Even een kleine update.
Na een week had onze vriend Amit eindelijk in de gaten dat het geen grap is. Hij heeft al die tijd gedacht dat wij hem geld zouden geven om naar on ste komen, maar dat het een lening zou zijn. Uiteraard gewaarschuwd door zijn ouders en vrienden.
Stap 1 is het verkrijgen van een paspoort. Hij woont in Agra, maar moet naar Lucknow voor een paspoort. Fee voor het paspoort is 2000 Rup. Levertijd???? 2-3 maanden werd hem gezegd. Maar…voor 10000 Rup. extra kun je hem morgen wel komen halen. Uiteindelijk heeft hij kunnen regelen dat het iets sneller gaat, maar we gaan geen 10000 extra betalen.
Stap 2 is geld sturen om e.e.a. te betalen. Eerst via de bank. Hij heeft geen rekening, maar zijn moeder wel. Bic en Iban hebben ze nog nooit van gehoord. Moeders naar de bank, en inderdaad kwam ze met nummers terug. De kosten voor het storten bedragen 28 euro in Europa en nog een onbekend bedrag in India. Aangezien we niet teveel willen storten, maar telkens het hoognodige zal dit een dure hobby worden.
We hebben nu besloten om het geld via Moneygramm te sturen. Dit is momenteel de goedkoopste en snelste. Amit kan bij de bank wachten, terwijl ik het hier met de Mastercard stort.
Al met al heeft dit bij elkaar al meer dan een maand tijd gekost, en heeft hij effectief nog steeds geen paspoort.
We hebben een ticket Delhi-Brussel gevonden voor 460 euro. Dit ticket zie je iedere dag een paar euro duurder worden. We proberen momenteel het tempo bij Amit iets op te schroeven, en we hebben hem duidelijk gemaakt dat hij wat sneller zijn zaakje smoet gana regelen. Het ergste, het visum, komt namelijk nog.
Gisteren belde hij me met Skype en vroeg me of het niet handiger was dat wij naar India komen i.p.v. andersom. We hebben hem toen duidelijk gemaakt dat we hem graag zijn droom willen laten uitkomen. Uiteindelijk gaf hij toe dat dit tempo gewoon iets te snel is geworden voor een Indier…;-))))
Get used to it my friend….
Felicia en ik hebben besloten het tempo te verlagen, en ons niet gek te maken. Dan maar een paar euro meer voor het ticket, of we laten hem een paar weken later komen.
Ik zal proberen af en toe een update te plaatsen. We hopen zijn droom te verwezelijken, en we genieten er zelf ook van om dit te doen.
Amit heeft Frans gestudeerd en doet nu een opleiding om gediplomeerd gids te worden voor heel India. We willen hem in de toekomst helpen met bv een reis website of iets dergelijks.