En Hindi komt weer voort uit ´t Sanskriet.
Ik mis in het overzicht het Urdu. Gesproken Urdu verschilt - zo heb ik begrepen - weinig van het Hindi. Maar wat in Hyderabad gesproken wordt is Urdu. Dus niet alleen begrepen, maar actief gebruikt door een groot deel van de bevolking. Hyderabad was immers tot 1956 een eigen (moslim) staat.
Een belangrijk deel van de oudere “hindi films” is officieel ook Urdu.
Shirley Schreef:
——————————————————-
> We hoeven het toch niet perfect te spreken??
> Het gaat er toch om dat je interesse toont iets
> van de taal te leren spreken, ook al spreek je het
> niet altijd even perfect uit!
Shirley “de taal” wat bedoel je hier mee????? Jij sugereert hiermee dat hinde de enige taal is in india, en elke indier hindi spreekt, echt niet hoor!
(kataraja Schreef:
——————————————————-
> Shirley Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > We hoeven het toch niet perfect te spreken??
> > Het gaat er toch om dat je interesse toont iets
> > van de taal te leren spreken, ook al spreek je
> het
> > niet altijd even perfect uit!
>
>
> Shirley “de taal” wat bedoel je hier mee????? Jij
> sugereert hiermee dat hinde de enige taal is in
> india, en elke indier hindi spreekt, echt niet
> hoor!
Nee hoor Shirley suggereert helemaal niet dat Hindi de voertaal is. Zij heeft het over interesse tonen en dat zoiets goed is. Nou, daar sluit ik me volledig bij aan(tu)
Ik denk dat mensen vooral dàt erg zullen waarderen en dan pas verder kijken welke taal je spreekt. Sorry, maar ik ga echt niet alle talen en subtaaltjes van het gehele Indiase (sub)continent leren omdat toevallig in Tamil Nadu Tamil gesproken wordt en Maharathi in Maharastra - we moeten wel even reeel blijven. Als mensen geen Hindi wìllen verstaan is dat hun probleem en niet het mijne.
“Suggereert” is met 2 g´s
En als ik al iets heb gesuggereerd is het dat de (meeste) mensen in India het gewoon leuk vinden en waarderen als je probeert iets van hun taal uit te proberen. Ik heb nooit beweerd dat ik het altijd goed doe. Er zijn ook wel eens grappige situaties door ontstaan:
Ik was een keer in Ahmedabad en zei de hele dag al vriendelijk: “Namaste” tegen iedereen. hahaha
…tot een oudere man mij vroeg waarom ik dat deed. Ik zei toen: “because I like being polite and greet people in Hindi language”. Hij moest daarom lachen en zei: “We appreciate that!”
“But” zei die man, “you are in Ahmedabad now, and we are a moslim city, so we say: ”Assalam aleikum".
Oh ja! Da's waar ook! Mijn excuus, geen erg in. En we moesten er allebei vrolijk om lachen. Ik heb de man bedankt voor de tip.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?