je ook wat problemen heb met de interpretatie van mijn reactie. Wat ik bedoel is als “ wij hier” vinden dat lui die naar ons toe willen komen, om welke reden dan ook, vooral buiten de poort gehouden moeten worden omdat het toch allemaal gelukszoekers zijn, waarom verbaas je je er dan over dat India elke Nederlander in principe als een xenophobe krent ziet, die men liever kwijt dan rijk is, maar het in elk geval zo lastig mogelijk wil maken om een visum te bekomen.

Was jij trouwens zelf niet de man die hier diverse malen een doorwrocht betoog postte over gelukszoekende Indiers die met (domme) Nederlandse vrouwen trouwden vanwege het visum? B)

Die gele pruik past ons allemaal…. waar we ook wonen, je blijft Nederlander.

• T.o.m.

Wordt het dan toch een kleine discussie?

Allereerst. Ja, in duitsland gaat het makkelijker. Duitsland is een veel grotere economische macht, en kunnen betere voorwaarden bedingen. Misschien zijn ze ook vriendelijker tegen de Indiers, dat weet ik niet. Als Nederlandse toerist kan je geen visum krijgen daar (van de site: Applicants holding passports, other than German, must have a valid stay permit for at least one year in Germany for grant of all types of visas except Business and Employment visas. If stay permit is less than a year, clearance is to be obtained from Indian Missions in their respective countries).

Hier zie je ook dat geld een rol speelt, immers de business visa zijn wel mogelijk.

Het punt is inderdaad geld en macht. Heb je beide, dan is de wereld heel wat makkelijker te betreden. Mijnheer Laksmi Mitall is daar een voorbeeld van, tjonge jonge wat een representatief voorbeeld van iemand die makkelijk nederland in kan komen. Heb je het niet zo breed, dan is de wereld echt niet van jouw. Het is een kwestie van -veel- geld.

Gaan roepen dat iedereen het recht heeft om te gaan en staan waar ze willen is lekker makkelijk. Ga dat maar eens verkondigen in Dharfur, de centraal afrikaanse republiek, Myanmar, Noord Korea, of een willekeurige sloppenwijk ergens ter wereld. Daarna ben ik wel benieuwd naar je inzichten.

• kataraja

Neu neu Kahnetje, mijn betoog was niet tegen die indiers die op deze manier naar Nederland of eu proberen te komen, maar meer om de naiviteit van (sommig) vrouwen aan te tonen. Ik geef deze jongens meer dan gelijk . Khan in mijn tijd in India heb ik heel heel vrienden gemaakt en heel veel van hen hebben maar een doel, een westerse vrouw.

Jonge vissers met een prachtlijf, 6pack, dikke armen en pracht kop, die zie je rond lopen met een tientonner 30 jaar ouder als hun, en dan denken die vrouwen die van mij is anders,ja ja rot lekker op.

Nogmaals jij praat mij geen xenofobie aan van mij mag iedereen wonen waar die wil.

Maar een vraag voor jou, jij woont in Nederland, is de Nederlander een xenofobe krent?

Groet kataraja, de rozijn.

• kataraja

T.o.m. je laatste zin slaat nergens op. Ik hoef niets in dafur enz enz te verkondigen, ik ben Nederlander en ik zou het prima vinden als iedereen een visum voor Nederland zou krijgen, geen probleem mee.

“Heb je het niet zo breed, dan is de wereld echt niet van jouw” ik heb zo'n onderbuik gevoel dat jij het met deze stelling eens bent.

Groet kataraja, de wereld burger

• T.o.m.

Ik groet Kataraja de wereldburger die 25 lakh rs per jaar kan uitgeven (geluksvogel?).

• kataraja

T.o.m. , ik heb geschreven dat ik 25 lahs uitgeef, ik KAN veel meer uitgeven als ik dat zou willen.

Ja inderdaad, ik heel veel geluk gehad in mijn leven.

Kataraja.