douch water en kind

• Rob

Beste Peter,

Je mening op dit prikbord ventileren kan volgens mij ook wel zonder het gebruik van woorden als “jezus” en “klootzak”.

Rob

• peter

Beste Rob, ik wind mij alleen erg op als er een of andere sukkel uit een welvarend land, naar een zgn derde wereldland komt, en de kraan helemaal voor niets een kwartier laat lopen, terwijl er in delen van india een water te kort is!!! Volgende keer als je die vrouwen honderden meters ziet lopen met die zware kruiken op hun hoofd, denk dan nog maar eens terug aan dat kwartiertje water laten lopen!!!

• KeesS

Tja voor mij blijft het de vraag of je met zo'n klein kindje wel naar India moet gaan, maar goed ieder zijn keus. Ik ben net terug uit India en heb de laatste 2 dagen in Delhi gezeten. Ook daar waren ouders met kleine kinderen. Ze lopen de hele dag (met het kind op de rug) op en neer door de bazar, herrie, stank en rook ter bestrijding van de muskieten. Of een kind(je) daar nu blij mee is. Daarbij neem ik aan dat de (meeste) indiagangers mineraal water uit flessen drinken, of cola, of limca of sodawater. Dus Peter als je wat over water verbruik wil zeggen moet je je dit ook realiseren: al deze dranken worden oa gefabriceerd door de bekende cola fabrikant. Eén van deze fabrieken in Zuid India verbruikt zoveel grondwater dat in een straal van ca. 5 kilometer het grondwater dermate gedaald is dat de boeren en bewoners daar geen water meer hebben. Dus elke keer als jij (of een ander) een fles drinkt gebruik je hun grondwater.

• Shirley

Hoi Sunita,

Je hebt de vraag gesteld, maar ik zie verder geen reactie meer van jou. Ben je er nou uit hoe je het gaat doen met je kindje?

• Shirley

Maar goed dat ze in India nog geen watermeters hebben…..(:D

• peter

Een mens heeft water nodig om te overleven dus als ik een fles water drink voel ik mij daar niet schuldig over, wel als ik een kwartier de kraan voor de kat zijn k.ut laat lopen, daar zou ik mij wel schuldig over voelen.

• irma

interessante discussie. Wat leer ik toch veel op dit forum. Het kan aan mij liggen maar wat te doen als je toch onverhoopt buikloop hebt (of je kind). Mijn imodium ligt al klaar. Lees het forum dagelijks tot ik half december zelf een heel klein deel van India ga verkennen. Rob stelde die vraag al maar heb het antwoord gemist.

• Neelam

Goede medische hulp bestaat in India ook. Misschien zelfs “betere” medicijnen, omdat daar bep ziektes voorkomen die hier in Ned niet zijn. Hier krijg je vaak preventieve middelen en “neem maar een paracetamol…”, hoor ik hier ook vaak. In India worden ook veel meer dan in Ned homeopathische middelen gebruikt. Neem ORS mee (zal daar ook wel te krijgen zijn) en raadpleeg een arts in geval van…, is mijn advies. Ik wens iedereen goede gezondheid

• Sundri

Gebruik vooral geen immodium, tenzij je perse moet reizen. Immodium stopt, maar daarmee blijven de ongewenste bacteriën in je ingewanden. Je krijgt juist diarree om dat eruit te krijgen. ORS is wel een heel goed advies, omdat dat voorkomt dat je uitdroogt. Verder is het verstandig om door te eten om niet te verzwakken. Ben je in India en wordt er voor je gekookt, vraag dan om kitchery. Ik weet niet precies wat het is, iets als rijst gekookt met yoghurt en van die groene bonen erin (waaruit ook tauge groeit). Het recept verschilt, maar het is goed eten als je maag-darmproblemen hebt. Ik eet dan ook altijd yoghurt en banaan.

Verder is het aan te raden lokaal een dokter te bezoeken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan uit naar een ayurvedisch arts, die je niet allerlei “rommel” voorschrijft. Maar een allopatisch arts is natuurlijk ook goed. Vaak kan een Indiase arts aangeven -na je verhaal te hebben gehoord- hoe je eraan gekomen bent en hoe je er het best weer vanaf kunt komen.

• peter

Irma uit je vraag kan ik niet opmaken of je nou met kind reist of alleen gaat, Bij buikloop zou ik nooit maar dan ook nooit imodium pakken, verstopt de boel alleen maar en je houd de bacterien in je lichaam. Veel water drinken en de kleur van je urine goed in de gaten, wordt de kleur te donker dan drink je duidelijk te weinig. Als je meer dan drie keer per dag leegloopt moet je zowiezo ors nemen, en wat Neelam schrijft klopt in de Indiase ziekenhuizen kunnen zeker beter omgaan met dit probleem dan hier ,want soms gaat het om zeer specifieke bacterien. Maar als je een jong gezond mens bent rekent je lichaam wel af met die kleine rotzakken die je laten leeglopen. Een goeie tip blijf lekker vegitarisch en je verkleint de kans om ziek te worden vele malen. En vooor mensen die met kleine kinderen gaan, borstvoeding is natuurlijk de beste metode om je kind gezond te huoden mocht het toch ziek worden en het loopt 2 keer per dag leeg meteen naar de dokter. Kindjes steken nou eenmaal de heledag hun vingertjes in de mond dus ze krijgen hun lading bacterien wel binnen hoe je voorzichtig je ook bent het gebeurt toch, dus dat douch water verhaal gewoon vergeten!

En voordat iemand gaat schrijven, bananen eten dat stopt ook, dit absoluut een broodje aap, het werkt helemaal niet. Het helpt wel als je een banaan in je gat duuwt dan stopt de diarree, maar of ik dat wel zou doen??? >:D<>:D<>:D<>:D<