Volgens mij mag een ieder lekker zelf uitmaken wat hij of zij mee neemt en er mee doet , dat betweterige gedoe hier af en toe , ook ik neem pennen ,schriften en andere dingen mee en ik bepaal zelf aan wie ik ze geef of wat ik er mee doe .
Liever geen pennen uitdelen inderdaad. Gek word ik van dat gezeur. Schoolpen, schoolpen, chocolate, chocolate, 5 roepies, 5 roepies.
Als je dan toch perse iets wilt uitdelen, zeker niet meenemen uit Nederland. In India verkopen ze overal pennen, dus als je de pennen bij een lokaal winkeltje koopt help je die winkelier ook (en ben je waarschijnlijk ook nog goedkoper uit).
Op scholen en projecten voor straatkinderen etc. zijn ze altijd blij met dit soort praktische dingen.
@Kataraja ,
Je begrijpt niet zo goed wat er in de tijden van de kolonisatie gebeurde hé , toen liepen de “westerlingen” achter de locals aan om van alles en nog wat gedaan te krijgen op vaak schandalige manier , nu lopen de locale kinderen achter de “westerling” aan , er is dus niets koloniaals aan . En wat als ik een pen of schrift aan iemand zou geven en die deze weer door zou verkopen ,de verkoper blij en de koper blij .
ach maar een aantal van jullie hebben altijd wat te zeuren , als iemand een rondreis in een auto met chauffeur gaat maken voor een paar weken dan is daar ook weer commentaar op omdat hij of zij dan volgens jullie niet voldoende met de locals in aanraking komt , laat een ieder lekker in zn waarde en loop niet altijd de betweter of moraalridder uit te hangen , ik ga nog wat extra pennen en schriften misschien wel wat ballonnen in pakken na jullie geneuzel .
Ramrod, natuurlijk moet iedereen lekker zelf weten wat hij doet. Maar dat door jullie gedrag kinderen bevestigd worden in het idee dat bedelen loont, heb je schijnbaar nog niet door!!
Het is natuurlijk “ goed bedoeld”, maar dat zeg men altijd na dat men iets ondoordachts gedaan heeft.
Groet Kat, neem je ook spiegeltjes en gekleurde kralen mee??
>neem je ook spiegeltjes en gekleurde kralen mee
Goed idee , had ik nog niet aan gedacht als je nog meer goede tips hebt , hoor ik het wel weer .
Oja ik ga 14 dagen naar Sikkim , zal ook wel niet goed zijn ? Is niet het “echte” India en waarschijnlijk te kort , zo leer ik Sikkim natuurlijk noooooit goed kennen .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?