Sundri Schreef:
——————————————————-
> Verder is het verstandig om door te
> eten om niet te verzwakken. Ben je in India en
> wordt er voor je gekookt, vraag dan om kitchery.
> Ik weet niet precies wat het is, iets als rijst
> gekookt met yoghurt en van die groene bonen erin
> (waaruit ook tauge groeit). Het recept verschilt,
> maar het is goed eten als je maag-darmproblemen
> hebt. Ik eet dan ook altijd yoghurt en banaan.
> Verder is het aan te raden lokaal een dokter te
> bezoeken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan uit
> naar een ayurvedisch arts, die je niet allerlei
> “rommel” voorschrijft.
Na 3 uur aan een infuus te hebben gelegen in India ben ik verder voornamelijk opgeknapt met “curd-rice”, dat is niets anders als rijst, youghurt en zout. Verder is “coconut water” zeer goed in de eerste fase. Ik moet wel zeggen dat ik sindsdien geen kokosnoot meer kan zien. Lijkt nog lekker in het begin, maar na verloop van tijd smaakt het niet zo goed meer. Dit gebeurde allemaal toen 3 dagen na ons trouwen in India de temperatuur steeg van 38 graden tot 48 graden. Die week zijn in Andhra Pradesh zo'n 500 mensen aan de hitte bezweken, dus ik kwam er gelukkig nog goed vanaf. Aanleiding van alle ellende wijt ik naast behoorlijke vermoeienis na 5 dagen trouwerij aan het nuttigen van een lemon-juice die waarschijn rechtstreeks met water uit de Godavari rivier was gemaakt. Neem sindsdien alleen zuiver vruchtensap, of een lekkere lassi. Dit om weer terug op het oorspronkelijke onderwerp te komen B)
Ik heb trouwens nog een set van pillen liggen die ik toen ook kreeg. Kan die echter niet zo snel terugvinden.
Om nog af te sluiten met een anecdote, toen ik het hotel lag bij te komen (thuis bleef de stoom continue uitvallen door de warmte - typisch probleem op het platteland) bleek de locale politiechef vanwege de hitte en elektriciteitsproblemen ook met zijn gehele staf te zijn uitgeweken naar een paar A/C rooms in hetzelfde hotel (het hotel heeft een nood-aggregaat). De goede man was ook op ons trouwen geweest, dus ik heb nog - zo goed als het ging - samen met mijn vrouw een flesje cola met hem gedronken. Wel vreemd om allemaal politiemannen in uniform in een hotel te zien rondlopen.