wat mee te nemen/dragen in december/januari

• herna

Klinkt misschien gek maar ik nam altijd een kruik mee,vooral in noord India heb ik er veel gebruik van gemaakt in de winter.

• Martin

Ik ben nu in New Delhi, overdag is het zo'n 20-22 graden, koelt ‘s middags vrij snel af. Vanavond nog buiten gelopen in colbert en trui er onder. Vriezen doet het hier volgens de lokalo’s niet

• martin

http://www.mijnalbum.nl/Album=CUAGD7WT

• Khan

martin Schreef:

——————————————————-

> http://www.mijnalbum.nl/Album=CUAGD7WT

Leuk, maar ik mis (nog) de gore mist die tot grote ellende met vlieg- en treinverkeer leidt.

M.b.t. de minimum temperatuur in Delhi, de laagste ooit was 1 graad. Maar ga met die temperatuur maar even in Indiase kleren op straat liggen… B)

• Sundri

Khan, daar heb ik het nou steeds over: die mist, waardoor overdag de temperatuur de nachttemperatuur niet overstijgt. Maar het lijkt wel of niemand luistert… Zoals gezegd door mijn zwager, die al 8 jaar in Delhi woont, kan het in Delhi bovendien ook vriezen. Ik was daardoor ook verrast. In ieder geval heb ik het in januari dit jaar in Delhi verrekte koud gehad, omdat het niet warmer was dan 5 graden. Zelfs in m'n hotelkamer kwam de stoom uit m'n mond. En inderdaad wil je dan niet in dunne Indiase kleding rondlopen.

• Anneke Brands

Hallo Esther, Wij waren vorig jaar januari in Noord India gestart in Dehli en eindigend in Amritsar. Wij hebben ons zo vergist in het weer, wij kwamen aan en het was om het vriespunt overdag, en s'nachts vroor het 7 graden. We hebben het zo koud gehad, dus ik zou aanraden om wat warms mee te nemen. Toen wij in Varanasi waren hebben wij daar wat kleding gekocht en dikke omslagdoeken, en s'avonds kregen we in de hotels een heather op de kamer.

Verder draag ik daar altijd de kleding zoals de mens daar het draagt dus een shalwar kamisch, een broek met een lang shirt erop of een sari. De mensen waarderen dat zeer en het geeft jezelf wat meer vrijheid, je hoeft je geen zorg te maken of wat je draagt gepast is of niet. Een echte aanrader!

Het is een wonderschoon land, dit jaar zijn we in Zuid-India geweest, wat vergelijkbaar is met sri lanka ,waar ik overigens 18 januari a.s. weer naar toe ga, maar mijn hart ligt in Noord-India, sprookjesachtig mooi!

Groetjes en fijne reis.

• Ineke M

Hoi Sundri,

Ik denk dat wij wel luisteren, maar het niet herkennen. Wel de mist, maar meestal is die in de loop van de ochtend voor een groot deel verdwenen. Koud overdag….,jazeker, vooral als de zon er niet doorkomt, maar 5 gr. overdag…….denk dat dat de grote uitzondering op de regel is geweest. Afgelopen 5 jaar altijd in januari in Delhi geweest (2 dagen op de heenweg en 1 of 2 op de terugweg) en was steeds 16 - 20 gr., vandaar dus.

Ineke

• johan1

Vandaag in The Hindu!!!

Original Text:

Cold wave gripped large parts of north India on Saturday, claiming nine more lives in Uttar Pradesh, where the death toll went up to 20.

• esther

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties; we hebben er veel aan gehad. Als ik weeronline mag geloven is het overdag 20 graden en ‘s nachts 5, maar aangezien we ’s morgens vroeg van start gaan en vast ook wel eens eind van de middag op pad zijn, hebben we ervoor gekozen om een extra fleecevest en een extra lange broek en shirts met lange mouwen mee te nemen. Stiekem toch ook een korte broek, we blijven hopen op een lekker winterzonnetje. En, zeker omdat we ook met de nachttrein reizen, hebben we voor allemaal een fleecedekentje ingepakt, vaccuum verpakt in zo'n zak, neemt weinig ruimte in. Qua hoeveelheid bagage hebben we het beperkt weten te houden tot 2 grote tassen op wieltjes, best een uitdaging voor 4 personen. Helaas overstijgen die het maximale gewicht per stuk (23 kg) van klm, dus net maar wat zware dingen in een aparte tas ingepakt. Zodra we in Delhi zijn, pakken we dat over in de grote tassen. We proberen altijd zo min mogelijk tassen te hebben omdat we handen vrij willen houden om onze 2 kids in goede banen te leiden op vliegvelden e.d.

Nogmaals hartelijk dank, donderdag gaan we vertrekken. We hebben er megaveel zin in.

Fijne feestdagen allemaal en tot volgend jaar; we plaatsen een berichtje over onze ervaring.

Groetjes, esther

• esther

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties; we hebben er veel aan gehad. Als ik weeronline mag geloven is het overdag 20 graden en ‘s nachts 5, maar aangezien we ’s morgens vroeg van start gaan en vast ook wel eens eind van de middag op pad zijn, hebben we ervoor gekozen om een extra fleecevest en een extra lange broek en shirts met lange mouwen mee te nemen. Stiekem toch ook een korte broek, we blijven hopen op een lekker winterzonnetje. En, zeker omdat we ook met de nachttrein reizen, hebben we voor allemaal een fleecedekentje ingepakt, vaccuum verpakt in zo'n zak, neemt weinig ruimte in. Qua hoeveelheid bagage hebben we het beperkt weten te houden tot 2 grote tassen op wieltjes, best een uitdaging voor 4 personen. Helaas overstijgen die het maximale gewicht per stuk (23 kg) van klm, dus net maar wat zware dingen in een aparte tas ingepakt. Zodra we in Delhi zijn, pakken we dat over in de grote tassen. We proberen altijd zo min mogelijk tassen te hebben omdat we handen vrij willen houden om onze 2 kids in goede banen te leiden op vliegvelden e.d.

Nogmaals hartelijk dank, donderdag gaan we vertrekken. We hebben er megaveel zin in.

Fijne feestdagen allemaal en tot volgend jaar; we plaatsen een berichtje over onze ervaring.

Groetjes, esther