Mooi verhaal
Kataraja, helemaal eens. Dit jaar heb ik het ook geprobeerd, maar door persoonlijke omstandigheden van de betreffende vriend is dat niet gelukt. Echt jammer vind ik dat. Het is zo gaaf om ze hier ook ‘ns rond te leiden. Ze kijken hun ogen uit, soms als een kind dat voor het eerst in de dierentuin komt.Nou ja, misschien volgend jaar. En ondertussen zoek ik India weer op. In ieder geval weer Tamil Nadu en Kashmir en misschien ook weer ’ns naar wat andere plaatsen. Ik ga nu met Emirates vliegen, dat kan voor een “normale” prijs heen naar Chennai en terug vanaf Delhi. Dan kun je reizen zonder terug te moeten naar de aankomstplek. Mooie mogelijkheid vind ik dat; bij andere maatschappijen is dat veel te duur.
Sundri, emirates is supeeeer, ik vind het persoonlijk de beste airline die ik ooit heb gevlogen. Maar je wilt naar madras en van delhi weer vertrekken, dan zou ik ook eens bij Gulf informeren bij hun kan dat ook zonder meerprijs, en Gulf is ook een hele fijne maatschappij, nadeel dat je via parijs of london moet vertrekken.
Zojuist heb ik de boekingsmogelijkheden bekeken via de website van Gulf Air, maar die geeft geen reismogelijkheden vanaf Amsterdam, Brussel of Dusseldorf. Je kunt Gulf Air ongetwijfeld boeken, maar ik vermoed alleen via een andere maatschappij of via een reisbureau.
Bij Emirates kun je gewoon je routes ingeven en Emirates vliegt tegenwoordig niet alleen vanaf Dusseldorf, maar ook vanaf Amsterdam. Begin volgend jaar vlieg ik met Emirates heen vanaf Dusseldorf naar Chennai en vanaf Delhi naar Amsterdam; dat kun je gewoon online boeken (ik vlieg vanaf Dusseldorf, omdat het toen ik boekte het vanaf Amsterdam ineens heel duur was, nu is de prijs vanaf Amsterdam weer “normaal” ). Niettemin vind ik het niet erg, er is een goede treinverbinding naar Dusseldorf en ‘t is weer ’ns wat anders dan vliegen vanaf Amsterdam of Brussel. Boeken met Emirates is dus makkelijker dan met Gulf Air.
Ik hoor inderdaad alleen maar goede berichten over Emirates nadat ik hierover heb rondgevraagd. Ook de website geeft veel informatie over de service on board; het lijken mij erg moderne vliegtuigen en m.i. geen risico dat ze over de kop gaan of gaan staken (zoals dat bij Britisch Airways op het moment aan de orde van de dag lijkt). Emirates heeft in totaal 90 Airbus A380 toestellen in bestelling, dat zouden ze vast niet doen als ze krap in het geld zaten.
Ja, luchtvaartnieuws is inderdaad een goede site. Die lees ik ook regelmatig (zo weet ik dat Emirates die nieuwe vliegtuigen heeft besteld), maar die van Qatar wist ik nog niet. Qatar zou ook een interessante optie kunnen zijn. Tien jaar geleden vloog ik met Kuwait Airways, die vliegtuigen waren toen ook al veel moderner dan die van Europese maatschappijen met een goede service. Alleen geen alcohol aan boord (als je daarvan houdt); bij Emirates is dat wel het geval; maar verder wel een uitstekende service. Ik heb er wel zin in om weer met een Arabische maatschappij te vliegen.
Ja Sundri, de service bij maadschappijen uit die hoek is fantastisch. Op mijn laatste vlucht bkk-dus hadden wij op het tweede gedeelte een spikslinternieuw vliegtuig. Iedereen heeft natuurlijk op vandaag een tv schermpje maar bij dit toestal ging het een stapje verder je kon kiezen uit live cnn, en bbc, en verder had je de keuze uit 150 films, je hoeft je dus niet te vervelen bij emirates. Oja de alcohol was gratis en heeft rijkelijk gevloed.X(
Echt een handig forum dit,
zoveel berichten over visum,
en je weet nog niets
want het gaat over van alles en nog wat, maar wel gezellig.
Vliegen naar India gaat snel, maar als je nu eens veel last van je oren krijgt van het vliegen, EN je hebt tijd zat, dan kan je ook op andere manieren in India komen, bijvoorbeeld met een auto, of met de fiets (er zijn mensen die het doen), of liften (zou dat nog gaan?).
Maar dan heb je met een heleboel visums te maken, niet alleen dat van India! Hoe pak je zoiets nu het makkelijkst aan.
Durf ik voor het eerste traject niet met zekerheid te zeggen. Maar het tweede traject naar India, lijkt mij sterk dat ze geen bollywood films hebben. Btw wat zijn kollywood films?
Trouwens een tijd terug waren in Bangkok Indiase film weken en “Amitabh Bachchan” wond zich in een intervieuw op over de term “bollywood”, dat zou volgens hem betekenen dat ze een copy zouden zijn van Hollywood. En nu zijn ze in bombay op een punt aangekomen dat ze betere films maken dan in Hollywood. De iritante zak zeikte het meisje dat hem intervieuwde helemaal af!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?