Ja, ik heb al vaker gehoord dat Amithab Bacchan niet zo'n prettige persoonlijkheid is in de omgang, afzeiken doet hij wel vaker. Dat hij denkt, dat Bollywood een afgeleide zou zijn van Hollywood, zou ik eerder als een compliment beschouwen; dat is dus een misverstand zijnerzijds. Zo'n afgeleide heb ik nog niet gehoord in welke Europese filmindustrie dan ook, terwijl ook in Europa goede films worden gemaakt. En soms denk ik ook weleens, dat Amithab beter kan ophouden om in films te dansen, want dat gaat bij hem al te houterig, misschien moeten wij hem 'ns terug afzeiken . In het algemeen overigens wel een goede acteur.
Maar mijn favoriet is Hritik Roshan. Een vriendin van me zei 'ns “vasthouden en nooit meer loslaten”, maar toen had hij nog niet zoveel (teveel) spierballen . Denk aan Mission Kashmir en Jodhaa Akbhar, waarin hij de hoofdrol speelt.
Kollywood films zijn films uit Chennai, waar ze (zoals je vast weet) ook een uitgebreide filmindustrie hebben. Deze benaming ben ik al regelmatig tegengekomen in de Deccan Chronicle, maar misschien was die naam nog niet zo in zwang toen jij in Mamalla woonde.
Misschien moeten we 'ns een apart topic maken, dan klagen ze niet zo, dat het niet meer over visa gaat.