Hulp bij het naar Europa halen van een indiase vriend

• Rob en Felicia

Alles bij elkaar een leuke discussie, waar ik toch veel nuttige info uit haal.

Amit heeft vandaag de garantie gekregen dat hij binenn 14 dagen zijn paspoort heeft zonder baksjies….Ben benieuwd….Hij heeft wel een oom die advocaat is in Lucknow en hem schijnt te helpen.

Geld zal ik hem met western union sturen, omdat hij geen eigen bankrekening heeft. Hij wilde geld ontvangen via de rekening van anderen, maar dat lijkt ons niet zo'n goed idee. Hij kan zonder pas maar met zijn voters id het geld halen.

En het belangrijkste wat ik heb geleerd….Ik ben en blijf westerling ondanks vele india ervaringen, en ik zal inderdaad mijn tempo gaan aanpassen. Als het dun niet zomer 2010 is, dan word het maar winter of zomer 2011….

Gaan we misschien zelf tussendoor naar hem om te helpen…;-)))))

• Sundri

Als je geld stuurt via Western Union, is een ID niet perse nodig. Het systeem is namelijk o.a. in het leven geroepen om de mogelijkheid te bieden geld te kunnen sturen als iemand b.v. bestolen is en niets meer heeft. Alternatief voor het niet hebben van een ID (door de ontvanger; de zender moet wel een ID tonen), is dat de zender en ontvanger een vraag + antwoord afspreken. De ontvanger krijgt dan uitbetaald bij het horen van het juiste antwoord. De vraag + het antwoord staan vermeld op het formulier. Uiteraard hoeft dit niet te worden ingevuld als de ontvanger wel een ID heeft.

• Sundri

Duidelijk. In het geval van mijn vriend zal het dan wel zo geweest zijn, dat hij niet kon aantonen, dat hij al zolang elders woont.

• Rob

Rob en Felicia,

Ik volg alles met aandacht en interesse.

Al dat geldgedoe zal mij een zorg wezen.

Eerder struikelde ik al over julie tempo, werd ik “niet goed” van.

Ik struikel ook over het woordje “helpen”, daar wordt ik ook niet goed van.

Zelf gebruik ik liever de woorden “support”of “stimuleren”.

Verlies daarbij nooit je eigen belang uit het oog.

Daar is niets mis mee.

Rob

• Rob en Felicia

Rob Schreef:

——————————————————-

> Rob en Felicia,

>

> Ik volg alles met aandacht en interesse.

> Al dat geldgedoe zal mij een zorg wezen.

>

> Eerder struikelde ik al over julie tempo, werd ik

> “niet goed” van.

> Ik struikel ook over het woordje “helpen”, daar

> wordt ik ook niet goed van.

>

> Zelf gebruik ik liever de woorden “support”of

> “stimuleren”.

> Verlies daarbij nooit je eigen belang uit het

> oog.

> Daar is niets mis mee.

>

> Rob

Wij helpen onze vrienden!

Als ik alleen maar vrienden zou hebben die me zouden stimuleren, dan moest ik dus alles zelf doen terwijl zij zouden toekijken.

Ik kom hier voor info van ervaringsdeskundigen. Maar als dit een discussie gaat worden over taalgebruik, dan ben ik hier weer snel weg.

• Rob

Beste Rob en Felicia,

Zelf ben ik een ervaringsdeskundige, heel gevoelig geworden voor woordgebruik.

Mensen stimuleren doe je door je eigen energie te geven.

Dat levert nieuwe energie op.

Weglopen voor een “discussie?” geeft geen energie.

Rob