Surya, je bent een vrouw naar mijn hart; jij snàpt het tenminste! Ook Khan, bedankt voor je bijdrage(tu)
En Surya, ook ik ben helemaal flauw van de moraliserende opmerkingen en welles/niet verdedigingen van anderen waarom we wel of niet naar een slum zouden moeten gaan (onder begeleiding).
Mijn vraag was naar iemand die wel eens in zo'n sloppenwijk is geweest en daarover iets kan vertellen.
Niet of zoiets wel of niet verwerpelijk is!:o:S
Khan, in Zuid-Afrika zijn speciale townships tours en in Brazilie kun je de zgn ‘Favella tour’ doen.
Dat zijn bekende en gerespecteerde excursies.
Uiteraard onder begeleiding natuurlijk want het lijkt me niet goed om zomaar wat ergens binnen te wandelen.
Bovendien is het gevaarlijk.
Surya, als het goed geregeld is en de bevolking heeft er ook wat aan dan heb ik op een slumtour niks aan te merken. Maar ik verwacht wel het nodige respect van de reizigers en de toeristen t.o.v de sloppenbewoners.
Inderdaad niet zomaar alles fotograferen!
Een fooi geven lijkt misschien okee, maar daarmee kun je de boel ook verprutsen (met andere woorden, je leert ze om overal geld voor te vragen > zelfs voor zoiets als een foto nemen)….overleg met de gids en aanvoelen hoe de situatie is + gezond verstand is natuurlijk hardstikke belangrijk(tu)