Is India nog leuk???

• T.o.m.

Mr Bojangles schreef

“Op het platteland verandert er niente en vrouwen zijn er nog steeds niet veilig.”

Dat is inderdaad een ander aspect wat mij een naar gevoel geeft. Vooral nu de economische ontwikkeling zo snel gaat, had ik eigenlijk verwacht dat er toch ook iets aan de enorme ongelijkheid in de Indiase samenleving zou worden gedaan. Maar de armen worden armer, de zwakkeren zwakker. De rijken rijker.

Maar zo ondertussen zijn er toch wel veel well-to-do Indiers. Helaas worden ze eerst moddervet (dus geen pretje naar ze te kijken) en daarnaast gedragen ze zich super arrogant, zo van ik heb geld, dus jij luistert -kruipt- voor mij. Krijg er kippevel van.

Zou zelfs de middenklasse hotels en restaurants vermijden waar je dat volk tegenkomt. Luidruchtig van nature, maar daarnaast erg veel noten op de zang. Ze commanderen maar rond, klagen om de haverklap en kijken bijzonder nors, en het voetjesvolk maar rennen voor die gozers. Geef mij dan maar een meute Russen, die hebben tenminste nog lol, en ze laten enorme tips achter.

En, de slums groeien harder dan dat de economie dat doet.

Maar India is nog steeds leuk. Inderdaad wel selectief kijken. Maar dat moet je eigenlijk overal ter wereld.

• Reddy

Ik ga graag naar mijn familie, ze wonen in Bangalore, Hyderabad en Chennai. Vaak combineer ik dit met een rondreis met mijn vrienden die ook in NL wonen.

Ik vind Zuid India wel leuker en mooier dan Noord maar dit is natuurlijk persoonlijk. Wat ik wel jammer vind maar dat is globalisering, dat je steeds meer het idee dat je door de Coolsingel in een grote Indiase winkelstraat.

Zoveel Westerse winkels/bedrijven zitten er. Ook de klassieke indiase auto's zijn nu Audi's BMW's geworden… Maar goed dat is de economie…

Ik blijf India leuk vinden. Ik ga over paar weken weer :-)

• quota

hoop toch echt dat India nog steeds leuk is. Vorig jaar zes maanden geweest – was leuk. Straks na Nepal opnieuw een paar maanden naar het noorden van India.

Toch nog even reageren op wat ik onder dit topic zoal lees.

- russen = plaag. Ook in Nepal kom ik ze steeds vaker tegen met hun super irritante, a-sociale, dronken gedrag. Totaal onrespectloos (veel dan er zijn ook nog wel normale russen :) )

- Indiers in Nepal (met geld) bijna net zo erg.

- Chinezen - ik zie er in Nepal meer dan andere toeristen. Zijn vooral bezig met hun electronische gadgets. Spreken amper een andere taal maar verder gewoon leuk zou ik zeggen.

- Rape case india - Hoor er hier ook veel mensen over praten. Zelfs mensen die overwegen daardoor niet naar India te gaan. Wat een onzin. Hoe erg en dramatisch ook. Nederland heeft meer ernstige geweldsdelicten gericht naar vrouwen dan India (afgezet tegen aantal inwoners natuurlijk)

- Sex toerisme - idem - kijk naar nl. Niets tegen een goede hoer toch. Als ze er maar zelf voor kiest. Anders is het natuurlijk niet goed en het aantal kinderen in de sexindustrie is natuurlijk helemaal diep triest. Ik denk wel (en hoop) dat er steeds meer tegen wodt opgetreden door samenwerkende landen.

zo dat ben ik ook weer kwijt. Vanaf eind aprl weer lekker naar Rishikesh, Manali en Mc Leod

grtz Q

• kataraja

Quota, met alle respect, maar dit Nederland heeft meer ernstige geweldsdelicten gericht naar vrouwen dan India (afgezet tegen aantal inwoners natuurlijk) is natuurlijk hele grote lul koek. Ik zou zeggen zet die roze zonnebril af en verdiep je eens in die materie.

Groet Kataraja

• quota

lol, of ga rekenen; 5400 in NL op ruim 16.000.000 tegen ruim 225.000 op ruim 1,1 miljard.

ben ik dan gek of heeft Nederland inderdaad meer geweldsdelicten (aangegeven) …… :P

Dus volgens mij heb ik mijn cijfers redelijk op een rijtje.

En over die bril … tja …. kan ik niet zo veel mee, maar dat terzijde.

“Het vergt minder geestelijke inspanning om iets te veroordelen dan erover na te denken.”

grtz Q

• kataraja

Weet Quota wel,

Hoeveel vrouwelijke foetussen worden geaborteerd in India?

Hoeveel meisjes worden vermoord nadat de bruidsschat op is?

Hoeveel vrouwen door de schoon familie als slaaf worden gehouden.

Hoeveel meisjes verminkt worden om te bedelen.

Heeft Quota al eens een wandeling gemaakt door Kamthipura

Heeft Quota al eens een wandeling gemaakt door Sonagachi

En door het noemen van die cijfers maak je duidelijk dat je er niets van begrijpt, in Nederland worden klachten serieus genomen en in India (als meisjes of vrouwen al een klacht durven in te dienen bij de politie) worden meestal helemaal niet behandeld cq op genomen in de statistieken, droom verder over India de heilstaat voor vrouwen!!!!!!!

• Rob

http://www.youtube.com/watch?v=9QcDhM9I0_A

• quota

lol (wederom)

@kataraja ik denk dat naast rekenen ook lezen niet je sterkste kant is. Of had je je bril niet op :)

grtz Q

• Theo

:):)o

• Mr Bojangles

“Nederland heeft meer ernstige geweldsdelicten gericht naar vrouwen dan India (afgezet tegen aantal inwoners natuurlijk) ”

dan ben jij toch verrekte slecht op de hoogte! die volkswoede is niet voor niks.

zoek maar eens op Google naar: “India: accident in the kitchen”

bijv. deze: http://www.dnaindia.com/lifestyle/review_kitchen-accidents-are-still-common_1480027

In India is een accident-in-the-kitchen per definitie geen accident maar een vrouwenmoord.

dagelijks (!!) alleen al in Delhi minimaal 20x.

Hier een artikel wat het heeft over 100.000 vrouwen in India per jaar: http://revcom.us/a/161/indian_women-letter-en.html

En je kunt geen dag in de timesofindia lezen (probeer het maar eens een week via internet) of er staan verkrachtingen in. En als je de slachtoffers hoort: wekenlang geprobeerd om aangifte te doen en de politie weigert om de aangifte op te nemen. uiteraard, want dat zijn meestal mannen. en dit zijn alleen de zeer schaarse berichten die de pers halen, de meeste vrouwen geven het uiteraard na 2 of 3x op.