Eten ?

• Take2

Even een vraagje tussendoor; heeft iemand hier wel eens gehoord van de FEMINA?

In India schijnt dat een soort (milk)bar of lunchroom te zijn waar je milkshakes (gevaarlijk?) en lekkere stukjes taart en snacks kunt eten. Is dit wat?

Ik heb erover gelezen in het boek Bindi van Maria Mosterd.

Die lunchroom schijnt in Zuid-India te zijn (Trichy) en het heeft me nieuwgierig gemaakt.

Is er iemand die dit establisement kent en is dit een bezoekje of milkshake-je waard?!

• Aquila

Ik ken wel het Femina hotel in Trichy. Daar was een restaurant/lunchroom bij, maar voor zover ik het me kan herinneren niets speciaals.

• Johan

Bedankt Take2 voor je uitleg, wat is continentaal eten trouwens (lokaal eten ?)

• Sundri

Continentaal eten is eten, dat van het Europese vaste land komt (zoals Engelsen dat in Engeland ook noemen). Het is dus westers eten. Overigens is continentaal eten in India in het algemeen alleen verkrijgbaar in plaatsen waar toeristen c.q. westerlingen komen.

• Rob

Continentel eten = eten, dat is juist.

Volgens mij kun je dat maar beter niet bestellen.

De meeste restaurants in India hebben ook allerlei chinese gerechten op de menukaart staan.

Bami, nasi, et cetera.

Een loempia noemen ze daar op z'n Indiaas “spring roll”.

Die krijg je onherkenbaar in stukjes geserveerd.

Net zoals je bij ons een opgerolde pannenkoek zelf in stukjes snijdt.

Maar dan al voorgesneden.

Een pannenkoek noemen ze in India roti, naan of chappati of nog anders.

Klaargemaakt zonder melk en stroop zijn die vrij smakeloos.

Maar je kunt ze wel gebruiken i.p.v. mes en vork.

Die kennen ze in India niet.

Rob

• Khan

Rob Schreef:

-

> Een loempia noemen ze daar op z'n Indiaas "spring

> roll".

“Spring roll” is gewoon de Engelse aanduiding. B)

http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_roll

Ik heb deze trouwens nooit gesneden gekregen.

• Take2

Eeeh, Rob…ik bedoelde niet dat Continentaal eten van betere kwaliteit is hoor maar sommige mensen willen gewoon weten wàt ze eten en kunnen misschien niet tegen al die Indiase (scherpe) kruiden en worden daar al ziek van > dus dan kun je het misschien maar beter bij het bekende houden om zoveel mogelijk moeilijkheden te besparen.

Zal niet spannend zijn maar het bespaart misschien een mens met een gevoelige maag een rotvakantie op het toilet of in het ziekenhuis??

• Take2

Aquila, dat is de Femina die ik bedoel! In Trichy ja.

Ik dacht dat het een soort van Indiase snackbar-keten was door heel Zuid-India en had begrepen dat mensen daar veel heen gaan. Zodoende werd ik nieuwsgierig.

Dank je voor de info.

• Khan

Take2 Schreef:

——————————————————-

> Eeeh, Rob…ik bedoelde niet dat Continentaal eten

> van betere kwaliteit is hoor maar sommige mensen

> willen gewoon weten wàt ze eten en kunnen

> misschien niet tegen al die Indiase (scherpe)

> kruiden en worden daar al ziek van > dus dan kun

> je het misschien maar beter bij het bekende houden

> om zoveel mogelijk moeilijkheden te besparen.

Ik ben met een Indiase vrouw getrouwd en kan ook niet tegen scherpe kruiden. De mededeling “not spicy” bij het bestellen in India is in het algemeen voldoende om problemen te voorkomen.

• Take2

Khan, ik heb een vraagje aan jou (wel van een heel andere orde dan eten); weet jij ook waar ik in India van die prachtige boeken met handgeschept papier kan kopen - je weet wel, het kaft is van leer of van saristof gemaakt en een touwtje erom heen.