visum

• KeesS

Dat die Engelsen wegblijven is een opsteker. Iedereen klaagt altijd steen en been als ze jaren voor “niets”op vakantie zijn geweest. Ook in India gaat alles omhoog en stijgt de levensstandaard langzaam maar zeker. Sommige groepen profiteren eerder en bij anderen gaat het wat moeizamer. We moeten er maar aan wennen dat het goedkoop op vakantie gaan voorbij is. Gelukkig maar want iedereen wil/en heeft recht op beleg op de boterham. En als je het omrekent valt het allemaal nog wel mee als je bereid bent een redelijke prijs te betalen hebben we het nog goed in India. Ik snap trouwens niet, als ik het zo lees, waarom je al die jaren naar India bent gegaan? Omdat het zo goedkoop is?

• T.o.m.

Tja Kees, wat je van Wim hoort, hoor je vaker.

Na 10-tallen keren in India geweest te zijn, is ook voor mij de glans er af. Op zich misschien ook wel logisch, na zoveel keer. In combinatie met dat en de visumreutemeteut heb ik India nu al enkele malen laten vallen, en dan iets anders gedaan: de wereld is zo groot.

En dan kom je erachter dat India eigenlijk niet zo heel denderend is. Een vrij willekeurig strand in Thailand is echt veel en veel mooier dan Palolem, en je legt veel makkelijker contacten met de Thai, en het eten is super, het klimaat is beter.

Tja, en dan ga je denken, waarom ben ik zo lang in India blijven hangen. En het antwoord is inderdaad: het is belachelijk goedkoop. Ik neem even aan je hebt een budget: en dan is het 3 maanden Thailand of 5 maanden India…

Afwegen dan. Ga je gewoon overwinteren, is Goa nog steeds een prima budget keuze.

• kataraja

T.o.m. en Wim, jullie hebben zeker een punt wat betreft prijs/kwaliteit verhouding mbt tot andere landen in zuid oost azie. Vooral in Thailand en maleisie hebben veel meer te bieden op hotel/eten en strand gebied.

Maar toch ligt mijn hart in India. Ik weet niet wat dat is, de chaos, de drukte, de spiritualiteit, enz enz???

Alleen is het onbegrijpelijk wat hun strategie is op gebied van visum. Thailand en vooral maleisie maken het veel makkelijker op dit gebied. Ik verblijf alweer 8 jaar in thailand en dit probleemloos en legaal, probeer dit maar eens in india voor elkaar te krijgen.

Maar om even op het topic visum terug te komen, ik heb een tijdje geleden een hara krishna gesproken, en die wist mij te vertellen als je je aansluit bij hun dat het allemaal een stuk makkelijker werd op visa gebied, weet iemand hier meer van, of is dit verhaal een broodje aap?

Groet

• kees m

wim,kees,t.o.m.,kataraja,

Ja ook wij overwegen om na 12 jaar overwinteren in Goa , en van daaruit mooie en fijne tochten te hebben gemaakt,

om hier na dit jaar mee te stoppen.

Inderdaad dat ge emmer over die VISA toestanden worden we langzamerhand kotse beu !!!

Helaas zal dat nadelig zijn voor de mensen aldaar ivm accomodatie enz

Over prijzen klagen we echt niet , want die zijn daar een tiende van hier ,

Helaas WAAR moeten we naartoe Indonesie is in onze winter slecht qua weer en Thailand en

Maleisie zijn ook niet geweldig qua weer.

Het fijne van Goa is , MOOI weer van november tot april.

WAARHEEN ????? onder dezelfde weersomstandigheden ???

grjes, Kees M

• kataraja

"Helaas WAAR moeten we naartoe Indonesie is in onze winter slecht qua weer en Thailand en

Maleisie zijn ook niet geweldig qua weer. "

Kees , dit is toch hopelijk een grap? Thailand heeft fantastisch weer in de winter.

• kataraja

Kees, ik heb nog even over je vraag “WAARHEEN” nagedacht, iets dat op goa lijkt, dus niet het toeristische thailand, dan denk ik dat je je heel goed “thuis” zal voelen aan de kust in Cambodja. Hier is het toerisme net aan het beginnen. Goed eten, goeie accommodatie, en de helft goedkoper als Thailand.. Sihanoukville is de hoofd bestemming maar je hebt tal van kleine leuke kust plaatsjes. Ik zou zeggen google of youtube er eens op los.

Groet Kat.

• kees m

Kataraja,

Heb even gegoogelt,

Ben je daar weleens geweest en hoe waren je ervaringen.

Zijn er ook huizen of iets dergelijks voor long stayers,

zoals wij (65 en 64 jr), maar nog wel fief hoor !!

Lijkt me wel iets om te overwegen

bedankt voor de tip, misschien heb je er nog meerdere van !!!

grjes, kees m

• kees m

ook nog even op wereldweer gekeken in Thailand.Hier heeft Hua Hin het beste weer in onze winter (nov-april)

of weet je nog iets beters

gries Kees m

• T.o.m.

Dit is niet het thailand forum, maar echt kees, het weer in Thailand is beter! Wel veel meer kans op regen, maar daarvoor is het wel super groen. En zo een tropische bui kan ook prachtig wezen. Daarbij is het altijd lekker warm, maar niet dat snikhete van Goa. Je hebt een temp van pakweg 27-32 graden, heerlijk.

Daarnaast is er gewoon veel meer te doen. Leuke uitstapjes, al dan niet per boot om maar eens wat te noemen.

• KeesS

Ik moet wel zeggen één van de mooiste stranden zijn eigenlijk die van Terschelling. En geen Engelsen, en geen lui die op een koopje willen verblijven, kortom mensen die ook de plaatselijke bevolking wat gunnen.Tja het weer, dat is wat lastiger.