zuid india met shoestring groepsreis of outsight individuele rondreis?

  • VideJo

    Helaas heeft Katatraja het niet op kunnen brengen om jou over dit dispuut de mond te snoeren. Maar dat zal je bij mij niet zo glad zitten! Ik heb een hele horde PFers de mond gesnoerd, toen ik met hen in gesprek kwam in het Nederlands consulaat in Istanbul.

    Dat jij er prat op gaat, dat je Kataraja de deur hebt uitgewerkt, getuigt van een weerzinwekkende onbeschaafdheid. Kataraja staat hier in hoger aanzien dan jij. Als jij je verontschuldigingen hierover niet aanbiedt, dan zal ik er bij de moderator op aandringen jou te bannen.

  • Ineke M

    Volgens mij kunnen rob en Kataraja elkaar wel een en hoeft verder niemand daar iets aan te doen. Ze scheppen er soms plezier in om elkaars berichten verkeerd te begrijpen. I.p.v. Rob van racisme te betichten zou jullie ook kunnen vragen hoe hij het bedoelt.

    Heb zelf de ervaring dat de bedrijven die de gastarbeiders destijds naar Nederland haalden ook de eesten waren die diezelfde groep eruit gooide als er weer een bezuiniging kwam. Deze mensen hadden vaak geen opleiding, spraken slecht Nederlands en konden in de jaren 90 nergens terecht. Een groot deel is in de bijstand terecht gekomen en bleven daar ook in. Niet omdat ze niet wilden werken, maar omdat de arbeidsmarkt slecht was en de werkgevers niet zaten te wachten op laag opgeleide mensen.

    Ook nu is de verwachting dat als de arbeidsmarkt eenmaal aantrekt het in eerste instantie juist niet voor de doelgroep in de bijstand zal zijn. Als ook die markt aantrekt dan zullen ook nu de ouderen, mensen met beperkingen (kan ook taal zijn) niet degenen zijn die in eerste instantie hier profijt van hebben. Kortom, de conclusie dat een bepaalde groep (kunnen ook autochtonen zijn) vanuit de bijstand met pensioen gaat zegt vaak niets over de inzet van deze mensen zelf, maar meer over de arbeidsmarkt en voorkeuren van bedrijven.

    (bovenstaande leg ik overigens niet Rob in de mond, maar is mijn mening)

    Ineke

  • VideJo

    Als het zo was, dat Rob ook een dergelijke onderbouwde uitleg had gegeven, naar de kritische reactie van Kataraja, dan was dit niet gebeurd. En dus spreek ik Rob daarop aan.

  • Ineke M

    Hoi Vide-Jo,

    Is prima hoor!!! Dat is nu eigenlijk het leuke van dit prikbord; iedereen mag er wat van vinden….en dat doen we dan ook met z'n allen ;)

    Ineke

  • T.o.m.

    Aan de andere kant, als je een nieuweling bent en je denkt een informatief prikbord gevonden te hebben, dan is de kans wel groot dat je gedemotiveerd afhaakt.

    Neem nu bijvoorbeeld Joline. Zij had een vraag. Vervolgens komt er een hoop onzin, wat “getwitter” tussen vaste gasten en nog eens een ruzie erbovenop. Joline heeft geen antwoord, ikzelf of een willekeurig ander kan dit draadje ook niet als naslag gebruiken (en de zoekfunctie gebruiken op dit prikbord is ook hopeloos omdat je je dan door meters nutteloze, niet ter zake doende text moet ploeteren). Joline zien we hier wellicht nooit meer.

    Kortom, het leuke aan dit prikbord is dat er een aantal vaste gasten zijn die onderling leuk kunnen babbelen, soms elkaar treiteren en dan mag je bedenken of je mee gaat trollen, of het er deze keer maar bij laat zitten.

    Maar als nieuweling kom je veelal van de koude kermis thuis.

    Nu moet ik als edit wel kwijt dat er wel een poging is geweest om te antwoorden op Joline vraag door Ineke, Johan en Rob, maar dat het daarna dus verzand is. Jammer. Wellicht een gemiste kans.

  • Rob

    Tom,

    Mijn eerste reactie op Joline haar vraag was heel serieus.

