10 Dagen India...Tips/Advies? Help

  • Peter de Ruiter

    Niks te doen in Bombay? Check Sassoon docks, waar de vis aan wal komt, en de volksbuurt die daar aan grenst. Check de Dhobi Gats, waar de was van de halve stad wordt gedaan. Check de Dabbah Whalla, de lunchbezorgers die rond 12.00 uur aankomen op station Christ Chrurch (of die andere grote) en die zich van daaruit verspreiden. Uniek voor India. Geef ze een ijsje en je mag ze fotograferen. Ook de groothandelsmarkt is een aanrader. Ook het strand Jullu bwach is redelijk leuk, op zondag met jonge stelletjes. (check spelling namen). Niet ver van Bomvay heb je een heilige plaats waar iedereen 's ochtends vroeg het water in gaat. Naam even ontschoten.

  • Peter de Ruiter

    Nasik is die heilige plaats, zeer fotogeniek, evenals Bombay

  • Studente87

    We vliegen vanuit Bombay/Mumbai naar Malediven. Vluchten naar Male zijn beperkt en vanuit Delhi vliegt er niks naar mijn weten en vanuit Jaisalmer is Delhi ook niet echt om het hoekje.

  • erik

    Vanuit Delhi vliegt Spicejet, via Kochi, in 7 uur naar Male. Mumbay Male is 1-1,5 uur korter, en die vliegen dan ook via Kochi. Daar hoef je het niet voor te doen, afreizen naar Mumbai…

    Ik probeer soms uit te vissen waarom mensen dingen vragen, zoals nu wil ik dan weten waarom je naar Mumbai wilt, terwijl je daar zelf niets wil doen. Dat helpt me met het zoeken naar een slimme oplossing, vandaar.

  • Studente87

    Ok. Bedankt allemaal. Ik zal morgen even een overzicht plaatsen en dan vragen wat jullie ervan vinden en wat handig is qua reizen. Ik kom er namelijk niet helemaal uit qua planning… Maar het wordt ook een rondreis azie dus ben met 4 landen in mn hoofd bezig. Beetje hulp is wel handig en vooral Indie vindt ik moeilink. Maleisie en Malediven vins ik makkelijker organisere. Heeft naar mijn idee meer structuur maar is ook veeeeeel kleiner.

  • erik

    Als je de Cameron highlands in Maleisie maar niet vergeet, het leuke Penang en Malaka met Nederlandse kerk (een van de lekkerste Indiase Murtabaks heb ik daar gegeten trouwens, om het niet helemaal off topic te laten zijn)

  • Mr Bojangles

    Ok, kwestie van smaak, van de andere kant gezien heb je wel gelijk, maar ik heb andere interesses:

    Nou, 1x geweest op die docks. jonge, wat een stank. ;-)

    maar inderdaad, die Dhobi Gats was wel de moeite waard. We wisten een ‘rondleiding’ te ritselen, (de opzichter even 100 roepies in zijn hand stoppen) niet te geloven wat je daar ziet.

    Nou, dan hebben we bijv. nog Chowpatty Beach en Juhu Beach, maar ja, voor mij is ieder strand hetzelfde. En die verkoperkindjes zijn wel lief maar best irritant.

    het Victoria Railway station is ook wel de moeite waard.

    Wil je niet lastig gevallen worden door verkopers en bedelaars, ga dan naar Vile Parle.

  • Khan

    Mr Bojangles Schreef:

    ——————————————————-

    > Katoen? ;-) hou het maar op polyester, de meeste

    > sari's. volgens mij.

    Die goedkope glimmende exemplaren zijn inderdaad polyester. Zien er voor zeer weinig geld leuk uit. Katoen is er m.i. ook nog genoeg.

  • Studente87

    We hebben dus ongeveer 10 dagen, mogelijk 12 dagen voor India.

    Volgende plaatsen willen we bezoeken.

    Delhi

    Jaisalmer

    Agra

    Jaipur

    (mogelijk als het kan Jodhpur, maar niet noodzakelijk)

    Waar kunnen we het beste arriveren vanuit Nederland? Gewoon Delhi? En welke route raden jullie aan, welke steden en met welk vervoer? Vanuit India willen we naar Male (Malediven) vliegen. Dus als iemand hier veel verstand heeft en een route kan maken incl. vlucht vanuit NL en vlucht naar Male. Denk aan februari qua planning. Hoop dat het zo duidelijk genoeg is. Treinen vinden we geen probleem, mits het te doen is en we hebben ook koffers natuurlijk dus op een pakezel werkt niet (:P)

  • erik

    OK, dit is wat ik zou overwegen. De meeste vluchten in India komen ergens na middernacht aan. Ik zou een taxi van te voren regelen en direct van het vliegveld naar Jaipur rijden (en dus ook daar vast een hotel boeken). Dat kost je rond de 40 euro voor de taxi. Je zou dan zo rond lunchtijd (ik ga even uit van Indian Airlines die om 3 uur 's nachts landt). in Jaipur zijn. Douche, even bijkomen en dan heb je nog wat uurtjes om de stad te verkennen.

    0. Amsterdam naar Dehi

    1. Delhi naar Jaipur.

    2. Jaipur (Amber fort, paleis, observatorium en lekker orndwandelen).

    3. Jaipur naar Jaisalmer per trein. Ik zou deze nemen

    Marudhar Expres

    (14853)

    Tue, Thu & Sun 11:35

    (Jaipur) 17:00

    (Jodhpur Jn) 5h 25m

    Er zijn ook nachttreinen maar het is een mooie route, dus ik zou naar buiten willen kijken.'

    4. Jaisalmer

    5. Jaisalmer en dan wel de nachttrein

    Ju Hwh Supfast

    (12308)

    All Days 20:30

    (Jodhpur Jn) 06:15

    (Agra Fort) 9h 45m

    6. Agra

    7 Fatehpur Sikri bekijken

    8. Agra naar Delhi

    9. Delhi

    10. Delhi naar Male

    Heb je extra dagen, dan zou ik er een dag Jaisalmer aan vast plakken, niet nog een andere tussenstop.