Johan, je moet gewoon een paar dingen doen volgens mij;
1 In India je verstand gebruiken als het om eten gaat (dus wees hygienisch, maar niet overdreven natuurlijk).
2 Beperk het gebruik van vlees of ga even als vegetarier door het leven.
3 Luister naar de tips van de experts hier. Daar behoor ik niet bij, maar ik lees de reacties wel :-) En daar leer ik ook weer van!
Ik zou - als ik jou was - als aankomend Indiaganger gewoon het plezier van je reis (=dingen zien) op nummer 1 zetten! En dan maar sommige lekker lijkende dingen overslaan als je het niet vertrouwd….je wilt natuurlijk niet dat je vakantie van 3 weken helemaal verprutst wordt door het eten van 1 enkele oogstrelend lekkere Samoza of kipschotel!!!!!!!!!
Ik zou zeker voorzichtig zijn met opmerkingen van mensen die vertellen dat ze nergens last van hebben gehad, alles gewoon konden eten (iets wat ik direct aanneem). Het een kwestie van geluk is of je ziek wordt ja dan nee; Russisch Roulette!
Gewoon de risico's een beetje beperken, kop erbij houden en verder genieten.
Hoe lekker het Indiase eten ook mag zijn > het is een bijzaak, want de rest van de dag ben je op tour om India te ontdekken en dat zou ik altijd als prioriteit stellen bòven een exotische (maar misschien gevaarlijke) maaltijd.
Je zou het ook meer continentaal kunnen houden qua voedsel.
Nou ja, je snapt denk ik wel wat ik bedoel :-)
Zo zou ik tenminste denken…..