10 Dagen India...Tips/Advies? Help

  • Khan

    Studente87 Schreef:

    ——————————————————-

    >> Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan eten in India.

    Moeilijk te zeggen. Dankzij een hongerige zwager (Indier dus) was ik afgelopen januari Rs 1600 voor 4 personen kwijt in een Paradise etablissement te Hyderabad. In een kleine stad kun je daarvoor met 10 man eten (en is het ook smakelijker ;-) ) Bij een straatstalletje kun je nog Rs 20 een zak badjies kopen.

    > Overnachten heb ik gezien, kan grote verschillen

    > in zitten. En weet iemand toevallig waar in

    > Delhi/Mumbai je sari's kan kopen?

    Sari is nog steeds een dagelijks kledingstuk, met prijzen tussen de Rs 250 (katoen) - ?????? (enorm duur, zijde). Het aanbod in kwaliteit en prijzen verschilt ook per winkel. Het is dus zaak om te bedenken wat je voor model / materiaal wil hebben.

  • Rob

    Studente87,

    Waar heb je gekeken op internet en waarom is er voor jullie in Mumbai weinig te zien / te doen?

    Van de 4 grote steden in India is Mumbai mijn favoriet.

    Tien dagen is te weinig om Mumbai te ontdekken.

    Rob

  • Studente87

    TripAdvisor. De dingen die er te doen zijn zijn niet helemaal mijn ding.

  • erik

    Misschien kun je in jullie geval beter de avond voor je vlucht in Mumbai arriveren, bij het vliegveld slapen en de volgende dag wegvliegen. Bespaart je een hoop gedoe. http://www.hotelhighwayresidency.in/ Deze krijgt op Indiamike goede commentaren en is via boekingssites te boeken rond 35-40 euro.

    Ik snap overigens nog steeds niet waarom je speciaal naar Mumbai gaat, waar kan ja vanuit Mumbai heen terwijl dat vanuit Delhi niet zou kunnen? Agra - Mumbai is wel 1400 km van elkaar verwijderd, dat is een rondje Nederland maken in 7 dagen en dan doorvliegen vanuit Rome… Maar als je er een goede reden voor hebt, OK.

    Zo “halverwege” ligt Mount Abu, dat vond ik een leuk oord, vooral omdat er zoveel Indiërs heen gaan op vakantie/huwelijksreis. Het gevoel dat zij net als jij lopen rond te kijken wat eens een leuk restaurant zou zijn, dat vond ik wel leuk eigenlijk.

  • Rob

    Studente87,

    Ik begrijp dat iedereen zo z'n eigen interesses heeft.

    Wat trekt jullie dan wel in grote steden?

    Rob

  • Rob

    Studente 87,

    Volgens mijn Lonely Planet is het van Jaipur naar Jaisalmer met de trein 13 uur en met de bus 15 uur.

    Hoe kom je aan 5 uur?

    Rob

  • KeesS

    Klopt. Volgens mijn spoorboek vertrekt die 17.15 uur, aankomst de volgende dag 05.08 uur, dus 12 uur.

  • Mr Bojangles

    Katoen? ;-) hou het maar op polyester, de meeste sari's. volgens mij.

  • Mr Bojangles

    Mocht je in Jaisalmer komen en ‘echte’ woestijn willen zien, stuifzand dus, dan moet je een tripje nemen naar ‘Sam’. ff denken, uurtje of 2 rijden denk ik.

    Ben even kwijt of de uitspraak ter plekke Sam of Sem is.

  • Mr Bojangles

    Bombay, diverse keren geweest maar om nou te zeggen dat er wat te doen is, nee. Alleen die straat van het Leopold-cafe en de omgeving van de Gate daar.

    Maar hotel Shangri-La, vlak bij het domestic airport is voor 1 nacht wel te doen. laatste keer dat ik er was 1000 roepies, 2-persoons, AC. telnr. 0091-26128983.

    lopend vanaf airport: 10 minuten. dus 40 roepies voor de riksha is goed genoeg betaald.