wat mee te nemen/dragen in december/januari

• kataraja

Bedoel je dit??

http://www.youtube.com/watch?v=IBelD77Og3w

kat

• esther

Hoi, we zijn weer terug van een geweldige reis door Noord-India. Wat een prachtig land en wat een indrukken hebben we opgedaan. Nogmaals bedankt voor al jullie tips voor wat te dragen in december/januari. Hier voor degenen die zich dat in de toekomst afvragen wat we daadwerkelijk hebben gedragen:

We gingen vaak ‘s morgens vroeg al op pad; bijna elke dag was het flink mistig en erg fris. We droegen lange broeken en een t-shirt met daarover een fleecevest. In de loop van de ochtend kon dat fleecevest uit, maar het is nooit zo warm geworden dat we een korte broek hebben gedragen. ’s Middags om een uur of 4 begint het alweer af te koelen omdat de zon dan al laag staat. Dan ging het vest weer aan.

Naarmate we zuidelijker kwamen (we zijn tot Nagpur gekomen), konden we tussen de middag aan de rand van de zwembad bij onze hotels/lodges even bijkomen van alle indrukken. Onze zoon heeft steeds een duik genomen, maar wij vonden dat veel te koud, vooral omdat alle zwembaden onverwarmd zijn. Maar je kon wel prima met een korte broek en shirtje aan op een ligbedje.

De safari's waren een verhaal apart: we vertrokken echt heeeeeeeeel vroeg ‘s morgens, soms wel om 5 uur. Dan is het megakoud; ik was dan ook erg blij met de tip van een van jullie om fleecedekentjes mee te nemen. Die dingen nemen weinig ruimte in (ik had ze in zo’n gesealde zak gedaan) maar kwamen heel goed van pas. We hebben allemaal een regenjack meegenomen, dat was zalig over je vest heen omdat dat de wind/mist tegenhield. En ik was ook heel blij met de tip om handschoenen mee te nemen, die hebben we tijdens de ochtendsafari's trouw gedragen. Je houdt je namelijk aan de stang van de jeep vast en dat is heel koud.

Samengevat: lange broeken, t-shirts en een lekker vest. Regenjack, fleeceplaid en handschoenen.

Voor wie nog gaat: geniet, het is een prachtig land.

Groet, Esther