10 Dagen India...Tips/Advies? Help

  • Ineke M

    Klinkt beter!

    Persoonlijk zou ik een dag korter in Jaipur blijven en een dag langer in Jaisalmer.

    Ineke

  • KeesS

    Ik weet niet wat je precies bedoelt met elefantasy. Maar bijvoorbeeld bij Amber fort lopen ook olifanten en daar kun je een ritje op maken. Persoonlijk heb ik dat altijd geweigerd omdat ik medelijden met die olifanten had omdat ze de hele dag op de hete stenen moesten lopen, inmiddels is dat geloof wel wat veranderd. City palace is ook leuk, maar ik kan je zeer de Galta Tempel (apentempel) aanraden. Ik zou alleen zelf vanuit Delhi de nachttrein naar Jaisalmer nemen (vertrek 1700), dan van Jaisalmer naar Jaipur, dan Agra, door naar Delhi of inderdaad een dagtrip vanuit Delhi naar Agra.Verder is je schema veel beter dan de eerdere. Wat te overwegen is, maar is mede afhankelijk van je manier van reizen, om op het traject Jaipur> Delhi even een tussenstop te maken in Mathura. Ik vind dat zelf een bijzondere plek.

  • Studente87

    Bedankt voor jullie tips. Zal zeker even kijken welke treinroute beter is. Elefantastic is een olifantenboerderij waar je olifanten leert kennen. Je voert ze, wast ze, wandelt met ze, etc. Op tripadvisor staat ie met stip op nr 1. Lijkt me een hele bijzondere ervaring. Ze worden goed verzorgd en krijgen wekelijks een doktersbezoekje.

  • Studente87

    Wat is de beste manier om naar Bada Bagh en Amar Sagar Palace te gaan als we in Jaisalmer zijn. Wel gids met auto of niet? Scooters huren (misschien verdwalen we)? Riksha huren? Moet ook niet te duur worden.

  • Studente87

    Is lodurva palace ook de moeite waard en te combineren met bada bagh en amar sagar (lake/palace)?

  • alex

    Bedankt voor je advies. Ik zal zeker controleren welke treinroute beter is, mijn vriend suggereert me op korte afstand. eleday is een privé-olifantenpark. Daar leer je olifanten kennen. Je kunt ze voeren, wassen, met ze wandelen, etc. Het lijkt me een heel bijzondere ervaring om te doen in Jaipur. Ze worden goed verzorgd en krijgen wekelijks een doktersbezoek.

    Ze bieden ook een sightseeingtour met een eleday-pakket.

  • Ravi

    Er is veel te zien in India. Vooral Noordoost. Ik ben driemaal in het land geweest. De meest verbazingwekkende plaatsen zijn het Sundarbans National Park, Sikkim en Darjeeling en Kaziranga National Park. Men zou deze moeten uitproberen.

    Neora Valley National Park

    Sundarban National Park