10 Dagen India...Tips/Advies? Help

  • Studente87

    We zijn begin volgend jaar van plan naar India af te reizen. Daar zullen we max 10 dagen verblijven. We willen vliegen naar Delhi, en vandaar o.a. Agra en Jaipur bezoeken. Dit in 5 a 6 dagen.

    1ste vraag: Is dat te doen?

    Vervolgens willen we naar Mumbai. Heb gekeken op internet en er lijkt naar mijn mening niet veel te doen/te zien.

    2. Is er nog een andere plek (bezienswaardigheden) die echt de moeite waard is om te zien en die in onze planning past qua reistijd?

    3. Misschien heeft iemand nog tips voor India/steden?

    We zijn vooral stedentrip mensen, strandvakantie is niet nodig, te actief zoals bergen beklimmen ook niet. Natuur vinden we wel mooi om te zien enzo maar geen vereiste.

  • surya

    Ik zou aanraden om Varanasi/ Benares te bezoeken in plaats van bv Agra.

    Agra is leuk, Taj Mahal, maar ikzelf vond het niet zo interessant. Je kan dat ook zien op een plaatje.

    De treinen kun je al van te voren boeken online, dat lijkt mij wel handig aangezien de duur van jullie trip.

    Udaipur is mooi, Jodhpur ook. Op route Mumbai. Je kunt de Rajdhani express pakken tussen Delhi/ Mumbai of binnenlandse vlucht.

    Treinen zijn vanuit het buiteland te boeken via Cleartrip website

    Verder Rishikesh is ook mooi en makkelijk te bereiken van Delhi.

    Je kunt ook vanuit Jaipur naar Pushkar en dan bv door naar Jodhpur en vanuit Jodhpur door naar Mumbai.

    Maar zelf zou ik Varanasi niet overslaan.

    Succes

  • Paul Broekman

    Nou in tien dagen zou ik het traject Delhi Bhopal doen.

    Mathura

    Agra

    Jhansi (Orchha)

    en Bhopal.

    Agra met Deeg, Fatehpur Sikri, Barathpur (vogelreservaat)

    Bhopal heeft een slechte naam maar is toch erg interessant.

    Ik noem maar even:

    Museum of man

    Bharat Bhavan

    En “in de buurt van Bhopal”: Pachmarhi

    Zo blijf je in dezelfde trein en de reistijden zijn relatief kort!

  • Mr Bojangles

    Als je inderdaad naar Jaipur gaat, ga dan meteen door naar Jaisalmer. mooiere stad zul je niet tegenkomen in India.

  • Studente87

    Is het te doen om met koffers te reizen vanuit Delhi naar Agra - Jaipur - Jaisalmer? En kan je vanuit Jaiselmar naar Mumbai? is Mumbai wel de moeite waard of niet? Anders blijven we daar maar 1 nacht, alleen maar om te vliegen van daaruit. Varanasi ligt een beetje uit de buurt, wordt moeilijk en dan wordt het meer reizen dan genieten van de omgeving ben ik bang.

    Jaisalmer ziet er idd heel mooi uit. Daar gaan we zeker heen.

  • Ramrod

    Als het je eerste keer naar India is zou ik Varanasi overslaan , je zal toch al een soort van cultuur-schok krijgen en van de ene verbazing in de andere vallen , zowel positief als negatief , Varanasie is India in het kwadraat , drukker heter ,smeriger en meest opdringerige en vervelende mensen die je maar kan tegen komen in India en dat heeft ook wel weer wat maar zoals gezegd niet de eerste keer .

    Denk dat Delhi -Agra - Jaipur - Jaisalmer-Mumbai erg leuk is om te doen voor je , Mumbai maar voor 1 nacht doen de andere plaatsen zijn leuker/interessanter , maar lees ook vooral zelf over Mumbai , wat de 1 leuk vindt hoeft de ander niet leuk te vinden.

  • KeesS

    Als ik het goed begrijp hebben jullie 10 dagen in India, is de aankomst airport Delhi en vertrekken jullie vanaf Mumbai? Naar mijn mening is 10 dagen relatief kort. Maar ik zou in dit geval Delhi, Jaipur, (evt. via Mathura zoals Paul schreef); dan Pushkar, Udaipur en naar Mumbai. Hoe dat met de treinen zit weet ik niet precies.

    Jalsalmer is altijd de moeite waard maar ligt nogal uit de route. Voor het boeken van een trein (vanuit Nederland) moet je volgens mij een account aanmaken bij de Indiase spoorwegen. Wil je perse naar Jalsalmer dan kun je direct met de trein vanaf Delhi.Dan zou je verder kunnen reizen via Jhodpur> Udaipur> Mumbai. Mogelijk zou je vanaf Jalsalmer naar Mumbai kunnen reizen via Gujarat, maar dat gebied ken ik (helaas) nog niet. Misschien iemand anders?

  • erik

    Je gaat begin volgend jaar, dus mijn vraag: heb je je ticket al gekocht? Want anders snap ik met jouw plannen en je 10 dagen tijd, niet dat je vanuit Mumbai naar huis zou vliegen. Je boekt een reisje naar Nederland voor een paar dagen vliegt in op Amsterdam en terug vanuit München, zoiets.

  • Studente87

    Hoi Erik,

    Nee vanuit Mumbai vliegen we naar een andere bestemming in Azie. Jaisalmer wil ik echt zien. Ik heb het even bekeken op internet en is zoals gezegd echt de moeite waard. Woestijn heb ik dan ook weer gezien. Ik had gezien dat je een treinreis kan boeken vanuit Jaipur is het 5 uurtjes. Mogelijk doen we dat dan in 2 treinreizen waarbij we stoppen in Jodhpur. Moet even kijken hoe en wat, ook qua prijs.

    Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan eten in India. Overnachten heb ik gezien, kan grote verschillen in zitten. En weet iemand toevallig waar in Delhi/Mumbai je sari's kan kopen?

    Iemand verder ervaring met boeken via cleartrip?

  • ton

    voor boeken via Cleartrip: zie mijn berichtje van 18 augustus 2012 in “hoe schoon zijn de ttreinen in india” waarin ik het boeken met Cleartrip beschrijf. Als je eenmaal bent geregistreerd is boeken vanuit Nederland redelijk probleemloos. Wel wordt de boeking nogal al eens geannuleerd na betaling (due to cennectivity problems) totnutoe altijd geld teruggestort gekregen,