welke rondreis wordt het

• Ineke M

…….en ik zou weer voor Noord India gaan…..

Blijven persoonlijke voorkeuren, die bij iedereen verschillen.

Ineke

• gerardvd

We gaan half april waarschijnlijk voor de goedkoopste optie.( voor 90%)

Is het weer dan goed om een rondreis te maken.

Als ik visum door Kras laat regelen kost me dat € 86 p.p is dat een goede prijs?

Bedankt alvast voor jullie meedewerking stellen we zeeeeeeeeeeeeeeer op prijs.

• Ramrod

Als je het zelf doet kost het ongeveer 52euro PP , is dus aan de dure kant….

• erik

Ik heb de reizen even bekeken bij Kras, mooie rondtocht, daar ga je geen spijt van krijgen!

• Ineke M

Het is dan al behoorlijk warm (maar droog). Zelf vind ik februari de beste tijd om te gaan.

Ik ben een aantal keer in April geweest. Begin april is het toch al snel rond de 40-42 graden. Eind april hebben we 47 graden meegemaakt (en begin mei zelfs 50 gr.)

Doordat het een droge warmte is voelt het anders, maar je moet je er op instellen dat je rustig aan moet doen. Reisdagen zijn ook zwaarder in die warmte.

Ineke

• Rob

Gerard,

Beide reizen zijn natuurlijk fantastisch, maar beide zijn ook vrij krap.

Van de 16 dagen vallen er 2 heen en weer vliegdagen vanaf.

Zelf zou ik mij niet laten leiden door een prijsverschil.

De keus is tussen eenzijdig kleurrijk Rajasthan of gevarieerder met Varanasi, Khajuraho en Orccha.

Zelf zou ik voor dit laatste kiezen.

Wel met het grote nadeel (voor mij) dat je dan met de nachttrein moet.

Waar dat prijsverschil dan in zit weet ik niet.

Volgens de Kras website gaan deze reizen door met een bezetting van 20 mensen.

Is dat leuk of niet? Dat is ook een overweging.

Zelf ben ik 2x met Djoser geweest, groep van 12 mensen.

Was uitstekend, maar nooit weer.

Op eigen gelegenheid is India ook goed te doen.

Hoe dan ook, India betekent altijd keuzes maken.

Je kunt nooit alles zien.

Rob

• gerardvd

Wat een leuke behulpzame mailtjes allemaal hier wordt ik echt blij van.

Nog geen 24 uur geleden meldde ik jullie dan ik bijna zeker (90%) wist welke reis het ging worden.

Echter alle ingezonde emails opnieuw gelezen te hebben slaat de twijfel weer toe.

Ben blij dat er zelfs enkele van jullie de moeite hebben genomen om de 2 reizen die Kras aanbied, en waar ik tussen ga kiezen,in te zien.

Heb dat nu dus zelf ook maar weer eens gedaan en het gevolg……………………………………….nu weet ik het opnieuw helemaal niet meer zeker.

Want nu denk ik ineens weer ……..zo vaak zal ik India niet meer bezoeken kan ik dan Varanasi zomaar links laten liggen?

Eigenlijk is het wel een luxe dat je zit te brainstormen welke van de 2 het gaat worden.

Als ik jullie mag geloven, en dat doe ik graag,zijn beide geweldig dus mis opties zijn er niet.

Echter wat nu de mooiste is weet ik nog steeds niet .Geven jullie mij dat extra zetje dat ik nodig heb om mijn keuze te bepalen?

Ik houd jullie beslist op de hoogte wat mijn twijfelachtige geest gaat beslissen.

Mensen nogmaals hartelijk dank voor alle moeite die jullie doen om ons een prachtige vakantie te laten beleven in jullie geliefde India. TOP

• Rob

Gerard,

De keus lijkt mij helder: inclusief Varanasi.

Zeker als je niet zeker weet of je nog een keer naar India gaat.

Rob

• kataraja

Gerard ik sluit mij helemaal bij Rob aan, als je niet zeker weet of je ooit nog in India komt zou het toch wel heel zonde zijn als je Varanasi zou overslaan.

http://www.youtube.com/watch?v=7vaiO1zytJY

Beelden zeggen meer als woorden.

Groet Kat.

• gerardvd

Heel mooi filmpje Kataraja.

Kun je dit spectakel elke dag daar zien?

Wij hebben wel zoiets, maar dan veel kleiner, gezien in Katmandu in Nepal.