afdingen

• VideJo

Rob,

Sinds die beruchte tweede kerstdag zijn mensen op Sumatra waarschijnlijk ook altijd bang voor een Tsunami.

Ikzelf heb nooit behoeven te strijden tegen Take2, integendeel, ik heb een paar keer mijn waardering voor haar inzichten laten blijken.

Maar waar ik wel pijn van in mijn buik krijg, is de breedspakige verhalen. Als je zo'n bericht opent, vraag je je telkens af of je het geduld wel kunt opbrenegen om het helemaal te lezen. Ja, ik ben een man en ik ben waarschijnlijk zo bot, dat ik kort en bondig wil zijn.

Dit bericht is voor mijn doen al zeer lang.

Jo

• Rob

"Maar waar ik wel pijn van in mijn buik krijg, is de breedspakige verhalen.'

Jo,

Zelf vraag ik mij nooit af of ik het geduld moet hebben om dat allemaal te lezen.

Krijg daar ook geen buikpijn van.

Ik lees dat gewoon niet, klik het weg.

Rob

ps het zou de leesbaarheid ten goede komen als er af en toe een witregel tussen zou zitten

• Rob

Prakhar,

Bedankt voor de aandacht.

Zijn er meerdere robjes op dit prikbord?

Meerdere johan's heb ik al begrepen.

Take2's in allerlei vermommingen?

Prakhar's en Jamila's, wat willen die allemaal van mij?

Ik begin nu zelf een beetje paranoid te worden.

Komt misschien van die zelfgemaakte Bhang Lasi vanochtend.

Als ik door mijn raam naar buiten kijk zie ik allemaal groene papegaaitjes vliegen.

Rob

• Rob

Geesje,

Zoals eerder gezegd ben ik niet zo'n goede afdinger in India.

Ik betaal gewoon de prijs voor iets wat ik er voor over heb.

Als ik eerlijk ben koop ik eigenlijk nooit iets waar op af te dingen valt.

Dat kan ik mij meestal niet permitteren (=verborgen Nederlandse armoede)

Ik lust wel graag een flesje bier, ook wel meer dan een, daar spaar ik het hele jaar voor.

Die prijs kan in de tuin van een “resort” wel oplopen tot 150 roepies.

Zoals eerder gezegd ben ik niet zo'n goede afdinger in India.

Gelukkig is mijn travelbuddy een Indier, die niet schroomt om ergens voor af te dingen.

Mijn biertjes kosten dan ook nooit meer dan 100 roepie.

Rob

• dr. Khan

> Wel eens in Dharavi gekeken videjo? dat is een

> sloppenwijk in bombay.

Daarom wordt zo'n wijk in de huidige terminologie van mensen die zich daar inhoudelijk mee bezighouden aangeduid als “informal settlement”. Meestal is er sprake van overheidsgrond, en daarom gebruikt men in India in dat verband vaak het begrip “encroachment”. Je kunt het verschijnsel echter overal tegen, ook binnen de EU. De bewoners hebben geen formeel recht op de grond en zullen/kunnen daarom ook niet investeren in fatsoenlijke bouw. Het is echter best mogelijk dat de huizen zijn aangesloten op elektriciteit en dat de bewoners ook hun belastingen betalen. De wijze van bouw en de afwezigheid van formele rechten op de grond zegt op zich niets over de levensstandaard of het al dan niet hebben van een baan.

• Sweety

Ik ding zelfs hier in Nederland af, bijv. voor een nieuwe wasmachine of op de markt, hangt ook van de situatie af natuurlijk. “Nee” heb je en voor een “ja” moet je je mondje opendoen en lef hebben. Sorry, Indiase opvoeding/mentaliteit.

Rob,

Ik dacht dat bier ook een MRP heeft in India en je dus daar niet op kan afdingen? Ik drink zelf niet, weet alleen dat een fles (650 of 750ml?) RS 120 kostte in mijn ***hotel.

• geesje

ik vind 100 roepies eigenlijk best wel veel voor een biertje! en waarom ga je dan op vakantie als je het niet kunt betalen?

• prakhar

Rob Schreef:

——————————————————-

> Geesje,

>

> Zoals eerder gezegd ben ik niet zo'n goede

> afdinger in India.

> Ik betaal gewoon de prijs voor iets wat ik er voor

> over heb.

> Als ik eerlijk ben koop ik eigenlijk nooit iets

> waar op af te dingen valt.

> Dat kan ik mij meestal niet permitteren

> (=verborgen Nederlandse armoede)

>

> Ik lust wel graag een flesje bier, ook wel meer

> dan een, daar spaar ik het hele jaar voor.

> Die prijs kan in de tuin van een “resort” wel

> oplopen tot 150 roepies.

> Zoals eerder gezegd ben ik niet zo'n goede

> afdinger in India.

>

> Gelukkig is mijn travelbuddy een Indier, die niet

> schroomt om ergens voor af te dingen.

> Mijn biertjes kosten dan ook nooit meer dan 100

> roepie.

>

> Rob

even een kritische noot rob; je bent al heel vaak in india geweest dus van armoede kan bij jou geen sprake zijn! als je er zo beroerd voor zit dan ga je toch niet op vakantie of zie ik dit nou verkeerd?

100 roepies voor een gewoon biertje is indiase afzetterij! een ‘arm’ iemand zoals jij kan zich dat natuurlijk prima veroorloven.

zo te lezen zit je nogal gebakken met die ‘verborgen armoede’ van je(:P) ik moet je nageven dat je een leuk gevoel voor humor hebt want bovenstaande ga ik echt niet serieus nemen.

als jij al meer dan 10 x het subcontinent hebt bezocht van je schamele loon dan is er vast en zeker nog hoop voor al die andere mensen die aan ‘verborgen armoede’ lijden?

• prakhar

Rob Schreef:

——————————————————-

> Prakhar,

>

> Bedankt voor de aandacht.

>

> Zijn er meerdere robjes op dit prikbord?

> Meerdere johan's heb ik al begrepen.

> Take2's in allerlei vermommingen?

>

> Prakhar's en Jamila's, wat willen die allemaal van

> mij?

>

>:D<>:D<> Ik begin nu zelf een beetje paranoid te worden.

> Komt misschien van die zelfgemaakte Bhang Lasi

> vanochtend.

>

> Als ik door mijn raam naar buiten kijk zie ik

> allemaal groene papegaaitjes vliegen.

>

> Rob

gunst Rob, is dat het? je wilt aandacht en je krijgt het niet omdat er forummers zijn die beter en scherper postten dan jij?

wat een frustratie spreekt er uit je bericht>:D<

ik heb zo mijn eigen bedenkingen over jouw samenzweringstheorieen…..ben jij niet een en dezelfde persoon met forummer khan? dezelfde opmerkingen, droge humor, korte schrijfstijl. herken je jezelf daarin?

en hoe zit dat met mensen zoals joyceS en inekeM, ook dezelfde typen. daarna komen shirley en surya nog aan de beurt; hetzelfde karakter, reageren op identieke wijze.

laat je gedachten er eens over gaan en kom tot de conclusie die ik allang getrokken heb; het prikbord heeft dubbelgangers die de boel in de war schoppen door schuilnamen aan te nemen! Om te beginnen ben jij daar een van(:D

• prakhar

maar misschien komt het inderdaad door teveel bangh lassies achterover slaan daar ga je ook raar van denken:P