Heeft iemand al eens een slumtour gedaan? Zo ja, wie kan hier iets over vertellen?
Er was toch laatst zoiets hier op het forum. OVer Delhi geloof ik. Dat het een organisatie is die de slums verbetert ofzoiets dus dat je geld daarna toegaat. In ruil daarvoor geven ze je een toer.
Maar ik weet niet zo goed wat ik moet denken van slumtoers als die mensen hun bestaan ervan kunnen verbeteren dan kan ik er wel inkomen. Maar aan de andere kant lijkt het een beetje op apies kijken. Ik zou me zelf wel ontprettig voelen denk ik.
zonder naam Schreef:
——————————————————-
> Bedoel je met een stel toeristen de slums bekijken
> !? Verwerpelijk !!!!! Dit tussen een restaurant en
> tempelbezoek en baantje zwemmen inpassen in het
> programma! Moet je gezien hebben en daarna weer
> gezellig verder met je vakantie ?!
Ja, ik bedoel dat. Maar ik ga dat niet doen. ben alleen benieuwd naar de mensen die dit gedaan hebben.
Trouwens, waarom moet er direct weer een waarde-oordeel geveld worden over slumtours?
Ja, vanzelfsprekend is het verschrikkelijk om mensen te bezoeken die op de vuilnisbelt naast een riool leven, maar dat is toch ook India? 60% leeft onder de armoedegrens en dan zeg jij dat we het vooral moeten houden bij de mooie kanten van het land?
Ik durf te wedden dat als ik alleen de prachtige kanten van India had aangekaart er hier wel weer mensen waren geweest die een sneer dààrover moeten geven en zeggen als je het ‘echte’ India wil zien je maar eens de sloppen in moet duiken!
Bovendien schijn je met slumtours de plaatselijke bevolking te kunnen helpen, met de juiste operator maak je dan een wandeling door de sloppen, spreek je met de mensen zelf, koop je spullen bij hùn en daarmee luister je naar hoe het leven daar is i.p.v lekker een beetje op Juhu beach te chillen en je te vergapen aan die kastelen waar de rijke lui wonen! Of te winkelen in Mumbai's hippe, sjieke winkelstraten. Want dat is zeker wel normaal?
Denk daar ook eens aan.
surya Schreef:
——————————————————-
> Er was toch laatst zoiets hier op het forum. OVer
> Delhi geloof ik. Dat het een organisatie is die de
> slums verbetert ofzoiets dus dat je geld daarna
> toegaat. In ruil daarvoor geven ze je een toer.
> Maar ik weet niet zo goed wat ik moet denken van
> slumtoers als die mensen hun bestaan ervan kunnen
> verbeteren dan kan ik er wel inkomen. Maar aan de
> andere kant lijkt het een beetje op apies kijken.
> Ik zou me zelf wel ontprettig voelen denk ik.
Dat is ook het probleem waar ik mee zit Surya. Maar waarom moeten mensen dit zo verwerpelijk vinden? Als de bevolking zelf er geen problemen mee heeft en op deze manier de toerist het India kunnen zien van de meeste arme Indiers (60% leeft onder de armoedegrens en dat is meer dan de helft van de bevolking!). Ze kunnen er iets mee verdienen en zo hun levensomstandigheden verbeteren. De meeste toeristen zullen zwaar onder de indruk zijn van hun manier van (over)leven en dit verhaal meenemen naar huis. Iemand die op de armoede kickt en het daarom doet is gestoord, maar ik denk niet dat er veel van zulke toeristen tussen zitten. Wat is er dan mis met slumtours? Het lijkt me juist een goed idee. In Zuid-Afrika doen ze dit ook en hierover hoor je niemand klagen!
Ik vind het juist verwerpelijk dat de toerist heerlijk aan de stranden van GOA ligt te feesten en al die luxe dingen bezoekt terwijl het overgrote deel van India straatarm is.
Altijd die ondoordachte opmerkingen en dat Nederlandse opgeheven vingertje op het forum - daar baal ìk van!
Bedoeld voor een ieder die weer aanmatigende, snerende politiek-correcte opmerkingen moet geven(td)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?