Is India nog leuk???

• Rob

Johan,

Over kastes gesproken:

Onlangs heb ik naar een programma op tv gekeken over Europese royal families.

Over wie er nu weer met wie getrouwd is en wie daar allemaal bij aanwezig waren.

Een bekend Nederlands spreekwoord is: Soort zoekt soort.

Rob

• gerardvd

Zo dat is interessant Rob.

Daar kunnen we weer mee vooruit, top informatie.

• Rob

Kataraji,

Internationale cijfers vergelijken heeft geen enkele zin, omdat er niet eenduidig geregistreerd wordt.

Wat wordt er onder wat verstaan?

Vroeger was hier in Nederland een draai om je oren of een tik voor je billen heel normaal.

Nu heet dat kindermishandeling.

In andere landen / culturen zijn bepaalde vormen van geweld juist wel geoorloofd.

En dat alles is aan verandering onderhevig.

Rob

• gerardvd

@ Rob,

Je schreef:

Vroeger was hier in Nederland een draai om je oren of een tik voor je billen heel normaal.

Nu heet dat kindermishandeling.

Wat een onzin zeg een tik op de billen is kindermishandeling of moet je ook daarbij nog rond de oortjes draaien?

• Ineke M

Ja, ook zonder kaste systeem zie je dat mensen vaak met iemand trouwen met dezelfde sociale achtergrond.

Vraag me af in hoeveel procent dit afwijkt en mensen iemand trouwen met een heel andere sociale achtergrond. Zou een leuk onderzoek zijn om te zien in hoeverre dat dan afwijkt van India.

Zelfs op lagere scholen zie je al dat kinderen vriendjes uit zoeken die uit vergelijkbare gezinnen komen. Bij buurtscholen is dat waarschijnlijk logisch, maar je ziet het ook bij scholen waar kinderen met heel verschillende achtergronden zitten.

Blijft staan dat sommige functies ea zaken onbereikbaar zijn voor lagere kasten. Dat is hier gelukkig niet het geval.

Ineke

• Ineke M

Had al op Rob gereageerd en zie nu jouw reactie….

Dacht dat we een soort afspraak hadden dat we elkaar niet meer af gingen zeiken…????

Ineke

• Rob

Zo dat is interessant Rob.

Daar kunnen we weer mee vooruit, top informatie.

Ineke,

Zelf lees ik dit anders…

Rob

• Ineke M

Hoi Rob,

Ik was misschien te snel met mijn commentaar.

Had het cynisch opgevat, maar als je het letterlijk neemt dan is het zelfs een compliment.

Groetjes,

Ineke

• gerardvd

@ Ineke M,

Is niet de eerste keer dat je me verdenkt van cynisme.

Gepost door: Ineke M ()

Datum: 21 december 2012 21:35

Nou ja, hoezo zonder enig cynisme?

Ik verdenk er jou van dat je Rob wel ziet zitten Ineke want zodra er ook maar iets over Rob wordt geschreven duik jij er op.

• Rob

Ik verdenk er jou van dat je Rob wel ziet zitten Ineke

Gerard,

Een verdenking?

Wat bedoel je daarmee?

Rob