10 Dagen India...Tips/Advies? Help

  • Studente87

    Enig idee hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn aan vervoer– > taxi en trein in dit overzicht. We zijn met 2 volwassenen. Moet je ook echt 1steklas rijden? Wil niet in een propvolle coupe zitten waarbij je mekaars zweet ruikt….

  • Ramrod

    > Wil niet in een propvolle coupe zitten waarbij je mekaars zweet ruikt….

    Ik zou maar eens overwegen of je wel ECHT naar India wil , wat zweet ruiken is wel het minste waar je je druk over moet maken als je naar India gaat …

  • Studente87

    Ik kwam met die opmerking zeker als een snob over ofzo? Kijk armoede enzo, ik weet dat het daar heerst en ik zal dat zeer zeker zien (straatkinderen enzo) en uitwerpselen op de grond e.d. Dat besef ik wel en vind ik niet erg. Maar waar moet ik me nog meer druk om maken dan?

  • erik

    Hier, mag je zelf een beetje puzzelen.

    http://www.seat61.com/India.htm#times

    En anders wat googelen, ik vond de taxiprijs van Delhi naar Jaipur ook gewoon met de zoekopdracht Delhi tot Jaipur taxi. Ik heb overal ingezeten, van propvolle derde klas in Zuid India (met veel visverkopers, dan ruik je geen zweet meer:)) tt eerste klas. Minst leuke vind ik AC, dan zitten de ramen potdicht en heb je weinig contact met de buitenwereld. Naar Bikaner vanuit Delhi zat ik 1e klas non AC. Prive coupe, tralies ipv ramen, dus lekker naar buiten kijken, op stations door het “raam” wat te eten of te drinken halen, veel leuker!

  • Khan

    erik Schreef:

    > Naar Bikaner vanuit Delhi zat ik 1e

    > klas non AC. Prive coupe, tralies ipv ramen, dus

    > lekker naar buiten kijken, op stations door het

    > “raam” wat te eten of te drinken halen, veel

    > leuker!

    Wow, nog met I gereisd. Is mij nooit gelukt. Als ik het goed heb begrepen is die klasse vrijwel uitgestorven. Er resteert alleen nog de 1A/C.

    M.b.t. zweetlucht, toch diverse malen in India geweest, ook in met kinderen volgestapelde auto's en unreserved second. Kan mij geen zweetlucht voor de geest halen. (wellicht ook door open ramen). Of komt die zweet van westerse toeristen die geen bad nemen omdat ze tijd denken te besparen door een nachttrein te nemen? Doet mij aan een oude grap van de onderzeebootdienst denken. “Op het ogenblik dat je denkt wie staat er achter mij te stinken, en je ziet niemand staan. Tsja, dan wordt het tijd om een emmer water te halen.” :)

  • KeesS

    Ja die opmerking over zweetlucht vind ik ook wel opmerkelijk. Al die jaren dat ik in India heb rondgereisd heb ik volgens mij nog nooit een zwetende Indiër geroken. Ok 1 x, die man was met een lading stenen aan het sjouwen wat hem net boven de macht ging. Wel die reizigers die zich vol spuiten met parfum en dergelijke. De wc s in een trein kunnen natuurlijk wel erg stinken maar dat is eigenlijk weer een ander verhaal. De kosten van een rondreis zoals eerder genoemd schat ik toch wel op 225 euro. Of zit ik er dan te ver naast?

  • Mr Bojangles

    nouuu, ;-)))

    de hitte bijvoorbeeld,

    en dan stinkt het altijd en overal.

    En overal is het smerig.

    De kans op diarree ongeveer 110%.

    de bedelaars.

    de herrie, de herrie en de herrie. Indiers: no herrie, no happy. dus ook midden in de nacht.

    de honden. (alleen maar 's nachts hoor ;-)

    het verkeer.

    de zakkenrollers. (ik kan een moneybelt voor onder je kleren aanraden)

    maar ze hebben één geweldig ding: Kingfisher Strong. Het lekkerste bier wat ik ken. ;-)

    En de meeste mensen zijn ontzettend aardig en ach een paar centen hier en daar om een souvenirtje van ze te kopen… dat kan er toch wel af he?

    Ze moeten tenslotte leven van het tourisme.

    o, and another thing….

    Indian Toilets

    Quite a few foreign visitors have a dread of Indian toilets. The squat-type toilets that are common in cheaper hotels are actually much more hygienic and healthier for the system than sit-down toilets. They just take a little getting used too. The most important thing is not to fall in. This seems self evident, but when the floor is slippery it is easy to do. You can get a nasty cut to your foot if you slip and the porcelain breaks along the rim.

    Travel

    Traveling in India is an amazing experience. India is diverse, colourful, and inspirational. It is also confusing, chaotic, and frustrating. India demands a response from the visitor. It challenges you on a very personal level. Many love it. Some hate it. Few are indifferent. India will overload your senses, test your limits, or restructure your basic assumptions. Its basic humanity will touch your soul. Long after you leave you will be gently haunted by memories a place, a person, even a sound, or a smell.

