Praktische tips gevraagd

• Annet

Aha, dus dichte sportschoenen zijn niet handig, maar ook niet als je in de natuur bent of als het koud is? Die had ik toch wel willen meenemen naast mijn teva sandalen. Verder lees ik veel over de kou, dus een fleece hoort er ook bij, ook een lange broek?

Ik heb trouwens veel aan deze tips, allemaal superbedankt!

Annet

• Ineke M

Hoi Annet,

Ja, daar hoort ook een broek bij. Vergeet ik te zeggen omdat ik zelf altijd een broek aan het in India (hier ook trouwens).

Dichte schoenen zijn prima! Zeker in de winter. Ik bedoelde dat ik i.p.v. sandalen met open tenen liever zomer schoenen aan heb die aan de voorkant gesloten zijn. Had niet zoveel met januari te maken (meestal als ik er zit is het 40+ gr.).

groetjes,

Ineke

• kataraja

“Dat ze je altijd willen helpen, je altijd gastvrij ontvangen en je overladen met warmte…….en ook als er niets tegenover staat”.

Ineke, ik spreek je nog wel eens als je een paar jaar in India hebt gewoont. De Indiase samenleving is een hele hele harde, waar niemand iets voor niets doet.

Zal wel weer niet waar wezen.

Groet Kataraja

• Sundri

Zeker een lange broek meenemen. Is het warm, dan zweer ik bij Teva sandalen, dan vind ik dichte schoenen veel te warm. Maar je moet dan wel elke avond de voeten wassen en je voetzolen borstelen. Om kloven in je voetzolen te voorkomen gebruik ik Himalaya voetencreme. Zo blijven je voeten goede conditie.

• Sundri

Kataraja, dit is maar gedeelelijk waar. De armere Indiërs doen inderdaad meestal niets voor niets; ze lijken eerst niets terug te vragen, maar vervolgens na een tijdje dus wel. Gaat het echter over de gegoede Indiër, dan vraagt die echt niets terug. De laatste groep is daar zelfs niet in geïnteresseerd.

• kataraja

Sundi hier hb je wel gelijk in, maar hoe vaak krijg als reiziger contact met de gegoede Indier?

Benje al verkast?

Groet Kat.

• johan1

ben het helemaal met Sundi eens. Arm: een verhaal, nog een verhaal en nog een verhaal en voor je het weet heb je de problemen van een heel dorp op je. En het probleem is,het houdt nooit op. De gegoede Indiër heeft daar geen last van want die kijkt daar niet naar om en wordt ook niet lastig gevallen. Krijgt zelfs meer respect dan de westerling.

• *feyenoord*

neem een hand vol pennen mee……….

• kataraja

Arnold, ik hoop dat je bedoelt om die pennen bij een school af te geven, en niet aan de “arme kindertjes” uit delen, want dit heeft alleen maar tot effect dat je tot in de verste uit hoek van het land achterna word gezeten door kindertjes die om “schoolpen” liggen te zagen.

Kataraja, schoolpen schoolpen, ik word er heel kregelig van!!

• Ineke M

Inderdaad,…….absoluut geen pennen!!!

Ineke