douch water en kind

• T.o.m.

Groot gelijk kees.

Ik ben ook voorzichtig, en zeker zaken waar ik DOOD aan kan gaan VERMIJD ik.

Helaas is een vliegtuig erg gevaarlijk, als daar iets mee is, ga je dood, dus ik vlieg niet meer.

Vroeger wel, maar toen zat ik eens NAAST iemand die maar zat te snotteren en er verder heel ziek uitzag: ik mag van geluk spreken dat ik nog leef.

En dan het verkeer in India: duizenden malen meer verkeersdoden dan legionela, dus daar kon ik ook al niet meer aan deelnemen….

Nu zit ik al jaren thuis in mijn rijtjeswoning in Nederland, en laat de boodschappen bezorgen door AH (verkeersdoden rijzen werkelijk de pan uit ook in Nederland),

maar nu lees ik net dat de meeste ongelukken gebeuren in het eigen huis ! ! !

Waar ben ik nog veilig?

• Johan

Sunita,

Wij doen onze dochter hier in Ned. zelfs maar 2 keer per week in bad, op advies van de arts, omdat haar huid erg snel uitdroogt.

Als wij naar India gaan, willen we haar met gekookt water (waterkoker meenemen) of misschien wel met mineraalwater wassen. Ik heb geen idee hoeveel een liter mineraalwater kost, maar we geven toch al zoveel geld uit voor onze vakantie, dan kan het water er ook wel bij voor die 3 of 4 badjes. We nemen ook vochtige (wegwerp) washandjes en ontsmettende doekjes voor de vieze handjes mee.

• Sundri

Een liter flessenwater in India (dat is meestal drinkwater en geen mineraalwater) kost meestal Rs 12 tot Rs 15.

• Khan

Nog een tip, in India never nooit de douche gebruiken, maar lekker zoals een Indier een emmer vullen en je en je kind baden met het kleine emmertje waarmee je water schept.

Dit verklaart trouwens ook waarom in hotels die wel een douchekop hebben in de badkamer die douche vaak totaal verstopt zit. Hij wordt nl niet of nauwelijks gebruikt.

• peter

Jezus wat een gezeur. Als je je kind wil beschermen, zal je elk rietje wat je gebruikt moeten desinfecteren, elke lepel in kokend water leggen, 500 keer per dag zijn handjes wassen enz enz. Bacterien horen er bij het maakt je kind zijn immuun systeem alleen maar sterker.

Kees wat een verspilling van water, water is een van de belangrijkste dingen op aarde geen water geen leven en jij laat maar even een kwartiertje de kraan open staan terwijl ze op andere plekken kapot gaan omdat er geen water is, voor zo'n persoon heb ik maar 1 woord arrogante k.lootzak!!

“Angst voor de dood houd u van het leven af, niet van het sterven. ”

• karin

Weet je wat, blijf gewoon in eigen land,center parcs ofzo,daar zijn bepaalde mensen beter op hun plaats !

• J. van Buren

Beste Kees als het water niet warmer wordt dan 60 graden celcius dan kan je het voor mijn part een week laten lopen, de bacterien blijven leven.En je theorie werkt alleen maar als je de waterstroom afdekt b.v. de douche kop in een emmer leggen en afdekken met een handdoek, als je het niet doet heeft het totaal geen effect de bacterien versprijden zich dan toch, en binnen een straal van vele meters is de lucht verontreinigd. Veteranenziekte is een zwaar overdreven ziekte, ik neem aan dat je niet hoogbejaard bent en niet aan een longziekte lijd? Voor een normaal gezond mens is het niet meer dan een griepje. Ben zelf aan het herstellen van een dengue koorts ook zoiets waar veel mensen panisch over doen. Gewoon een zware griep waar totaal niets aan te doen is(medicijnen) gewoon uitzieken!!!! Zoals johan cruijff al zei “elk nadeel heb zijn voordeel” er zijn 4 soorten van dengue en als je er een heb gehad ben je voor de rest van je leven immuun voor die variant, dit is mijn 2de keer dus nog 2 keer en ik ben dengue vrij:D:D:D:D:D:D

• Rob

Sunita,

Zelf heb ik geen ervaring met (Nederlandse) jonge kinderen in India, wel heb ik alle bovenstaande reacties met interesse gelezen.

Wat mij opvalt is dat iedereen ingaat op preventieve maatregelen, dat was ook je vraag.

Maar wat te doen als je baby toch ziek wordt?

De kans op diarree is wel degelijk aanwezig.

Volgens mij is dat een van de oorzaken van kindersterfte in zgn. “derde wereld” landen.

Zelf weet ik van kennissen dat hun zoontje na terugkomst uit Rajasthan nog weken aan de diarree was.

Heel vervelend voor een kind van 4 dat naar de peuterspeelzaal gaat en voortdurend in z'n broek poept.

Misschien kun je hier ook nog reacties/tips op krijgen.

Rob

• kees

Inderdaad , wat n gezeur en de een weet het nog beter dan de ander.

Doe lekker je eigen ding en vraag zinnige dingen op dit forum.

En inderdaad geef zinnige antwoorden (ook ik)

En PETER iets anders kan er toch ook wel ………worden.

Getuigd van weinig niveau.

groetjes Kees

• Rob

Kees,

Je reageert op mijn bijdrage (technisch gezien), maar is een reactie op Peter neem ik aan?

Rob