douch water en kind

• Sunita

Hallo,

Het is bijna zover dat wij naar India gaan met onze 13mnd oude zoon!

Ik vroeg mij af of er ouders zijn die met hun jonge kind hebben gedoucht in India.

Is dat eigenlijk wel safe? Wij weten dat we er geen slokjes van mogen nemen, maar leg dat maar eens uit aan een 1 jaar oud kind.

Wij hebben ook een heel klein opblaasbadje die wij mee wilden nemen.

Maar wordt er aangeraden om daar een chloortabletje in te doen?

Groetjes, Sunita

• Shirley

Ik zou geen risico nemen en water heet laten maken door de hotelmedewerkers voor de zekerheid. Er wordt ons ook aangeraden je tanden te poetsen met mineraalwater uit gesealde flessen. Het water wordt niet gezuiverd zoals hier, onze magen zijn daar niet aan gewend. En zeker met zo´n klein kindje zou ik geen risisco´s nemen.

• Peer.

Water kan soms onzuiver zijn, maar het aantal ziekteverwekkers daarin zijn slechts een fractie van wat zich bijvoorbeeld in een maaltijd kan bevinden.

Als je iemand een hand geeft, en daarna onnadenkend op je vinger bijt, of iets tussen je tanden uitprutst, dan kan je echt een enorme lading vieze beestjes binnenkrijgen.

Als je een baby bent die over de grond schuifeld op handen en voeten, en die handjes en voetjes ook nog eens veelvuldig in de mond steekt, dan schat ik dat

een kwartiertje schuifellen en sabbelen evenveel bacterien opleverd dan het drinken van 1000 zwembadjes vol tapwater.

• riez

wij hebben daar nooit een probleem van gemaakt. Water in de (meestal ook niet erg schone) emmer en kind erin. wassen, soppen, afdrogen klaar. Naar mijn idee zijn andere zaken veel gevaarlijker zoals peer hierboven ook schrijft. Mijn kids hebben ook echt wel eens een slokje water binnengekregen. Zijn er nooit ziek van geworden, hebben een sterk immuumsysteem. Al nemen we natuurlijk geen onnodige risico's.

• kees

Laat in ieder geval e douche en andere kranen tenminste 15 minuten lopen, als

je ergens nieuw komt.Veteranenziekte komt toch wel vaker voor aldaar.Trouwens dit doen we overal waar we komen.

grjes Kees

• Annika

vraag het anders bij de travelclinic van het Havenziekenhuis in Rotterdam

gr Annika

• Sundri

Zeg Kees, als je die kraan 15 minuten open laat staan, dan is het warme boilerwater in noord India in de winter toch echt op. Tenzij je in Zuid-India bent, want daar heb je geen warm water nodig, omdat het “koude” water al warm is.

• Ineke M

Nog los daarvan is water in veel delen van India schaars. Dus niet echt een aanrader!

Ineke

• Ineke M

Ook onze kleinzoon ging vorig jaar gewoon onder de douche. Hij was toen 14 maanden.

Ineke

• kees

Wat heb je liever :

Misschien even geen heet water OF VETERANENZIEKTE,

waar je aan dood kunt gaan.

Nu , hoor ik jullie denken…………………,

maar ik zet toch lekker die kraan open altijd en overal !!!!!!!!!!!!!

groetjes kees