    The lowest class on Indian trains is Unreserved. An unreserved ticket gives you the right to be on the train, in the general carriages. How you fit in to it is your problem. You could end up standing, squatting in the aisle, or lying on a luggage rack. Few actually get seats in the carriage. Travelling unreserved on the trains is certainly an experience. If you have a short day trip somewhere, you might check it out. Your fellow passengers will most likely be country folk, colorful and gregarious, but unlikely to speak too much English. Guaranteed to be an experience.

    TOILET

    The toilet on most trains is an experience. They are cleaner these days than in the past, but the floors are often wet (and slippery) from leaking water. Most toilets are squat type and are preferable to the western style ones because you don't want to sit down on anything in a train bathroom. However, be careful, because with all the lurching and shaking, if you drop anything it's gone down that little hole in the floor. Toothbrushes and soap dishes are easily replaceable, but your passport, watch, or wallets are not. Contact lenses are particularly a problem. Take them out at your seat, or better yet, wear your glasses on the train.

    Actually using the toilet on the train is an acquired art. The floor is slippery and the train is lurching. Hang on to something. For many it will prove the biggest challenge they have faced since early childhood potty training.

    Driving

    Drive defensively

    This cannot be over stated. Indian traffic conditions are chaotic, the drivers reckless, and the roads often in poor repair. There is a pecking order for right of way :cows are at the top, trucks and buses are second, and dogs and pedestrians are at the bottom. Two wheelers are pretty low down. You can only really lord it over bicycles and chickens.

    You will not believe the crazy things other drivers are capable of until you've driven here. People overtake on blind corners. They swerve blindly in traffic. They come off side roads at full speed and join the traffic flow without even looking. They stop on a whim in the middle of the road. They barrel down the middle of a narrow road playing chicken - forcing anyone smaller off on the shoulder. Expect anything, at any time. Nor will you believe road conditions.

    City Driving

    Driving in big cities is, initially, a terrifying prospect. So much traffic, so much noise and pollution, and so much chaos. Don't dismay. Driving in large cities is a bit like juggling chainsaws - once you get the rhythm of it you're half way there, but one small slip can be very messy.

    The rhythm is the key. Ease into city driving if you can. Concentrate most on what is in front of you. It seems an unwritten rule of the road that people behind you will adjust to what you are doing. Most of the drivers in front of you will assume you are watching out for them. They may pull out suddenly, swerve abruptly, or just stop because they've arrived. Do not assume lanes have any significance. Do not assume lights will be followed either.

    AIDS Test

    Another odious requirement is that any foreigner staying more than two years must undergo a test for AIDS at a Government Hospital. If this is to prevent the virus coming in, why wait two years? Besides, India is projected to have one of the highest HIV infection rates in the world, and getting tested at a Government Hospital may well increase your personal risk.

    Maar het wordt zonder twijfel een geweldige belevenis. alvast een heel prettige vakantie!!! :-)

  • Studente87

    Is het volgende wel te doen? Of wordt het dan een race tegen de klok en gehaast?

    0. Amsterdam naar Dehi

    1. Delhi naar Jaipur.

    2. Jaipur (Amber fort, paleis, observatorium en lekker orndwandelen).

    3. Jaipur naar Jaisalmer per trein. Ik zou deze nemen

    Marudhar Expres

    (14853)

    Tue, Thu & Sun 11:35

    (Jaipur) 17:00

    (Jodhpur Jn) 5h 25m

    Er zijn ook nachttreinen maar het is een mooie route, dus ik zou naar buiten willen kijken.'

    4. Jaisalmer

    5. Jaisalmer en dan wel de nachttrein

    Ju Hwh Supfast

    (12308)

    All Days 20:30

    (Jodhpur Jn) 06:15

    (Agra Fort) 9h 45m

    6. Agra

    7 Fatehpur Sikri bekijken

    8. Agra naar Delhi

    9. Delhi

    10. Delhi naar Male

  • Ineke M

    Ik doe het je niet graag na……Het doet mij denken aan Japanners die Europa ‘doen’.

    Vraag je eens af hoeveel die Japanners mee krijgen en hoeveel ze nu echt zien van Europa.

    Zelf zie ik liever minder, maar intensiever, maar dat is een persoonlijke keus.

    Als jij vind dat Japanners Europa op een goede manier zien, dan is jouw reisschema prima.

    Begrijp me niet verkeerd, dat kan een goede keus zijn, alleen niet voor mij.

    Ineke

  • Studente87

    Ik heb nu een andere planning:

    0. Amsterdam naar Dehi

    1. Delhi naar Jaipur.

    2. Jaipur (Elefantasy).

    3. Jaipur (Amber fort,Hawa Mahal)

    4. Jaipur naar Jaisalmer met trein

    5. Jaisalmer

    6. Jaisalmer na middernacht vertrekken met nachttrein

    7. aankomst in delhi eind middag/begin avond Delhi

    8. Delhi

    9. Dagtrip naar Agra Taj Mahal

    10. Delhi naar Male

    Is dat beter te doen?