Dus een zes maanden toeristen visum is geen probleem??
Als toerist 2500 euro per maand uitgeven, dat is al vrij moeilijk in India. (India is misschien 4 keer goedkoper dan Nederland, het komt dan overeen met in nederland 10.000 euro per maand uitgeven: kortom: dat lukt niet).
Als je er dan ook nog eens woont, dan geef je natuurlijk ook nog eens stukken minder uit dan een toerist, dus dan vraag ik me echt af hoe je dan toch 2500 euro per maand denkt uit te geven.
Of ben je sex verslaafd misschien en aan de hard drugs. Misschien dat het dan lukt.
T.o.m. voor dat je met onfrisse insunuaties begint, je hebt dus duidelijk geen notie wat leven (als een europeaan) in india kost. Al eens wijn gaan kopen in India, al eens de prijslijst van harley davidson, India gezien, of van benz ??? En nog te zwijgen van de bedrijfs kosten van die dingen. Wat een jalourse reactie. Ja ik heb geld en als ik dat in India uitgeef dan komt het India ten goede, en daar hebben ze meer aan dan de dosa etende cheap charly!
Tom,
Geld uitgeven is helemaal niet moeilijk in India als je het hebt (ik niet).
Een paar jaar geleden had ik een afspraak voor een Lonely Planet TT-meeting in Mumbai in de Sportsbar.
Een tappilsje daar kostte minstens 5 euro.
Met mijn Indiase travelbuddy was ik keurig op tijd, eigenlijk een uurtje vroeger, nog niemand te zien.
(Ik was goedkoop op Mumbai gevlogen met Royal Jordanian, hij voor 250 rupee (een tappilsje) 2 dagen staanplaats met de trein vanuit Delhi gekomen).
Na een uur een stuk of wat dure pilsjes gedronken te hebben besloten we om weer weg te gaan.
Tijdens het afrekenen kwamen opeens de anderen binnen: een zestal Indiase yuppen m/v.
We bleven toch nog maar even om met hun verder wat dure pilsjes te drinken.
Uiteindelijk 100 euro aan tappilsjes kwijt, toen ze voorstelden om naar de disco te gaan: Polly's in Colaba.
Met z'n allen in een paar auto's daarheen, mijn travelbuddy moest de benzine vergoeden.
Beiden waren we niet onder begeleiding van een dame, die gratis naar binnen mag.
Eerst werden we geweigerd, maar na protest van de Indiase yuppen mochten we ook naar binnen.
Tegen betaling van 25 euro entree, pp.
Dat werd mij te gek, ‘van Polly’s heb ik niet meer gezien dan de royale wit marmeren entreehal vol met spiegels.
We hebben midden in de nacht een taxi terug genomen naar Andheri East waar wij verbleven.
We hadden inmiddels flinke honger gekregen, waren al vanaf zes uur aan de drank geweest.
's Nachts bij het treinstation bij een stalletje op straat gedineerd voor 60 rupee pp.
En terug naar mijn favoriete hotel in Mumbai: New Haven, kamer met eigen ingang.
Zowel ‘s morgens als ’s avonds een uurtje koud water uit de kraan.
http://www.xs4all.nl/~devarosa/newhavenp.htm
Rob
Kees ik weet niet of je het weet, je capslock staat aan komt zo schreeuwerig over.X(
Indirect heeft toch wel een beetje visum te maken want wasabi wil weten of er ook visum bestaat voor langdurig verblijf in India. T.o.m. je verglijk met nederland gaat toch wel mank, ja India is stukken goedloper als Nederland, mits je bereid bent te leven als een Indier. Ik heb gedurende 2 jaar in Tamil Nadu gewoont, en na een paar maanden indiaas eten ga je toch weer terug naar je roots wat eten betreft, en dan word het duur, want europesche eet toestanden, ook als je zelf kookt, zijn verschrikkelijk duur. Zoals wasabi schrijft ga maar eens een fles wijn kopen, of zoals ik, ik ben gek van kaas, en zo'n dingen kosten heel veel geld in India. Ook de kosten voor huur huizen zijn enorm, ga maar eens informeren her en der langs de ecr road (van madras naar mamallapuram) je valt flauw als je hoort wat ze vragen. Maar je hebt gelijk elke dag een bananen blad thali, geen alcohol en geen eigen vervoer, en India is een een heel goedkoop land om te wonen, waar wie is bereid tot zo'n leven??? Oja en dan heb ik het nog niet gehad over buren en bekenden die bijna dagelijks voor geld e.d. toestanden aan je deur staan, voor operaties en weet ik niet wat. Het is allemaal niet zo makkelijk zoals het lijkt uit toeristen perspektief.
Johan,
Op mijn website had ik een pagina met FAQ's samengesteld die, mede dankzij Sundri, vrij informatief en volledig was.
Die heb ik allang verwijderd, vanwege de voortdurende veranderingen en onduidelijkheden.
Wat ik nu allemaal lees is zo vaag (= eerdere eigen ervaring, blablabla) en ad hoc dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen.
Rob
Ja Rob, zoals ik eerder al schreef op dit prikbord: zelfs de Indiase visumdiensten hebben geen adequaat antwoord op je vragen. Het beleid van de Indiase ambassade c.q. India op visumgebied is nogal ad hoc geworden. Onduidelijkheid troef. Niettemin ga ik zelf af op de officiële informatie te vinden op de website van de Indiase ambassade en op het bericht dat ik in mijn paspoort gedrukt kreeg, namelijk dat er 2 maanden moet zitten tussen uitreis- en inreisdatum, m.a.w. er hoeft geen 2 maanden tussen einddatum en begindatum visa te zitten. Wel weer informatief om te horen, dat die tussentijd nu nog maar 1 maand is. Verder is op het huidige visumaanvraagformulier te lezen, dat je een toeristenvisum voor 3 of 6 maanden kunt aanvragen (kosten zijn gelijk). Er is veel veranderd in minder dan een jaar tijd en het is niet uit te sluiten dat dit voorlopig blijft wijzigen, hopelijk voor ons weer versoepelen. Dus nu is informatie van recente India-reizigers wel relevant.
Ik snap het belang van India voor een streng visumbeleid ook niet zo goed. Per slot van rekening brengen westerlingen toch nog aardig wat geld het land in. Zelfs als die niet zoveel uitgeeft, is dat voor een gemiddelde Indiër nog heel wat. En de hoeveelheid westerlingen in India zal toch altijd beperkt blijven in vergelijking met de gigantische Indiase bevolking. Ook al omdat heel veel westerlingen er zelfs niet aan moeten denken ooit naar India te (moeten) gaan. Een familielid van mij, die ik een paar jaar geleden een keer meenam, vond het een verschrikkelijk land en zij is niet de enige. Verder wil India het toerisme stimuleren gezien de veelvuldige Incredible India reclames op o.a. BBC World. Wil ze dat, dan kan ze het visumbeleid voor toeristen beter afschaffen, versoepelen (dan brengt dat nog wat geld in het openbare Indiase laadje) of minimaal laten zoals het tot medio 2009 was.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?