visum

• gerardvd

Excusses aanvaart Kataraja zand erover .

Ik ga niet ontkennen dat ik zo wat heel de wereld heb rondgereisd en dat dat het millieu beslist geen goed zal hebben gedaan.

Mijn vrouw en ik vinden het heerlijk om ander culturen op te snuiven en snap heel goed dat er mensen zijn die vinden dat wij qua millieu onverantwoord bezig zijn.

Zal het in mijn gedachte meenemen maar ik vrees toch dat we blijven reizen, voor dit jaar zijn reeds geboekt Sri- Lanka,Rusland,Curacao en Dubai en Nepal hebben we al achter de rug.

Dus Kataraja sorry voor al het vliegverkeer maar ieder doet het op zijn manier.

Neemt niet weg dat we ondanks menings verschillen elkaar wel kunnen respecteren.

• Ron

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Gerard en ben nu al een een tijdje aan het googlen om een goed antwoord te krijgen

Wij ( mijn vrouw en ik ) reizen ook voor korte vakanties onze wereld bol af

Brazilie, Venezuela, Jamaica, Bahama's, Egypte hebben wij zoal al bezocht met veel plezier

Al deze landen konden wij op het vliegveld een tijdelijk visum aanschaffen

Onze vakantie gaat dit jaar naar Goa India en inderdaad zijn de visum kosten aan de hoge kant maar aangezien de reis niet zo gek veel kost is het nog de moeite waard

Op de site van www.visumservice.nl kom ik de volgenmde regel tegen “ U koopt uw visum bij aankomst, deze is voor een maximaal 15 dagen geldig.”

Ik heb direkt de telefoon gepakt en deze visumbureau gebeld en de vraag gesteld of dit klopt

Als antwoord moest ik deze vraag per e-mail versturen waarna ik antwoord zal krijgen

Nu is het nog even wachten op antwoord dus ik kan nog geen bevestiging geven

Ik heb ook kontakt gehad met Arke maar de dame aan de telefoon kon mij ook niet een duidelijk antwoord geven

gebeld met 0800-0030 Visum informatie India maar ook geen duidelijkantwoord van het bandje wat ik kreeg te horen

Ik probeer nog een telefoontje zelf naar de ambassade maar tot nu toe nog geen goed resultaat ( engels met accent is ook niet mijn sterkste punt )

Ik hoop hier een vervolg te kunnen geven

Gr. Ron

• T.o.m.

Regels veranderen constant, maar in ieder geval de laatste 30 jaar kon je aan de grens geen visum kopen (althans, niet voor nederlanders).

Ga er maar vanuit dat het een foutje is.

• Ron

Nu 2 weken gewacht op antwoord en inderdaad niets gehoord en dus geen tegen bericht van www.visumservice.nl

Had het eigenlijk al verwacht

Wij hebben onze visums al aangevraagd bij de ANWB en na 1 week konden wij onze paspoorten alweer ophalen

Jammer dat de reisorganisatie geen antwoord kon geven op mijn vraag over deze visum

Gr. Ron

• Ellen

Beste Ron,

in oktober ga ik met mijn partner voor 2 weken naar Goa. Je geeft aan via de ANWB de visa te kunnen regelen.

Hoe doe ik dat precies en welke papieren heb ik daarvoor nodig?

Alvast bedankt.

Mvg, Ellen

• VideJo

Kijk maar op de site van de ANWB, daar vindt ook alle aanwijzingen en een lijst van dingen, die je allemaal nodig hebt.

• Ron

Hoi Ellen

1e link : http://www.indianvisaservice.nl/nl/toeristenvisum

2e link : http://www.anwb.nl/vakantie/landeninformatie/specials,/visum-aanvragen/Visum-aanvragen.html

3e link : https://www.visumonline.nl/visum/affiliate/Anwb/

4e link : http://www.indianvisaonline.gov.in/visa/

Via deze links heb je naar mijn mening alles binnen handbereik

Ik had zelf verwacht toen ik onze aanvraag inleverde bij de ANWB ( Assen ) dat zij het wel even nakeken of alles correct is ingevuld

Helaas deden zij hier niets mee en functioneerde alleen als tussenpersoon om het te versturen

Gelukkig was alles goed ingevuld en konden wij onze paspoorten een week later weer ophalen

Ook wij vliegen in Oktober naar India ( Goa )

Succes met jullie aanvraag

Gr. Ron

• Bibi

kataraja Schreef:

——————————————————-

> Ineke begrijpt terdege wat je bedoelt, je vraagt

> of je voor India een visum nodig hebt. Ja, ja en

> nog eens ja. Begrijp jij het nu? Trouwens welke

> malloot gaat er voor 9 dagen naar India?

Gerard zal vast niet de enige zijn die voor 9 dagen naar Goa gaat. Zelf zou ik er niet voor kiezen, maar zelfs als je dat zelf niet zou doen of het niet begrijpt, lijkt het me nog niet nodig om op deze manier te antwoorden reageren. Niet iedereen is hetzelfde. Kennelijk is het erg moeilijk om anderen in hun waarde te laten…

• kataraja

Bibi, al eens van een ecologische footprint gehoord? Zal wel niet.

Groene groet kat.

• Wim K

In februari voor de 8e keer naar Goa geweest.

Visumplicht wordt steeds verder opgeschroefd en is gecompliceerd.

Enorme bureaucratie waar de reiziger zich alleen maar aan kan ergeren.

Toeristen worden beschouwd als melkkoe, er staat niets tegenover de hoge visumkosten.

India draait zo langzamerhand het toerisme de nek om. Dit jaar viel ons op dat toeristen vooral uit Engeland massaal wegbleven. De stranden waren leeg en iedereen klaagde steen en been.

Vroeger was Goa een goedkope vakantie en bijzonder aangenaam. Nu worden prijzen van accommodaties steeds duurder en vergeleken met Maleisië of Indonesië slecht.

Ook andere prijzen stijgen in rap tempo, zoals taxi's en restaurantjes. Dit terwijl de algemene levensstandaart nauwelijks beweegt.

Wij hebben nu Goa de rug toegekeerd en gaan liever naar Maleisië (zonder visum) of Thailand, waar ook mooie stranden zijn en veel mooier landschap.