douch water en kind

• Sundri

Peter, een grapje natuurlijk met die banaan. Maar het is wel een voedingsmiddel dat je goed kunt verdragen als je maag- en darmproblemen hebt, dus niet omdat het zou (ver)stoppen. Naast yoghurt en kitchery, zoals ik hiervoor al meldde. Verder ben ik het volledige met je eens voor wat betreft immodium, zoals ik ook al vermeldde. Als je ziek wilt blijven, moet je vooral immodium slikken. Het zit dan ook niet in mijn reis EHBO-tasje.

• T.o.m.

Hier sluit ik me helemaal bij aan: vooral geen immodium tenzij er een uiterste noodzaak is ( bijv je moet met een nachtbus, maar je moet ook elke 10 minuten naar de wc , maar dan nog zou ik zeg: neem geen immodium en stel de reis een paar dagen uit tot je weer beter bent).

wat je wel kan slikken is norit (houtskooltabletjes dus, ook in India te krijgen, maar niet makkelijk). Norit absorbeert de giftige stoffen waardoor je lichaam makkelijker kan herstellen. Een nadeel van norit is, dat het ook vitaminen en mineralen aan zich bind: bij langdurig gebruik kan je daar dan weer tekorten van krijgen.

• san/sbaar@hotmail.com

Wat betreft de hoeveelheid plastic flessen water die wij tijdens onze reizen gebruikten, hebben wij een steri-pen gekocht. Ik heb zelf de ervaring dat je eerder met het eten risico's loopt dan tijdens het wassen/douchen. Met name parasietenbesmetting via vieze handen (ontlasting).

• Shirley

:SDe vraag gaat om een kind van 13 maanden. Geef je die al immodium

• peter

Dat was de vraag niet shirley!!!!!! Trouwens ik heb even gegoogled en een kind onder de 2 jaar geef je NOOIT imodium shirley, kinderen tussen 2 en 6 alleen onder constant medisch toezicht. Handig he dat google!!!!

• Rob

Peter,

Dat was de vraag wel.

Beter lezen.

Je geeft hiermee antwoord op mijn aanvullende vraag wat te doen als een baby van 13 maanden diaree krijgt.

Dus geen Immodium, dat vermoedde ik al zonder te googlen.

Maar wat dan wel?

“Ga naar een dokter” vind ik voor de hand liggend, maar een te simpel antwoord.

Rob

• T.o.m.

volgens mij was de vraag: chloortabletje in badwater, ja of nee

we dwalen wat af, maar wel leerzaam allemaal

• Neelam

Rob Schreef:

——————————————————-

“Ga naar een dokter” vind ik voor de hand liggend,

maar een te simpel antwoord.

Rob,

Kan een “te simpel antwoord” dan niet het beste antwoord zijn? Waarom ingewikkeld/moeilijk doen? De dokter weet toch de beste oplossing of niet? Ik hoop van wel, anders zou het zonde zijn van al die jaren gestudeerd te hebben… Wat ook niet goedkoop is in India.

• Rob

Tom,

De oorspronkelijk vraag ging inderdaad over chloortabletjes in water.

De vraag achter die vraag was welke preventieve maatregelen kan ik nemen om te voorkomen dat mijn baby ziek wordt in India?

Mijn aanvullende vraag is nog steeds: wat te doen als je baby wel ziek wordt?

Vragen stellen en antwoorden geven, daar heb ik voor doorgeleerd.

Rob

• Rob

Beste Neelam,

Het is echt een fabeltje dat dokters het beste antwoord hebben.

Zo simpel ligt het allemaal niet.

Rob