Quota, kan mr Bojangles ook niet goed lezen??
Maar ik denk dat Quota nu stil blijft!!!
Grtz Kataraja
Zoals ik al schreef “aangegeven”. Al wat ik lees maar niets waardoor ik mijn mening zou moeten veranderen. Wat ik schrijf is juist. En ik begrijp ook wel dan in en land als India of Nepal of bijna ieder land in Azie veel delicten niet worden aangegeven of door autoriteiten niet serieus worden genomen. Gebeurd in europa overigens ook maar op kleinere schaal.
Er zijn nu eenmaal mensen die graag iets vinden of en mening vormen op basis van feiten of cijfers. Ik ben zo'n iemand. Wat overigens niet betekend dat ik mijn ogen sluit voor alle andere zaken of meningen. Ik respecteer overigens ieders mening tav dit of andere onderwerpen.
Het onderwerp was volgens mij dan ook niet de inhoud van de prikkers of de prikkers op zich, maar de diverse onderwerpen van de topic.
Rob heeft een punt. Vaak is het de schoonmoeder die het leven van de schoondochter moeilijk maakt.
Ik ken het van dichtbij….schoondochter is de huissloof en de moeder en 2 zussen hebben een makkelijk leven. De echtgenoot is in dit geval stapel op zijn vrouw, maar kan niet tegen de familie op.
Dan gaat het in mijn voorbeeld nog maar alleen om de verdeling van het werk. Er zijn schrijnender voorbeelden te vinden, waarbij de schoonmoeder de agressor is.
Dat zie je denk ik ook bij de vele keukenongelukken
Gelukkig ken ik meer families waarbij de schoondochters gewoon deel van de familie geworden zijn en waar de familie trots op is.
Ineke
Ja Ineke,
Geweldsdelicten zitten ingewikkelder in elkaar dan wat cijfers over vrouwen als slachtoffer.
het is ook niet voor niets dat ik dat filmpje / song over Phoolan Devi hier geplaatst heb.
Over een vrouw als slachtoffer - dader - slachtoffer, als je haar achtergrond kent.
Onlangs was er een interview op tv met een Nederlands/Somalische vrouw die strijdt tegen vgv / meisjesbesnijdenis.
Die praktijken worden al eeuwen uitgevoerd door vrouwen die zelf ook besneden zijn.
Dat zijn vicieuze cirkels die moeilijk te doorbreken zijn.
Los daarvan zijn niet alleen meisjes / vrouwen slachtoffer van geweldsdelicten, jongens/mannen evengoed.
Rob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?