    Hoe denk je dat het komt dat het verzand?

    Rob

    ps ik doe daar graag aan mee, mischien moet ik dat een keer afleren

  • Rob

    Videjo,

    Een onderbouwde uitleg geven aan Kataraja heeft geen zin, hij begrijpt mij nooit of wil mij niet begrijpen.

    Zelf heb ik er wel lol in om hem te jennen, maar ik ben hem wel gaan waarderen.

    Oh nee, dat meen ik niet echt.

    Bij mijn uitspraken over "werkloze gastarbeider' en ‘gepensioneerde allochtoon’ had ik mijn Marokkaanse vriend voor ogen.

    Sinds 1968 woont hij in Nederland, ik ken hem sinds 1977.

    Op hem zijn mijn uitspraken echt van toepassing.

    Tussendoor is hij ook nog migrant geweest, et cetera.

    Ik heb ooit een keer uitgerekend hoe vaak hij de (dagelijkse) vraag heeft gekregen: waar kom jij vandaan?

    Inmiddels 42 jaar x 365 dagen = 15.330 keer.

    Rob

    ps Wie ooit in India geweest is herkent toch wel die vraag?

  • froukje

    maar 1 keer per dag?

    dat is in India wel anders!

  • Rob

    Videjo,

    Ik moest even nadenken hoe of en hoe ik op jou reactie moet reageren.

    Over mensen discussieren houd ik niet van, met mensen wel.

    Het komt regelmatig voor dat mensen op dit prikbord afknappen op reacties die zij van bepaalde individuen krijgen.

    Een aantal keren heb ik mensen overgehaald om zich hier niets van aan te trekken en gewoon door te blijven prikken.

    Dat is mij gelukt.

    Niemand van dit prikbord zal ik de deur uitwerken, integendeel.

    Dat betekent niet dat ik alle reacties op prijs stel.

    Daar heb ik mijn spiegelmethode voor, die er simpelweg op neer komt: ‘je leest niet goed’

    Niet iedereen accepteert klakkeloos mijn methode, kaatst de bal weer terug.

    Dat vind ik leuk en leerzaam, dat is communicatie.

    Rob

    ps wat heeft dit nu met India te maken?

    Fimpje dan maar weer voor wie niet weet waar hij/zij heen moet in India: Noord, Oost, Zuid, West?

    http://www.youtube.com/watch?v=jQLjSY1D2b8&feature=related

  • kataraja

    Hallo Rob Pijpers! Yes, I'm back! :)

    Wie denk jij wel dat je bent om een “methode” te hebben? Als je nou begrijpend zou leren schrijven, had je helemaal geen spiegelmethode nodig.

    Je verwisselt dit prikbord met het “centrum voor maatschappelijke ontwikkeling” http://nl.linkedin.com/in/1robpijpers http://www.cmogroningen.nl/ ! Als ik jouw uitspraak lees “dat was in de tijd dat onze huidige gepensioneerde allochtonen nog werkloze gastarbeiders waren” en na een beetje zoeken ook nog lees ik dat jij bij een organisatie werkt die tot doel heeft “participatie van alle burgers in de samenleving” nou denk ik dan, jullie doen je werk niet goed!! Natuurlijk heb ik je verwerpelijke reactie doorgemaild naar het CMO Grunningen.

    Inderdaad, ik lig soms in de clinch met sommige mensen op dit prikbord, maar het is nooit mijn doel om iemand weg te pesten. Op onzinnige opmerkingen/vragen reageer ik op een gelijke wijze als de vraagsteller. Ik heb gisteravond de moeite genomen om al mijn en al jouw reacties door te lezen. Doe dat nou ook eens Rob, kun je zien wie hier de meeste mensen afzeikt. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand … hoe vind je mijn spiegel Rob?

    Jo, dank je voor je vriendelijke woorden. Ik lees net pas dat Rob denkt dat hij mij de deur heeft uitgewerkt, hahaha die eer geef ik hem niet.

    Jo, je was erg boos, je kookte bijna, ken je dit liedje nog “Joke stop toch met koken kom naar de keuken…….” (:D

    Kataraja