Paludrine kan zeer vervelende bijwerkingen geven.
Hallo,
Vanwege de verdachte sterieliteit in verre ziekenhuizen, nemen wij altijd zelf een setje lege spuiten en naalden mee. We hebben het al eens meegemaakt dat een mede reisgenoot een spuit moest krijgen tegen een virus en hij gebruikte liever onze spuiten dan die van de plaatselijke arts. Enkele verschillende spuiten en naalden( oa. voor inenting, bloedafname) Koste ons 1,30 euro bij de apotheek ena daarvoor ga ik geen onnodige risico's nemen.
Veel plezier.
In de rimboe van Afrika kreeg ik malaria (tropica), middernacht naar een ziekenhuis gebracht:
3 dagen infuus met kiniene met keurig nieuwe voorverpakte gesteriliseerde naalden.
Welk ziekenhuis zou er tegenwoorddig niet een voorraadje hebben?
Je kunt ze meenemen, maar ik heb dat nooit gedaan, sinds 1989.
Ook later voor een 2e check of de malaria weg was in hoordstad Nairobi, weer gewoon netjes nieuwe voorverpakte gesteriliseerde naalden.
voor Rabies hoef je hier niet in te enten, dat kan altijd nog mocht je gebeten worden door een bv vleermuis of hond.
Ga dan wel onmiddelijk naar het ziekenhuis in de dichtbijzijnde stad.
daar blijkt het serum 10 á 100x zo goedkoop te zijn als in NL…..
Je kan ook malaria hebben opgelopen, waar je eerst niets van merkt en dat steekt na jaren de kop op.
Althans, dat zeiden ze in het Havenziekenhuis in R´dam tegen mij toen ik in 2001 alle verschijnselen van malaria had.
Ik ben volledig binnenstebuiten gekeerd destijds…
Gelukkig was het geen malaria, maar een verwaarloosde nierbekkenontsteking, waar ik gewoon een antibiotica kuur voor heb gekregen.
KeesS schreef:
>
> Theo, ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ben je over die malaria
> heengekomen? Ik heb eens gehoord dat je daar jaar na jaar
> last van kunt hebben.KeesS
Mijn weerstand is niet je van hét, inderdaad: snel warm en zweten.
Dat wijt ik er wel aan dat ik malaria heb gehad.
Ik kan bv amper 5 minuten in de zon zitten, zelfs al is 't maar een graad of 20.
Maar ach, ik ben al haast 50, moet je dan alles nog willen kunnen?
Ik pas me eropaan, rustigeraan, niet 8 uur op één dag in de tuin aan het spitten of ander zwaar werk. Sneller een verkoudheid die langer duurt.
Echter toen ik in 1997 na 3½jaar uit de tropen terugkwam, moest ik een nog grotere inhaalslag maken. Toen heb ik koortsen gehad waarvan ik de oorsprong niet weet. Dat heeft 2 jaar geduurd voordat ik toen fysiek weer op regel was..
M'n lichaam kan tegen een stootje en ach, ik heb met volle teugen geleefd en dat zal ik blijven doen, maar dan wat rustiger aan.
Wel adviseer ik iedereen, slaap onder een geïmpregneerde klamboe, gebruik deet, en draag lange mouwen en lange broek. Dat scheelt.
In de natte tijd als er veel muskieten zijn, dat is echt link, zeker in sub-sahara Afrika. India gaf me altijd diaree, ookniet alles. Nepal niet.
In de bergen voel ik me altijd TOP!
Paludrine: bij mij was het de allereerste keer vet prijs met de bijwerkingen. Diarree, overgeven (het spoot er aan beide zijden tegelijk uit), weer “even” normaal en twee dagen later opnieuw. Ik had dat pas door toen in thuiskwam. Kon de pillen thuis ook niet meer slikken/verdragen vanwege de smaak/geur. Toen ik dat merkte, onmiddellijk gestopt. Binnen een week waren alle symptomen en de akelige geur van paludrine verdwenen.
Omdat het mijn eerste keer in India was, had ik het nog niet door. Echter voedselvergiftiging kon het niet zijn. Ik reisde in een groep, at hetzelfde als de rest, maar alleen ik werd ziek. De reisleidster merkte bovendien op, dat mijn symptomen beslist anders waren dan bij iemand met voedselvergifting. Het kwartje viel dus pas thuis. Naderhand nooit meer die troep geslikt en ook nooit meer vergelijkbare problemen gehad. Ik was voorgoed “genezen” van die chemische troep.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?