En o ja, kun je Arthemisia ook in India kopen, zodat ik niet met stapels pillen hoef te sjouwen?
Het gaat om de werkzame stof artemisinine.
Omdat er veel planten voor nodig zijn om voldoende artemisinine te produceren is het een relatief duur product. Maar men is er in geslaagd de stof ook chemisch te produceren, zodat er voor derde wereld landen een betaalbare oplossing is.
Ik begrijp dat de WHO bang is voor resitentie wanneer artemisia enkelvoudig gebruikt wordt, daarom raden ze een combinatie aan, een zg ACT een op Artemisinine gebaseerde combinatie. (De parasiet is hoogst intelligent)
Maar lees dit maar: http://www.malaria.nu/
Ik koop hier in ieder geval artemisia en wanneer ik in Thailand of India ben vraag ik naar een ACT.
http://www.aov.nl/producten/fytotherapeutica/artemisia_complex/.
Dit kost het ongeveer http://www.gezondheidaanhuis.nl/product/1451 (dit is maar een voorbeeld, je kunt ook naar de apotheek of zelf surfen)
succes, Joop
Hepatitis B
Dit bleef heel onduidelijk. Bij verblijf van 12 weken is vaccinatie aangeraden.
Rabies
Ook pas nodig na 12 weken, dus niet gedaan.
——————-
Corine e. a. ,
Welke GGD geeft dit soort flauwekul adviezen?
Het wordt hoog tijd om de GGD-en in Nederland eens te confronteren met hun incapabel, onvolledig en onzurgvuldig gedrag als het gaat om correcte informatievoorziening over benodigde vaccinaties.
Rob
Waarvan akte.
Helemaal gelijk. Hier wachten we al jaren op, maar je kunt geen site openen of er komt een ander advies.
Dus maar doen wat we zelf denken dat goed en en waarbij we ons goed voelen.
Wij gaan altijd naar de GGD, al ruim 10 jaar en nu ineens gingen ze uit hun fontanel toen ze hoorden dat we niet ingeënt waren tegen TBC. Kom je daar toch regelmatig. “Gut, dat niemand dat tegen u heeft gezegd!!”
Dan denk je toch goed geïnformeerd te worden.
Zeg het allemaal maar.
Onderstaand verhaal hoorde ik van de week van iemand die gestudeerd heeft om reizigersadviezen te geven.
“De malariamug in GOA kan daar niet overleven omdat je op een hoogte zit van 2000 meter en er zijn nog geen koudweer getrainde muggen gesignaleerd.”
Goa ligt aan zee, dus hoezo 2000 meter hoog??
Proberen dan maar dacht ik, voor die 5 euro. Maar waar ik ook kijk, ruim 20 euro voor een potje van 60 pilletjes.
Is toch weer net wat anders dan 4 en een halve euro voor 120 pilletjes..**********
Inderdaad, Theo heeft het over een ander product. In de links die ik opgaf staat het juiste middel. Als je goed googled, kom je veel positieve artikelen over Atemisia tegen.
Resumerend: Het belangrijkste blijft preventie in de vorm van Deet, in de avondschemering kleding die het lichaam bedekt en een (geïmpregneerd) muskietennet. Daarnaast begin ik dus een maand van te voren met vitamine b1 te slikken en een week van te voren met Artemisia en ik blijf dat dagelijks gebruiken.
Wanneer ik in Azie ben ik naar een ACT met Artemisia. Muggen hebben nu eenmaal een voorkeur voor mijn bloed.
Lang niet alle muggen bevatten een parasiet maar het is zo wie zo prettig minder gestoken te worden.
Joop.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?