Mr Bojangles schreef
“Op het platteland verandert er niente en vrouwen zijn er nog steeds niet veilig.”
Dat is inderdaad een ander aspect wat mij een naar gevoel geeft. Vooral nu de economische ontwikkeling zo snel gaat, had ik eigenlijk verwacht dat er toch ook iets aan de enorme ongelijkheid in de Indiase samenleving zou worden gedaan. Maar de armen worden armer, de zwakkeren zwakker. De rijken rijker.
Maar zo ondertussen zijn er toch wel veel well-to-do Indiers. Helaas worden ze eerst moddervet (dus geen pretje naar ze te kijken) en daarnaast gedragen ze zich super arrogant, zo van ik heb geld, dus jij luistert -kruipt- voor mij. Krijg er kippevel van.
Zou zelfs de middenklasse hotels en restaurants vermijden waar je dat volk tegenkomt. Luidruchtig van nature, maar daarnaast erg veel noten op de zang. Ze commanderen maar rond, klagen om de haverklap en kijken bijzonder nors, en het voetjesvolk maar rennen voor die gozers. Geef mij dan maar een meute Russen, die hebben tenminste nog lol, en ze laten enorme tips achter.
En, de slums groeien harder dan dat de economie dat doet.
Maar India is nog steeds leuk. Inderdaad wel selectief kijken. Maar dat moet je eigenlijk overal ter wereld.